Faydedar Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 http://www.play.com/Games/Xbox360/4-/60610...pe/Product.html Blir vel billigere det, blir det ikke? 38.99 euro er i underkant av 350 kroner, pluss 107 kroner i tollgebyr er vi oppe i 450, og legger vi til MVA så blir det åpenbart at det ikke er stort å tjene her. Men ofte blir jo pakker verdt mer enn 200 kr fra utlandet merket med en lavere pris slik at pakken kommer under tollgrensa. Vet noe om play.com pleier å gjøre dette? Play merker ikke sine ting lavere enn den egentlige prisen. Jeg tror de kan få store problemer hvis de blir tatt for det. Jeg har fått toll på varer over 200,-. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 He he. Det ble impulskjøp av Star Ocean i går. Greit å høre at jeg ike hadde spart så mye ved å bestille fra utlandet da. Foreløpig virker det lovende. Men etter å bare ha spilt det i tre timer er det alt for tidlig å komme med noen endelig dom. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 He he. Det ble impulskjøp av Star Ocean i går. Greit å høre at jeg ike hadde spart så mye ved å bestille fra utlandet da. Det er bare tungvint synes jeg når prisforskjellen er på under 100 kroner. I tillegg er det vanskeligere å reklamere og man må vente på levering og tollbehandling (som tar mye lenger tid enn selve leveringen). Så ja, jeg får vel punge ut i morgen og. Lenke til kommentar
Cerandin Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) jeg har _ALDRI_ betalt tollgebyr på varer jeg har kjøpt hos play, _ALDRI_ . Kjøper spill der, betaler som regel 75-100 kr i moms, så får jeg spillet, thats it. Har kjøpt kanskje 6-7 spill og titalls DvD'er derfra Edit: jeg var visst litt kjapp i svingene der ser at jeg har betalt tollavgift på 3 spill fra play, og 3 hvor jeg ikke har betalt tollavgift. Hmm, interessant :o Endret 10. juni 2009 av Cerandin Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 He he. Det ble impulskjøp av Star Ocean i går. Greit å høre at jeg ike hadde spart så mye ved å bestille fra utlandet da. Det er bare tungvint synes jeg når prisforskjellen er på under 100 kroner. I tillegg er det vanskeligere å reklamere og man må vente på levering og tollbehandling (som tar mye lenger tid enn selve leveringen). Så ja, jeg får vel punge ut i morgen og. Enig her. Det er særlig ventetiden som plager meg. Jeg er utålmodig og vil ha det jeg har kjøpt så fort som mulig. Ikke det mest økonomiske men... Lenke til kommentar
Ice-E Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Star Ocean virker veldig bra.... Jeg har en kompis som har det og det virker veldig lovende... Grafikk er veldig bra, men har ikke fått med meg historien så vet ikke noe om det. men dette blir et kjøp når prisen har gått ned litt Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 jeg har _ALDRI_ betalt tollgebyr på varer jeg har kjøpt hos play, _ALDRI_ . Kjøper spill der, betaler som regel 75-100 kr i moms, så får jeg spillet, thats it. Har kjøpt kanskje 6-7 spill og titalls DvD'er derfra Edit: jeg var visst litt kjapp i svingene der ser at jeg har betalt tollavgift på 3 spill fra play, og 3 hvor jeg ikke har betalt tollavgift. Hmm, interessant :o Du betaler ikke tollgebyr hvis varen koster under 200 kroner. I blant hender det at også varer på over 200 kroner slipper gjennom, jeg vet ikke helt hvordan det fungerer men det har skjedd meg noen ganger og alle som bestiller mye fra utlandet vil nok være heldige med det i blant. Lenke til kommentar
Cerandin Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 jeg har _ALDRI_ betalt tollgebyr på varer jeg har kjøpt hos play, _ALDRI_ . Kjøper spill der, betaler som regel 75-100 kr i moms, så får jeg spillet, thats it. Har kjøpt kanskje 6-7 spill og titalls DvD'er derfra Edit: jeg var visst litt kjapp i svingene der ser at jeg har betalt tollavgift på 3 spill fra play, og 3 hvor jeg ikke har betalt tollavgift. Hmm, interessant :o Du betaler ikke tollgebyr hvis varen koster under 200 kroner. I blant hender det at også varer på over 200 kroner slipper gjennom, jeg vet ikke helt hvordan det fungerer men det har skjedd meg noen ganger og alle som bestiller mye fra utlandet vil nok være heldige med det i blant. jeg mente jo såklart v arer over 200 kr's grensa Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Vurderer å kjøpe dette spillet men har ikke spilt noen av de tidligere i serien. Er jeg avhengig av å ha spilt de andre for å skjønne historien eller er den separat fra de andre? Er på utkikk etter et nytt jrpg til enten 360 eller ps3 mens jeg venter på FF13 og Star Ocean virker lovende. Hvordan er kvaliteten på Star Ocean i forhold til The Last Remnant og Infinite Undiscovey? Har ikke spillt noen av disse men de er med på listen over jrpg spill jeg vurderer. Hvilket av disse tre vil dere anbefale? Har spillt meg gjennom The Last Odyssey og likte det veldig godt. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Vel, personlig liker jeg alle tre spillene du nevner veldig godt og kunne anbefalt dem alle. Jeg kan prøve å sette opp en sammenligning. Teknisk sett er Star Ocean overlegen The Last Remnant (TLR) som har sine problemer. TLR har endel trøbbel med frame rate og texture loading. TLR bruker Unreal Engine, men bruker den ikke spesielt bra. Det er ingenting som ødelegger for spillet, det er ingen alvorlige feil i TLR som gjør at xboxen fryser eller lignende, men frame raten kan være rimelig lav til tider. Loading-tidene er også veldig lange i TLR. Det hjelper endel på problemene å installere TLR på harddisken. Noen mener disse problemene ødelegger fullstendig for opplevelsen. Klarer du derimot å ignorere/ikke bry deg om dette, er spillet ellers veldig bra med et veldig ålreit kampsystem som etterhvert blir rimelig komplekst og vel verdt innsatsen. Star Ocean har i grunn ingen tekniske problemer, i alle fall ingen jeg har kommet over. Det fungerer prikkfritt, går kjapt og ingen loading utover det man er vant til fra andre spill. Litt klønete kontroller og kamera kanskje, men ingenting som betyr noe i det lange løp. Når det gjelder Infinite Undiscovery (IU), så er det laget av det samme teamet bak Star Ocean, så vidt jeg har fått med meg, og de deler en del likhetstrekk. Star Ocean er på mange måter en videreutvikling av IU. Historiemessig er TLR det sterkeste i mine øyne. Hvorvidt historien i Star Ocean er bedre eller dårligere enn i IU har jeg ikke klart å bestemme meg for enda. Det Star Ocean derimot har som hverken TLR eller IU har er en enorm mengde "mikrooppdrag". Hver karakter har 100 kampmerker du kan forsøke å få (10 pre-emptive strikes, 10 consecutive critical strikes, dealt exactly 55 damage, etc). Det er et lass med items du kan finne opp og samle inn ingredienser til og lage. Du får også fordeler av å drepe et visst antall av den samme typen monstre. Når det gjelder hvilket spill som er best, så er nok det du allerede har spilt det beste; Lost Odyssey. De tre andre har en fordel framfor Lost Odyssey, og det er at du slipper tilfeldige kamper. Kampsystemene, spesielt i Star Ocean og TLR er også mer interessante enn i Lost Odyssey, synes jeg. Star Ocean er kanskje det som er mest avhengighetsskapende i forhold til kamp. Hver kamp går veldig fort (så lenge det ikke er en boss-fight), og er akkurat passe vanskelig å mestre. Du har mulighet til å flanke, og dine egne ferdigheter avgjør mye. Samt fungerer AI-en til dine teammedlemmer bra, du vil ikke få følelsen av å ha en mengde idioter på slep som bare går i veien. Tvert imot. Akkurat nå ville jeg anbefalt Star Ocean, siden det er det jeg spiller for tiden og jeg synes det er bra. Jeg kunne lett anbefalt TLR også hvis du ikke er av typen som henger deg opp i grafikktrøbbel. Infinite Undiscovery er også et must om du liker sjangeren, men det er kanskje det svakeste spillet av de du nevner. Edit: Og nei, du trenger ikke ha spilt de tidligere Star Ocean-spillene. Dette er en prequel til det forrige spillet, egentlig (Till the end of time), og jeg har så langt ikke sett noen referanser til det forrige spillet. Mulig det er noen, men de er ikke viktige i forhold til å forstå hva som skjer. Endret 11. juni 2009 av baltie Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Takk for meget utfyllende svar baltie Tror jeg kommer til å ta det litt på feelingen neste gang jeg er innom en spillbutikk, men tror jeg holder en finger på Star Ocean akkurat nå. TLR og IU får jeg sikkert til en grei penge nå. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 I og med Baltie svarte så fyldig er det ikke så mye jeg kan legge til. Men, hvis du liker Star Ocean 4 og vil spille de tidligere spillene, så får du Star Ocean 1 og 2 til PSP og 3 er lett å få kjøpt brukt til PS2. Angående utviklerne, Tri-Ace, så er det typisk for dem at de lager JRPGer som er sterke på gameplay og det visuelle mens historiefortelling og karakterutvikling er mindre prioritert. Du må med andre ord ikke forvente en historie som er på nivå med Lost Odyssey. Lenke til kommentar
Balthier35 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Har nå spilt i 10 timer ca. Hvis man liker JRPGs, så er Star Ocean: TLH et helt grit kjøp. Skal jeg sammenligne det med Lost Odyssey, så vil jeg si at jeg foretrekker Star Ocean, da de lange lastetidene i Lost Odyssey ødela en god del av spillopplevelsen. Jeg føler at historien i Star Ocean er god, men dårlig fortalt (hittil). Uansett, anbefaler dette spillet hvis du er fan av JRPGs. Ser dog mer frem til Tales of Vesperia, den kommer jo også ut i slutten av måneden. Lenke til kommentar
zell_InnleggNO Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 tok med en collectors edition i dag. bare spilt en time, men virker spennende. hadde vært så evig greit om det var japanske stemmer også, men det er det vel ikke. Lenke til kommentar
Balthier35 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg kan ikke fordra Welch. Og det kunne med fordel ha vært flere save points. Ser ikke helt fordelen med å ha så lang avstand mellom enkelte save points. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Enig, Welch er dritirriterende. Edge begynner også å irritere meg kraftig. Sier ikke mer av frykt for å spoile. Men det går ann å hoppe over cut-scenes. Etter ca 22 timers spilling er jeg kjempefornøyd. Lenke til kommentar
Daniel33 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Spiller flopper fullstendig selv i UK. TOP 40 ENTERTAINMENT SOFTWARE - INDIVIDUAL FORMATS (UNITS), WEEK ENDING 13 June TW Title Format Label Publisher 1 1 THE SIMS 3 PC EA GAMES ELECTRONIC ARTS - 2 [PROTOTYPE] XB360 ACTIVISION ACTIVISION BLIZZARD 4 3 WII FIT WII NINTENDO NINTENDO 2 4 RED FACTION: GUERRILLA XB360 THQ THQ 3 5 EA SPORTS ACTIVE WII EA SPORTS ELECTRONIC ARTS - 6 [PROTOTYPE] PS3 ACTIVISION ACTIVISION BLIZZARD 5 7 UFC 2009: UNDISPUTED XB360 THQ THQ 7 8 POKEMON PLATINUM DS NINTENDO NINTENDO 6 9 INFAMOUS PS3 SONY COMPUTER ENT. SONY COMPUTER ENT. 8 10 UFC 2009: UNDISPUTED PS3 THQ THQ 9 11 RED FACTION: GUERRILLA PS3 THQ THQ - 12 GRAND SLAM TENNIS WII EA SPORTS ELECTRONIC ARTS 12 13 MARIO KART WII WII NINTENDO NINTENDO 16 14 WII PLAY WII NINTENDO NINTENDO - 15 CALL OF DUTY: WORLD AT WAR XB360 ACTIVISION ACTIVISION BLIZZARD 11 16 VIRTUA TENNIS 2009 PS3 SEGA SEGA 22 17 PROFESSOR LAYTON AND THE CURIOUS VILLAGE DS NINTENDO NINTENDO 14 18 MY FITNESS COACH WII GAMES FOR EVERYONE UBISOFT 25 19 JILLIAN MICHAELS' FITNESS ULTIMATUM WII DEEP SILVER KOCH MEDIA 28 20 CALL OF DUTY 4: MODERN WARFARE XB360 ACTIVISION ACTIVISION BLIZZARD 10 21 GUITAR HERO: METALLICA XB360 REDOCTANE ACTIVISION BLIZZARD 13 22 TERMINATOR SALVATION XB360 EVOLVED GAMES WARNER BROS. INTERACTIVE 15 23 STAR OCEAN: THE LAST HOPE XB360 SQUARE ENIX SQUARE ENIX EUROPE 19 24 VIRTUA TENNIS 2009 XB360 SEGA SEGA 18 25 MYSTERY STORIES DS GSP/AVANQUEST GSP/AVANQUEST 24 26 BIG FAMILY GAMES WII THQ THQ 27 27 DR KAWASHIMA'S BRAIN TRAINING DS NINTENDO NINTENDO - 28 CALL OF DUTY: WORLD AT WAR PS3 ACTIVISION ACTIVISION BLIZZARD 21 29 SHERLOCK HOLMES: MYSTERY OF THE MUMMY DS UBISOFT UBISOFT 31 30 FOOTBALL MANAGER 2009 PC SEGA SEGA - 31 GRAND THEFT AUTO: CHINATOWN WARS DS ROCKSTAR TAKE 2 - 32 WALK WITH ME! KNOW YOUR WALKING ROUTINE? DS NINTENDO NINTENDO 33 33 SEGA SUPERSTARS TENNIS XB360 SEGA SEGA 17 34 FUEL XB360 CODEMASTERS CODEMASTERS 23 35 SACRED 2: FALLEN ANGEL XB360 DEEP SILVER KOCH MEDIA 20 36 TERMINATOR SALVATION PS3 EVOLVED GAMES WARNER BROS. INTERACTIVE 30 37 FIFA 09 XB360 EA SPORTS ELECTRONIC ARTS - 38 DONKEY KONG: JUNGLE BEAT WII NINTENDO NINTENDO 37 39 MARIO & SONIC AT THE OLYMPIC GAMES WII SEGA SEGA 34 40 GEARS OF WAR 2 XB360 MICROSOFT MICROSOFT Allerede nede på 23 plass i bare sin andre uke. Neste uke er det nok ute av topp 40 allerede. Kom selvsagt ikke en gang inn på noen andre lister i Europa. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 So? Spillet er morsomt selv om det ikke gjør det så bra på salgslistene. Uansett ingen som hadde ventet at dette kom til å gjøre noe utslag på salgslistene. Lenke til kommentar
Simen_InnleggNO Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Ser ut til at jeg dropper dette spillet og vier min tid (og mine penger) til tales of vesperia i stedet, gitt. Hadde forhåpninger til begge, så det kan jo hende star ocean 4 får sin sjanse en vakker dag. Lenke til kommentar
Daniel33 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 So? Spillet er morsomt selv om det ikke gjør det så bra på salgslistene. Uansett ingen som hadde ventet at dette kom til å gjøre noe utslag på salgslistene. Tror nok MS håpet på det når de betalte millioner for at dette ikke skulle komme ut på PS3. Men sånn går det når alle jrpg spillene kommer ut på en konsoll som jrpg fans aldri kjøper uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå