FpsStu Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Her kan vi diskutere ting rundt det å kjøpe en bolig og ting som kommer med det. Vil kaste ut mine første (av mange spørsmål) 1. Har bodd i øverste etasje hele livet, men når jeg kjøper min første leilighet, tipper jeg at boliger i øverste etasje blir for dyrt, derfor har jeg nærmest bestemt meg for å støyisolere taket i hele leiligheten om jeg kjøper noe under noen for å slippe støy ovenifra. Er dette vits om leilighetene består av betongvegger? 2. Når jeg tar opp et boliglån, si 80% av verdi, hvordan blir ligningen min seende ut? 0 i formue til lånet er nedbetalt, eller vil jeg ha 20% i formue? 3. Hvor mye kan et borettslag øke mnd. utgifter etter at mann har kjøpt leiligheten? 4. Pleier det å gå ann å prute på nye leiligheter / prosjekterte leiligheter? Stu. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 1) Det høres dyrt og unødvendig ut. 2) Du vil ha 0,- i netto formue helt til boliglånet ditt er mindre enn det du har av penger på konto, fond, etc + ligningsverdien på leiliheten. 3) Når fellesutgiftene i et borettslag øker betydelig, så er det pga investeringer som er avtalt i generalforsamling (eller fordi en eventuell avdragsfrihet på fellesgjelden utløper - vær obs på dette!). 4) Usikker på denne. Boligmarkedet må i så fall være veldig tørt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå