Zwink Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Okok, jeg slenger meg Når jeg sa pulverkurer tenkte jeg egentlig på kurer man ser reklame for som lover deg vekttap og sånn uten trening Lenke til kommentar
Einride Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hehe, der er eg einig. Alle slike vidunderkurar og -apparat som skal gi deg ein modell- eller bodybuilderkropp i løpet av få veker er berre tull. Rett kosthold og jamleg trening er det einaste som hjelper. Alt anna er berre unnskyldningar fordi ein ikkje gidder å trene. Ein del diettar fungerer, men stort sett baserer dei seg på at du får i deg mindre kaloriar enn du forbrenner. Trening i tillegg gjer dette veldig mykje enklare Men over til noko anna: Dei som trener styrke her, kva program/treningsmåte brukar de? Sjølv trener eg RYP no, og har gjort det i omlag fem månader. Er stort sett godt nøgd, men trur eg skal prøve meg på eit 5x5-program etter sommaren, mest sannsynleg Stronglifts. Eventuelt blir det ein variant av Rippetoe's 3x5 (Starting Strength). Er ikkje så stor fan av den høg-rep delen på RYP. Ikkje isolasjonsøvingar heller for den saks skuld Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Har spilt 5 timer fotball i dag B) Da er det godt å komme tilbake til forum og xbox Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Fem postet med prat utenfor trådens tema har blitt fjernet. Om noen lurer på hvorvidt andre spiller fotball eller ikke, så kan de ta det på privaten : ) Lenke til kommentar
Ninjasniper Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 dere burde ta flere situps Lenke til kommentar
Kvindøl Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Trener som regel 3 ganger i uka på Elixia i Stavanger. Det går for det meste i styrketrening. Har ett fast program som jeg følger nå, men det er litt kort så kommer til å bygge på etter hvert. Lenke til kommentar
Einride Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Litt kort? Om det er stort sett baseøvelsar gjer det ingenting om programmet berre består av 3-4-5 øvelsar. Isolasjonsøvelsar er for eldre og gravide Lenke til kommentar
Einride Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hehe, ja. Du klaga på eit for kort program Care to elaborate? Kva program køyrer du no, og på kva måte er det for kort? Lenke til kommentar
Kvindøl Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Er ett program som en personlig trener har snekret sammen, men føler at jeg kan gjør mer i tillegg til det. 5 - 10 min oppvarming 3x10 Hack Squat 3x10 Benk 3x10 Nedtrekk 3x10 Skulderpress 3x10 Scott Curl 3x10 Tricepsøvelse 3x15 Magemaskin Situps så mye jeg klarer to ganger Det er vell ikke så kort, men har lyst til å utnytte mer tid når jeg like godt er der nede. Har egentlig også ca. 10min med springing i tillegg (30sek sprint, 20sek pause) , men jeg hater kondisjonstrening. Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Er ett program som en personlig trener har snekret sammen, men føler at jeg kan gjør mer i tillegg til det. 5 - 10 min oppvarming 3x10 Hack Squat 3x10 Benk 3x10 Nedtrekk 3x10 Skulderpress 3x10 Scott Curl 3x10 Tricepsøvelse 3x15 Magemaskin Situps så mye jeg klarer to ganger Det er vell ikke så kort, men har lyst til å utnytte mer tid når jeg like godt er der nede. Har egentlig også ca. 10min med springing i tillegg (30sek sprint, 20sek pause) , men jeg hater kondisjonstrening. du er jo ganske tynn såvidt jeg husker? Trodde tynne personer likte kondisjonstrening Lenke til kommentar
Zwink Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg trener mest kondisjonstrening Det er jo bare herlig å ta en løpetur etter lekser Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Ble sur for at det ikke er fotballkamp imorgen. Jaja, er neste uke. Lenke til kommentar
Kvindøl Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 du er jo ganske tynn såvidt jeg husker? Trodde tynne personer likte kondisjonstrening Tynne folk som spiller fotball ja Lenke til kommentar
Exia Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 FJelltur i dag. 1 mil opp, 1 mil ned. Tok sin tid det Lenke til kommentar
Einride Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 5 - 10 min oppvarming3x10 Hack Squat 3x10 Benk 3x10 Nedtrekk 3x10 Skulderpress 3x10 Scott Curl 3x10 Tricepsøvelse 3x15 Magemaskin Situps så mye jeg klarer to ganger Det er vell ikke så kort, men har lyst til å utnytte mer tid når jeg like godt er der nede. Har egentlig også ca. 10min med springing i tillegg (30sek sprint, 20sek pause) , men jeg hater kondisjonstrening. Eit forholdsvis greit program, tydeligvis meir retta mot "beach muscles" enn rein styrke, men det er vel ganske vanlig Hack squat var ein uvanleg øvelse og sjå der, men då får du i alle fall trent bein litt også. Finst nok av dei som kun trener overkroppen og dermed går rundt med store, "pumped" biceps etter den femte biceps-øvelsen for dagen, men fyrstikker til bein Dersom målet er muskelvekst og ikkje berre styrke, er kanskje ein tre-splitt noko å vurdere. Det finst nok av eksempel på f.eks treningsforum.no sine sider. Dante/DC (DoggCrap, nydelig navn forresten) skal visst nok vere veldig effektivt, men har ikkje prøvd det sjølv. Med ein tre-splitt vil du i alle fall føle at du får skikkelig "pump" i musklane du trener, mulig du synst du utnytter tida betre då. Eg hatar kondisjonstrening også, synes jogging er ufattelig kjedelig. Fotball, landhockey og sånt går greit, sidan det i alle fall er eit mål med all springinga. Men, sidan du allereie driver med intervall-trening, prøv Tabatas i staden for: 20 sekundar med 100% (du skal gi ALT! Ikkje 90%, ikkje 99%, ALT!), så 10 sek pause. 20 nye sekundar, 10 sek pause. Dette gjer du totalt 8 gongar, vel og merke om du klarar det . Dersom du i det 5-6 settet ikkje begynner å føle at du vil legge deg ned å dø, gir du rett og slett ikkje alt Rein tortur, men då er du til gjengjeld ferdig på <15 min, oppvarming og nedtrapping inkludert. Gir ein fantastisk effekt på forbrenning og kondisjon, tru det eller ei. (Google "Tabata excercises" så får du eksempel-øvelsar og informasjon om treningsforma. Treng ikkje sprinte, sjølv om det ofte er det enklaste.) Prøv burpees, for eksempel: Eit anna eksempel: Lenke til kommentar
Kvindøl Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Når jeg skrev at jeg egentlig hadde 10min med springing i tillegg, så betyr det at jeg ikke gjør det Skal sjekke ut det du skriver. Grunnen til at jeg har hack squat med er jo pga. må ha litt ben også. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg trener mest kondisjonstrening Det er jo bare herlig å ta en løpetur etter lekser Jeg har problemer med å gjennomføre kondisjonstrening, mest fordi jeg ikke er motivert til å få bra kondisjon. Ser ikke helt poenget med å være flink til å løpe langt, med mindre man driver med en idrett hvor det kreves. Den eneste treningen jeg driver med er den jeg gjør fordi det er morsomt, ikke for å bli flinkere til noe spesielt. Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg trener mest kondisjonstrening Det er jo bare herlig å ta en løpetur etter lekser Jeg har problemer med å gjennomføre kondisjonstrening, mest fordi jeg ikke er motivert til å få bra kondisjon. Ser ikke helt poenget med å være flink til å løpe langt, med mindre man driver med en idrett hvor det kreves. Den eneste treningen jeg driver med er den jeg gjør fordi det er morsomt, ikke for å bli flinkere til noe spesielt. Kondisjonstrening er jo det som brenner fett kjappest, etter det jeg husker! Trenger ikke være lange turer i skogen eller på en asfaltert vei, man kan gjøre mer "gøye" saker som å ta seg en tur ned på en fotballbane med noen venner og spille en time eller noe med høyt intensitetsnivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå