Gå til innhold

Nerder in shape : Trening Tråden

LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Trener omtrent 2-3timer Mandag, Onsdag og Fredag.

Mandag - Styrke/kropp, MMA/Muay Thai, Tirsdag - Jogging, Onsdag - Styrke/kropp, MMA/Muay Thai, Torsdag - Jogging, Fredag, Styrke/kropp m/MMA og Muay Thai. Har gått på en rutine nå i 1-2mnd nå og er veldig fornøyd med den. Nå som jeg begynner med en ny økt har jeg nytt kosttillskudd som skal da vare i 2mnd. CLA (fett forbrenning + muskeløkning), Kreatin (muskeløkning) og Protein (muskeløkning). Ultimate kosttillskuddet mener jeg.

Er 18 år, 1.76m høy, og veier 78kg. Veide bare 69kg da jeg begynte med kreatin og protein, så jeg har gått opp noen kg siden jeg har gått på kostet. Får gode resultater når jeg blir ferdig med kostet og trening til sommer. Fordel å komme seg i form! :)

Lenke til kommentar

Fin tråd dette her

Trener selv jogging onsdager+helger og styrke i helgene. Jeg sykler hver dag til skolen og det er 7km hver vei. Samtidig er jeg instruktør i Vannsportgruppa så det blir en del trening det også :)

Edit: Teknikken min når jeg løper er ca. 75% av maksimum puls rundt hele øya( Tar vel en 25-30 minutter) så det blir ikke så altfor lenge. Jeg er 15 år, ca. 18 høy og veier litt over 60kg, Har gått en del opp i vekt etter at jeg begynte å trene aktivt og jeg føler meg kjempetopp nå :)

Jeg vil anbefale alle å holde seg unna pulverkurer og liknende! Det gir bare underskudd på kalorier og andre viktige ting. Det minker ikke bare fettet men også muskelmassen. Det beste er å jogge og trene muskler. Det er viktig å huske at trening på en kroppsdel forbrenner fett over hele kroppen og ikke bare på det stedet, derfor er jogging kjempebra siden det brenner mange kalorier og gir mye bedre kondis+ benmuskler :)

Endret av Snapz
Lenke til kommentar
Jeg trodde helt til i høst at jeg ikke trente noe i det hele tatt, men så fikk jeg plutselig høre at det er veldig god trening for diverse muskler å kjøre moped/motorsykkel :)

Så da har jeg enda en god grunn til å få meg mellomtung etter hvert...

Sånn ellers så er jeg ikke veldig imot trening, men jeg er ekstremt imot treningsmaskiner! Jeg ser ikke helt vitsen med å invistere i en rådyr løpe/sykkel/ro-maskin når du like gjerne kan ta deg en vanlig løpe/sykkel/ro-tur ute. No offence til de som gjør det, men jeg ser ikke helt meninga med det.. :huh:

Veldig enig i det du sier! det å gå på treningssenter er en ting, men det å kjøpe diverse treningsmaskiner hjemme hvis du ikke trener Veldig ofte er bare tull. Ta dere en løpetur sier jeg :) Det er gratis og styrker kropp og sjel!

Lenke til kommentar
Hang ups fungerer perfekt her... Problemet er at jeg ikke har invistert i vekter, har alltid brukt push ups istedetfor.

Da er jo hang ups perfekt ;)

Jeg anbefaler enkle vekter hvor du kan variere styrke selv. Har en kasse med masse vektringer og kan variere fra 0,5-10kg på begge vekter. Relativt billig siden de holder så godt som evig

Lenke til kommentar

trener svømming 2 ganger i uken. dette synes jeg er en veldig god treningsform siden du får trent ca alle musklene i kroppen på en gang uten å måtte hoppe mellom apparater og froskjellige øvelser. og drevet på med dette siden jeg var 13 så det blir snart 8 år. og det fine er at jeg aldri blir lei ;)

Lenke til kommentar
trener svømming 2 ganger i uken. dette synes jeg er en veldig god treningsform siden du får trent ca alle musklene i kroppen på en gang uten å måtte hoppe mellom apparater og froskjellige øvelser. og drevet på med dette siden jeg var 13 så det blir snart 8 år. og det fine er at jeg aldri blir lei ;)

Lærte meg selv å svømme for 2 år siden, er 23 år nå, og må si det var på tide! Har alltid hatt vannskrekk, og fått panikk i vann som har gått meg til over midjen, men etter at jeg lærte meg å flyte så har det ikke vært noe problem lenger :)

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale alle å holde seg unna pulverkurer og liknende! Det gir bare underskudd på kalorier og andre viktige ting. Det minker ikke bare fettet men også muskelmassen. Det beste er å jogge og trene muskler. Det er viktig å huske at trening på en kroppsdel forbrenner fett over hele kroppen og ikke bare på det stedet, derfor er jogging kjempebra siden det brenner mange kalorier og gir mye bedre kondis+ benmuskler :)

Om du med "pulverkurer" siktar til protein- og karbotilskot så overdriver du noko voldsomt. Dette er meint som eit tilskot, noko namnet også tydeleg viser til. Sjølvsagt kjem ein langt med å ete sunt og trene, men om ein trener mykje styrketrening er det ofte veldig vanskelig å få i seg nok protein (og næring generelt) ved å berre ete vanleg mat. Dyrt kan det også bli, sjølv om ein tek med prisen på (gode) proteinprodukt i berekninga. Kreatin gjer blant anna raskare restitusjon, det samme gjeld ZMA. Men igjen, dette er kun snakk om tilskot. Å kun basere seg på slike produkt og samstundes ete berre junk food fungerer sjølvsagt ikkje.

Og underskot på kaloriar? Underskot på kaloriar vil berre seie at ein forbrenner meir enn det ein får i seg. Med andre ord: ein går ned i vekt. Om du sikta til karbohydratar, går det veldig fint an å klare seg utan dette. Atkins baserer seg på dette, at når kroppen får lite karbo går ein i ketose og kroppen forbrenner fett meir effektivt. Dette saman med styrketrening er ein veldig effektiv måte å gå ned i fettprosent på.

Når det gjeld fettforbrenning har du heilt rett, ein kan ikkje punktforbrenne. Så dei som no sit og ser på TVshop om apparat som gir deg "vaskebrettmage" på to veker... Kom deg ut av stolen, det er einaste som hjelper. Men vil ikkje seie meg heilt enig i at jogging gir spesielt sterkare eller større bein, då må det tyngre belastning til. Litt effekt får ein av det, men jogging går i all hovudsak ut på kondisjon og forbrenning :) (I tillegg er det heilt usannsynlig kjedelig, men meg om det. Takke meg til Tabata/HIIT ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...