Gå til innhold

Nerder in shape : Trening Tråden

LarZen

Anbefalte innlegg

Tilogmed en nerd kan drive med trening..ja det er helt sant!! Fra spøk til revolver...tenkte vi kunne prøve oss på en trenings topic hvor vi snakker om forskjellig trening.

Alt er lov...alt fra fotball,håndball,vektløftning,bodybuilding til dart!

Ting som:

*Teknikk

*Linker til sider med info om din aktivitet

*Bilder av deg selv eller video

*Hva du trener

*Programmer

*Tips og prøve å hjelpe væreandre så godt en kan

osv osv osv....

Eller rett og slett bare skryte av deg selv!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forsøker å bruke en slik løpemaskin hver dag. Når jeg bruker den løper jeg i 30 minutt på speed 100 :p Men må kjøpe meg mer treningstøy siden jeg ikke får vasket det eksisterende kjapt nok til at jeg kan trene hver dag ^^

Er også en svær HD tv på treningsrommet jeg bruker. Har tenkt å koble laptoppen min til skjermen og spille Mirror's Edge når jeg løper :D Skal bruke den trådløse xbox kontrollen min til å styre med ^^

Muhuhu! Nerdefaktor Deluxe! ^_^

Endret av Gnomkraft
Lenke til kommentar

I tillegg til å være fulltid nerd så driver jeg med kroppsbygging, er nok mer nerd en kroppsbygger enda men dette er et lang tids mål. Ikke gjort over noen mnd for å si det mildt.

Trent av og på i noen år men etter en laaang pause så har jeg nå startet igjen. Ikke holdt på så lenge men siden ca september 2008, trener 5 dager i uka ca 1-2 timer.

Er 180 høy og veier ca 92kg så har endel kropps fett som må vekk kan du si! Lurt litt på å starte på noe som heter Eeasy Life for å få vekk all overflødig fett. Det er et trenings program med høy forbrenning samt at du kun spiser pulver en ukes tid for så å erstatte det sakte men sikkert men riktig mat.

Mat er tross alt det aller viktigste om du skal bygge muskler.

Anbefaler folk som vil starte med kroppsbygging enten det er hjemme eller på et senter å se på hva scooby1961 på Youtube har å si. Han lærer deg ALT du trenger...har tusenvis av subscribers og alle er enig om at denne karen kan sakene sine!

Håper flere av dere slenger opp noe også...samme hva det er for noe. Dette er kun et eksempel og kommer med mer etter som tiden går..

Nå må jeg ha 1uke eller mer pause fra trening pga en arm som har en liten infeksjon..

Lenke til kommentar

Hvis du har ambisjoner om å bli kroppsbygger så går du ikke på en pulverdiett. Flere av disse kurene (har ingen erfaring med Easy Life) er direkte helseskadelige, og de fleste er basert på et såpass stort kaloriunderskudd at du ikke vil komme i nærheten av nok mat til å få en fornuftig muskelvekst. Hold deg heller til styrketrening, det er også veldig bra for fettforbrenningen. Ønsker du å trappe opp effektiviteten kan du også legge til en dag eller to med kardiovaskulær trening i uka, for eksempel en lang sykkeltur, noen joggeturer, intervalltrening eller lignende.

Lenke til kommentar

Har nettopp begynt å trene. Trener rundt tre til fire ganger i uka og det går mest i styrke. Begynner med en runde på tredemølla for oppvarming deretter er det forskjellige styrkeøvelser. Avslutter treningsøkta med enda en runde på tredemølla deretter litt tøying. ^_^ Kunne trengt et par kilo av magen!

Lenke til kommentar
Hvis du har ambisjoner om å bli kroppsbygger så går du ikke på en pulverdiett. Flere av disse kurene (har ingen erfaring med Easy Life) er direkte helseskadelige, og de fleste er basert på et såpass stort kaloriunderskudd at du ikke vil komme i nærheten av nok mat til å få en fornuftig muskelvekst. Hold deg heller til styrketrening, det er også veldig bra for fettforbrenningen. Ønsker du å trappe opp effektiviteten kan du også legge til en dag eller to med kardiovaskulær trening i uka, for eksempel en lang sykkeltur, noen joggeturer, intervalltrening eller lignende.

Easy Life skal være veldig bra altså..men kanskje rettet litt mer mot mennesker som er litt overvektige her er link til hva det er for noe.

Har grei fremgang på kroppen men er magen og bryst som det er litt for mye fett på enda, har jogget 30min etter trenings økta i noen ganger som sikkert vil hjelpe.

Må uansett få noen på senteret der til å hjelpe meg med kosthold, vet ikke hvor mye kalorier jeg skal ha i meg osv pr idag. Spiser så sundt som mulig..mye kylling,fisk,ris,pasta og masse grønnsaker.

Derfor jeg tenkte litt på dette Easy Life kurset...

Men litt av problemstillingen er vel at jeg må forbrenne fettet på mage/bryst men samtidig få i meg nok kalorier til å bygge muskler da pusher meg selv ganske så hardt på det feltet...ikke enkelt dette.

Lenke til kommentar
Men litt av problemstillingen er vel at jeg må forbrenne fettet på mage/bryst men samtidig få i meg nok kalorier til å bygge muskler da pusher meg selv ganske så hardt på det feltet...ikke enkelt dette.

Punktforbrenning er ikke mulig, så fettet vil renne av sakte men sikkert over hele kroppen. Ved å trene aktivt vil du stimulere kroppen til å bruke energien på å bygge muskler samtidig som fettlagrene brytes ned. Et kaloriunderskudd er med andre ord ikke nødvendig på dette punktet.

Man kan dessverre ikke få i både pose og sekk, noe som er grunnen til de mer seriøse gjerne deler inn sesongen i deff og bulk. Deff er når du vil definere musklene, noe som betyr kaloriunderskudd og mer kardiovaskulær trening. Muskelveksten vil være mindre i en slik periode fordi du tar får i deg mindre næring enn hva som er optimalt for at musklene dine raskest mulig skal vokse. Derfor er dette vanligst når man har nådd målsetningen sin muskelmessig og går inn for å redusere fettprosenten.

Bulk er når man får i seg et solid kalorioverskudd for å gi musklene mest mulig å bygge med. All energien blir dessverre ikke anvendt og du vil legge på deg fett samtidig som du blir sterkere.

For din del tror jeg nok du er best tjent med å erstatte en av styrketreningsdagene dine med en kardiodag, og for eksempel trene styrke på mandag - onsdag - fredag samtidig som du f.eks spinner på tirsdag og jogger deg en tur på torsdag. Det kan høres litt mye ut å holde på med noe sånt hver eneste dag, men den timen / de timene du måtte bruke vil gi deg et energioverskudd som gir deg glød resten av dagen.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Punktforbrenning er ikke mulig, så fettet vil renne av sakte men sikkert over hele kroppen. Ved å trene aktivt vil du stimulere kroppen til å bruke energien på å bygge muskler samtidig som fettlagrene brytes ned. Et kaloriunderskudd er med andre ord ikke nødvendig på dette punktet.

Man kan dessverre ikke få i både pose og sekk, noe som er grunnen til de mer seriøse gjerne deler inn sesongen i deff og bulk. Deff er når du vil definere musklene, noe som betyr kaloriunderskudd og mer kardiovaskulær trening. Muskelveksten vil være mindre i en slik periode fordi du tar får i deg mindre næring enn hva som er optimalt for at musklene dine raskest mulig skal vokse. Derfor er dette vanligst når man har nådd målsetningen sin muskelmessig og går inn for å redusere fettprosenten.

Bulk er når man får i seg et solid kalorioverskudd for å gi musklene mest mulig å bygge med. All energien blir dessverre ikke anvendt og du vil legge på deg fett samtidig som du blir sterkere.

For din del tror jeg nok du er best tjent med å erstatte en av styrketreningsdagene dine med en kardiodag, og for eksempel trene styrke på mandag - onsdag - fredag samtidig som du f.eks spinner på tirsdag og jogger deg en tur på torsdag. Det kan høres litt mye ut å holde på med noe sånt hver eneste dag, men den timen / de timene du måtte bruke vil gi deg et energioverskudd som gir deg glød resten av dagen.

Vet at en ikke kan punkt forbrenne...bare nevnte dem 2 plassene da det er egentlig kun der jeg har litt for mye..resten av kroppen er rimelig grei til å være en 30år gammel nerd.

Trener 5 dager i uka, og slik det er nå så pleier jeg å ta 30min jogging på bein økt dagen. Her er hvordan jeg trener idag:

Mandag: Bryst,triceps,skuldre

Tirsdag: Bein,mage

Onsdag: Rygg,biceps,mage

Torsdag: Hvile dag

Fredag: Mandags programmet

Lørdag: Onsdags programmet

Er vel ca 6-10 øvelser pr dag litt varierende, husker ikke helt i hode akkurat da det er litt nytt program jeg kjører. Men det oppsettet du skrev er kanskje ikke så dumt..variasjon er jo det beste.

Nå er det uansett pause til venstre armen min er bra igjen, startet med pullups og fikk en slags strøm følelse i armen og ikke vært helt 100 siden, sikkert strukket den litt da jeg veier tross alt over 90kg.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Ser bra ut det :)

Tech Nutrition sitt Release Your Potential-program er flott om du føler at du stagnerer med det programmet du har nå. Bare gode ting å si om det.

Keep it up.

Skal ta å sjekke det ut når det begynner å butte imot...ikke så lenge til nå tenker jeg før en halv kilo økning føles ut som 10kg :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Trener ca 3 ganger i uken, driver på i 30-60 minutter når jeg først er i gang. Jogger (e.l.) til oppvarming også trener ren styrke med benkpress, skråbenk, pushups, situps, nedtrekk og diverse øvelser med manualer. Morsomt med benkpress når du merker at du går opp i kilo :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uke pause fra trening pga en vond arm nå...prøvde meg igjen idag men er noe rart med armen. Lurer på om det kan være en sene betennelse jeg.. Aldri hatt det før så vet ikke helt.

Slags varm følelse litt nedenfor skulderen og litt vondt i albuen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...