Gå til innhold

Nerder in shape : Trening Tråden

LarZen

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke kondisjons trening heller men skal begynne med litt jogging nå snart, for å få vekk litt fett på mage. For å gjøre det litt mer "morro" så skal jeg kjøpe meg vekt belte til å ha rundt livet,ben og armer. Joge rundt med det ca 2/3 deler av lengden for så å ta dem av den siste biten...det er en helt syk følelse når du da flyr regelrett bortover asfalten da...folk ser på deg som du går på speed.

:)

Sån ellers så har jeg vært borte fra trening noen uker nå vært syk å greier så har starta nå igjen...deilig å være tilbake. Planen er nå å begynne å få i seg nok prot/karbs...kommer til å spise akkurat slik jeg gjør idag men legge til 2-3 ekstra måltider med pulver for sette igang kroppen, løfte tung som pokker fremmover og kombinere med litt jogging med vektbelter for passe på at det ikke blir fett jeg legger på meg.

Blir en sommer med PAIN!

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg sykler :)

Har syklet siden September, 08.

Jeg fikk en MTB sykkel før jeg skulle på en klassetur. Etter det begynte jeg å sykle en gang hver søndag til Stokkavatnet og rundt Stokkavatnet (Stavanger), fra Hundvåg for de som vet hvor det ligger.

Etter noen turer rundt Stokkavatnet begynte jeg å sykle til Sola 'straen', som blir rundt 4-5mil (tur/retur). Etter noen turer til Sola straen fikk jeg meg en landeveisykkel, som er absolutt å anbefale. Turene ble halvert med to til fem minutter.

Forberedelse

Har ingen spesiell forberedelse, spiser en del pasta før turen (langsomme karbohydrater) og når jeg sykler har jeg med meg to flasker med karbohydrat drikke fra Maxim (bruker en flaske - har to om jeg blir mer dehydrert enn antatt).

Sjekk ut, Maxim Energidrikk

Vil også anbefale å sykle tidlig på søndager. Hvorfor søndag? Jo, for da er det ingen biler på veien - Det er digg å ha mesteparten av veien for seg selv.

De som vil også utnytte sykkelen litt mer så finnes det noe som heter clickpedaler. Det vil si at du har sko med en liten dings under skoen. Den dingsen gjør at skoen setter seg fast i pedalen, og når du skal sykle i oppoverbakker vil du få mer trøkraft og sannsynligvis få høyere hastighet enn det du ville fått uten clickpedaler.

Når du først har kjøpt clickpedaler og skal prøve det, så kan jeg ikke love deg at du ikke kommer til å skade deg. Det gjorde nemlig jeg fordi jeg fikk panikk når jeg måtte stoppe helt opp for skoene sitter dønn fast i pedalen og du må vri foten for at skoen skal bli 'fri'.

Men vil også legge til at jeg har en personlig rekord på 18 minutter og 20 sekunder rundt Stokkavatnet på en helt random dag. Kunne vært bedre om jeg ikke hadde støttet på folk som får meg til å bremse ned.

Endret av Nebula
Lenke til kommentar

Jeg har full pakke med seiling og lekser mm. for tiden, så jeg får ikke trent noe spesielt (selv om jeg faktisk for første gang i mitt liv har litt motivasjon nå,) men jeg skal begynne til vinteren. Veier jo bare 50kg så jeg vil gå opp i vekt og størrelse (ikke fett, men muskler ;)) og jeg trenger jo også mer styrke for seilingen.

Forresten, nå som vi har fått en treningskategori burde kanskje denne tråden flyttes?

Lenke til kommentar

Fin side som viser hvordan man kan trene de ulike musklene, veldig enkel å bruke. http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/

Eller så er det en ganske så bra gratis side som heter http://www.iwantsixpackabs.com/abs.html Husk å få med /abs.html hver gang på slutten eller så må du registrere mail og får mye spam derfra. Men ellers en digg side med veldig bra treningstips for å få bra kropp, med mange videoer og illustrasjoner!

Lenke til kommentar
Jeg skal love deg, sånn er det ikke på min skole.

Da syns jeg synd på din skole :p Jeg husker selv når jeg var på barneskolen, kunne bare springe rundt og spille fotball hele dagen sammen med venner! Det var digg det.

Lenke til kommentar
Jeg skal love deg, sånn er det ikke på min skole.

Da syns jeg synd på din skole :p Jeg husker selv når jeg var på barneskolen, kunne bare springe rundt og spille fotball hele dagen sammen med venner! Det var digg det.

Slik var det her også, kos var det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...