Gå til innhold

Nerder in shape : Trening Tråden

LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-o2Xgh2

Trening er det dårlig med her :/

Har tenkt på det lenge men har aldirg blitt. Sykling, er det bare beina det er godt for?

Endret av Slettet-o2Xgh2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974asdfnb

Jeg trodde helt til i høst at jeg ikke trente noe i det hele tatt, men så fikk jeg plutselig høre at det er veldig god trening for diverse muskler å kjøre moped/motorsykkel :)

Så da har jeg enda en god grunn til å få meg mellomtung etter hvert...

Sånn ellers så er jeg ikke veldig imot trening, men jeg er ekstremt imot treningsmaskiner! Jeg ser ikke helt vitsen med å invistere i en rådyr løpe/sykkel/ro-maskin når du like gjerne kan ta deg en vanlig løpe/sykkel/ro-tur ute. No offence til de som gjør det, men jeg ser ikke helt meninga med det.. :huh:

Endret av Slettet+8974asdfnb
Lenke til kommentar

Trener selv på mandager etter skolen, men for impromptu treningsmorro ved skrivebordet vil jeg foreslå en såkalt "powerball". For de som ikke har hørt om det så er det en gyro kapslet inn i en kule. Du starter gyroen enten med fingeren eller med den medfølgende startsnora, og med en spesiell beveglese med hånda får d gyroen til å gå fortere og fortere. Når den når ca 10k rpm, skal du faktisk ha litt styrke for å opprettoholde farten mens du motvirker kreftene som blir dannet. Ufattelig avhengighetsdannende!

http://www.powerballs.com/norway/index.php

Lenke til kommentar
Jeg trodde helt til i høst at jeg ikke trente noe i det hele tatt, men så fikk jeg plutselig høre at det er veldig god trening for diverse muskler å kjøre moped/motorsykkel :)

Så da har jeg enda en god grunn til å få meg mellomtung etter hvert...

Sånn ellers så er jeg ikke veldig imot trening, men jeg er ekstremt imot treningsmaskiner! Jeg ser ikke helt vitsen med å invistere i en rådyr løpe/sykkel/ro-maskin når du like gjerne kan ta deg en vanlig løpe/sykkel/ro-tur ute. No offence til de som gjør det, men jeg ser ikke helt meninga med det.. :huh:

Enig med deg ang maskinene, spesielt til dem eksemplene du tar der slik. Men på trenings sentrene så er maskinene veldig bra, dem har en bevegelse gang som gjør at du gjør øvelsen korrekt og minimerer sjanser for skade.

Lenke til kommentar
Anbefaler folk som vil starte med kroppsbygging enten det er hjemme eller på et senter å se på hva scooby1961 på Youtube har å si. Han lærer deg ALT du trenger...har tusenvis av subscribers og alle er enig om at denne karen kan sakene sine!

Virker veldig fornuftig. 30min pr. dag er absolutt noe jeg burde klare å avse til trening, så det er vel bare å hive seg rundt og begynne å gå :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spiser 4 måltid for dagen, går til jobb (2 km) og går mye rundt på jobb. Jogger omtrent 4 km annenhver men av og til så sykler jeg istedenfor (ca 20 km). Tar 10x10 sit ups og 10x4 push ups før jeg legger meg 3 dager på rad, så har jeg 1 restitusjons dag før det er pån igjen. Begynte med dette for å komme i bedre form og gå litt ned i vekt. De siste 2 ukene har jeg gått ned ca 2 kg o.o

Bruker ikke treningsstudio, det er noe jeg kommer til å gjøre når jeg flytter til trondheim nå i august.

Lenke til kommentar

Trener hver eneste dag:

Tirsdag og torsdag: Judo. Veldig god trening som innvolverer de fleste muskler. Og det er i tillegg veldig mye morro.

Mandag-Søndag: Gitar. Meget god finger trening, gjør deg raskere på avtrekkeren. I spill ;)

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å bruke ordet trene, det er et skittent ord. Jeg holder meg ihvertfalll i form med å stå på skateboard. Har holdt på i 20 år nå. Problemet er at det blir veldig mye trim om sommeren og nesten ingenting på vinteren. Prøver å kompensere med å stå på snowboard, men det blir det ikke så mye av. Vurderer også å begynne å jogge om vinteren fordi jeg begynner å bli lei av å starte skate-sesongen med dårlig form.

Uansett var siste skatesession for tre uker siden. Jeg regner med at jeg brista et ribbein, siden det fortsatt gjør vondt i brystet når jeg hoster. Men skitt au, det hindra meg ikke i å stå litt på snowboard forrige helg. You gotta pay to play.

Også bor jeg på toppen av en blokk med seks etasjer uten heis.

edit: skrivefeil

Endret av Foucault
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...