Gå til innhold

Boikott TV2!


-ErlendA-

Anbefalte innlegg

Vi kommer alle sent til å glemme Drillo sitt comeback med utrolige 0-1 mot Tyskland (!) Men så kommer vår alles kjære TV2 og sender kampen på betalingskanalen TV2 Sumo! Hvor skandale er det ikkje at de de pengegriske metodene sine på et så historisk øyeblikk som Drillos comeback?!

 

De har snytt folket for et stort comeback av en av fotballnorges største identiteter, og den folkefesten etter 0-1 over Tyskland! Horribelt!

 

Atpåtil begynner TV2 Sumo redaktør Helge Høibraaten å snakke om Et av de største løftene i norsk web- og web-tv-historie

 

Det er en så hysterisk lavmålt uttalelse. Dette er snakk om å ta fra denne store begivenheten

fra det norske folk. Her kunne det blitt snakk om en historisk høy seertall på TV2, og så sender de på Web-tv!!?

 

Heretter skal jeg boikotte TV2. NRK er nå tingen, og det har de også alltid vært. Alle andre sender bare møkk.

 

Jeg håper at alle sammen vil følge mitt eksempel og forlate den møkkakanalen. og samtidig bli med i denne gruppen på Facebook

 

Boikott TV2!

Endret av ErlendA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kan du vel like gjerne boikotte Canal + for å være de eneste i Norge som viser Premier League og Viasat for å være de eneste som sender Champions League også? Det koster mye penger å sikre seg rettighetene til slike kamper, da er det bare rett og rimelig at de som sitter på rettighetene i det respektive landet gjør sitt for å få tilbake investeringen.

 

TV2 Sport er forholdsvis billig i forhold til f.eks Viasat Sport og Canal+ Sport, viser en hel drøss med fotballkamper (bla.

Tippeligaen og Primera Division, som er det jeg ser mest på der) og de har veldig utfyllende sendinger med ok folk. Ingenting her i livet er gratis :)

Lenke til kommentar

Er helt uinteressert i fotball, og de fleste sportsgrener utenom motorsport, men akkurat i dette tilfelle, syntes TV2 har driti på draget.

 

En ting er Premier League, tippeliga, Champions league. Disse cuppene er kommersiellt drevet. Lag tjener penger på reklame, betaler for spillere så de kan vinne kamper, og få mer sponsorpenger.

Landskamper (OL, VM osv) er jo kamp mellom nasjoner, og selv om de fleste sport interesserer meg svært lite, vekker de en liten nasjonalist inni meg, og ja, jeg var en av de som så Norge ta gull i Curling, Håndball, og den gangen Norge slo Brasil i fotball.

 

Dette er en sak om at et land skal stå sammen og være stolte av noe, ikke om å tjene penger på det.

 

Neste steg må være å ta betalt for å se politikere tale sine saker. Bare de som er villige til å betale, får vite hva som skjer.

Lenke til kommentar
Da kan du vel like gjerne boikotte Canal + for å være de eneste i Norge som viser Premier League og Viasat for å være de eneste som sender Champions League også? Det koster mye penger å sikre seg rettighetene til slike kamper, da er det bare rett og rimelig at de som sitter på rettighetene i det respektive landet gjør sitt for å få tilbake investeringen.

 

TV2 Sport er forholdsvis billig i forhold til f.eks Viasat Sport og Canal+ Sport, viser en hel drøss med fotballkamper (bla.

Tippeligaen og Primera Division, som er det jeg ser mest på der) og de har veldig utfyllende sendinger med ok folk. Ingenting her i livet er gratis :)

 

Det som er tingen er at Drillo og fotballen var en tradisjon i Norge på hans tid. Plutselig er han tilbake og vi vinner over Tyskland (treningskamp eller ei), og dette tar TV2 fra oss. Her skal altså gutta benke seg foran PC-skjermen med øl og grillos, istedenfor 50 tommeren i kjelleren. Det er rett og slett uhørt.

 

Og hva med de stakkars pengelense studentene da?

Endret av ErlendA
Lenke til kommentar

Er man virkelig pengelens har man etter all sannsynlighet ikke penger til lisensen uansett. 150 kroner i måneden er uansett ikke mer enn tre pils på kroa, noe de fleste studentene ikke ser ut til å ha noen problemer med å koste på seg. Hadde det vært gratis å vise sendinger hadde tingen vært noe annet, dessverre er det ikke det. Derfor synes jeg også dette er å gjøre krav på noe man i utgangspunktet ikke har krav på.

Lenke til kommentar
Da kan du vel like gjerne boikotte Canal + for å være de eneste i Norge som viser Premier League og Viasat for å være de eneste som sender Champions League også? Det koster mye penger å sikre seg rettighetene til slike kamper, da er det bare rett og rimelig at de som sitter på rettighetene i det respektive landet gjør sitt for å få tilbake investeringen.

 

TV2 Sport er forholdsvis billig i forhold til f.eks Viasat Sport og Canal+ Sport, viser en hel drøss med fotballkamper (bla.

Tippeligaen og Primera Division, som er det jeg ser mest på der) og de har veldig utfyllende sendinger med ok folk. Ingenting her i livet er gratis :)

 

Nå blir vel dette litt forskjellig ettersom TV2 er statlig sponset for å vise landskamper der Norge spiller og dermed er bundet til å vise den slik at flest mulig har tilgang til dette. Men ettersom dette ble sendt på en betal kanal fikk rundt kun 70K muligheten til å se kampen.

 

Skjønner godt irritasjonen, og TV2 skylder på NFF for "fadesen" men NFF har ingen ting med hvor kampen sendes å gjøre, det er TV2s fulle ansvar. Og TV2, som sagt statlig sponset for nettopp dette, er nødt til å sende dem på den normale kanalen sin. Det var kun for å være "kuken" at de sendte den på TV2 Sumo.

 

Dog TV2 har jeg mistet respekt for for lenge siden ettersom de sender programmer uten å tenke på konsekvensene. Når de lar personer som Otto Jespersen og Anne kath drite ut personer som sliter med seriøse problemer som f.eks psyken, så mister jeg totalt respekt for dem, mye grunnet at jeg vet personelig hvor jævlig det er å lide av psykiske lidelser.

 

og for å klargjøre et par ting, er ikke fotballinteresert for fem flate øre :)

Lenke til kommentar
Nå blir vel dette litt forskjellig ettersom TV2 er statlig sponset for å vise landskamper der Norge spiller og dermed er bundet til å vise den slik at flest mulig har tilgang til dette. Men ettersom dette ble sendt på en betal kanal fikk rundt kun 70K muligheten til å se kampen.

 

Har du noen kilde på at de mottar penger øremerket landskamper? Synes dette høres litt rart ut, men hvis det stemmer at de er bundet til å vise landskampene slik at flest mulig har tilgang til å se de har jo folk en sak.

Lenke til kommentar

Jeg ville da tro at etter all fuzzen rundt dette med Drillos comeback og seieren at neste kamp vil tjene mer på å sendes på tv2/zebra? Alle har MULIGHETEN til å se kampen, det blir feil å bruke det ordet. Jeg synes landskampene burde bli sendt så flest mulig som vil får se de. Burde ikke koste ekstra å se landskamp, det er jo tradisjon.

Endret av Mammakamel v2.0
Lenke til kommentar

Fra linken i første post (http://www.tv2sporten.no/fotball/landslag/article2557926.ece):

 

Skjul
Kveldens landskamp mot Tyskland ble fulgt med argusøyne av TV 2-ledelsen - ikke bare på grunn av Egil Olsens gjeninntreden som norsk landslagssjef.

 

Kampen ville også vise i hvilken grad kanalens og web-tv var i stand til å håndtere massene av norske fotballfans som ville få med seg «nye Norge»s første test.

 

En test TV 2 Sumo besto med glans.

 

- Dette er et av de største løftene i norsk web- og web-tv-historie. Aldri før har noen vært i stand til å levere attraktivt innhold til så mange. Vi er meget fornøyd med salget, dette er vanvittig bra, sier redaktør i TV 2 Sumo, Helge Høibraaten.

 

Sportssjef Bjørn Taalesen er glad for at det norske telenettet holdt unna den massive interessen fra mannen i den norske gata.

 

- Det er veldig betryggende å se at vi håndterer den enorme trafikken med tanke på trøkket som kommer som en følge av den norske fotballavtalen. Alle rapporter vi har fått så langt sier få og ingen problemer for brukerne til tross for den enorme pågangen, sier Taalesen.

 

Og leverer ut ros til partene som har gjort Drillo-festen mulig på nett.

 

- Mange norske internettleverandører har jobbet fantastisk godt sammen med oss for å bringe webfotball til det norske folk. De har virkelig vist vilje til å utvikle web-TV som kanal til folket, slår Taalesen fast.

 

 

LMAO. Ren propaganda. Rett og slett vulgært. Jeg føler meg sikker på at det var svært få som fikk sett denne kampen. Jeg har ingen tillitt til tv2 lenger.

 

Tv2 holder våre landskamper som gissel.

Lenke til kommentar

Og hvis Drillo hadde tapet? Da ville ingen av dere blitt så opprørt. Landskamp å landskamp. Patrioten inni dere. Kan ikke patrioten inni dere betale 150kr måneden for tippeligaen og landskamper er det ikke mye til patriot egentlig. Hvis dere ikke ville betale det så kunne dere se den på nett. Nrk er gratis kanal? Nei, du må betale nrk lisens noe som jeg synes er mye verre enn at tv2 gir kundene som betaler ekstra mer litt ekstra godsaker og skaffer kunder.

 

Hva er vitsen med å betale tv2sport da? Bare for tippeligaen? Er ikke mange av de kampene viktige nok for norsk fotball til å kunne klages på. Dere klager for at norge for en gang vant og det mot store tyskland. Egentlig synes jeg alt "patriotisk" som ski, curling osv burde være helt gratis. Ikke nrk lisens men heeeelt gratis.

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

Hva vet du om det? Eg har vært like opprørt over det helt siden eg fikk vite at kampen ble sendt Sumo. Drillo klarer alene å samle en stor del av det norske folk foran tvskjermen, og det utnytter TV2. Pengegriske jævler. De har nå fått masse boikott, og det bør de tenke litt over, og samtidig gi oss landskamper gratis.

 

Det beste er nå å la NRK få sende landskampene med Arne Scheie som kommentator.

Lenke til kommentar
Hva vet du om det? Eg har vært like opprørt over det helt siden eg fikk vite at kampen ble sendt Sumo. Drillo klarer alene å samle en stor del av det norske folk foran tvskjermen, og det utnytter TV2. Pengegriske jævler. De har nå fått masse boikott, og det bør de tenke litt over, og samtidig gi oss landskamper gratis.

 

Det beste er nå å la NRK få sende landskampene med Arne Scheie som kommentator.

 

 

Snakker vi om samme nrk som ville alle med mulighet for mobil tv betale nrk lisens?

Lenke til kommentar

Dersom det ikke hadde vært Drillos comeback-kamp og de mot alle odds hadde vunnet, tror jeg ikke noen ville brydd seg det minste om at en relativt uinteressant privatlandskamp gikk på betal/web-TV. TV2 kan vel ikke lastes for at NFF driver med trenerskifte-stunt vinterstid.

 

Ellers er det vel sånn at man betaler for å se teaterforestillinger og kinofilmer til tross for at leverandøren får statsstøtte, ser ikke hvorfor det skal være annerledes med fotball.

Lenke til kommentar

Tull og tøys. Selvfølgelig bryr folk seg om at de ikke får sett landskampene. Jeg følger ikke med på fotball til vanlig, men jeg får med meg landskamper. Samme gjelder VM, EM og OL.

 

Om tv2 hadde sendt dette på sin reklamefinansierte kanal der den hadde vært tilgjengelig for alle, så hadde det vært greit, selv om kommentatorene deres suger balle.

Lenke til kommentar
Dersom det ikke hadde vært Drillos comeback-kamp og de mot alle odds hadde vunnet, tror jeg ikke noen ville brydd seg det minste om at en relativt uinteressant privatlandskamp gikk på betal/web-TV. TV2 kan vel ikke lastes for at NFF driver med trenerskifte-stunt vinterstid.

 

Ellers er det vel sånn at man betaler for å se teaterforestillinger og kinofilmer til tross for at leverandøren får statsstøtte, ser ikke hvorfor det skal være annerledes med fotball.

 

 

Helt enig ;)

Lenke til kommentar
TV2 Sport er forholdsvis billig i forhold til f.eks Viasat Sport og Canal+ Sport, viser en hel drøss med fotballkamper (bla.

Tippeligaen og Primera Division, som er det jeg ser mest på der) og de har veldig utfyllende sendinger med ok folk. Ingenting her i livet er gratis :)

 

Tja, landskamper på TV har til all tid ikke kostet mer enn TVen og det du fast i måneden betaler for å ha kanalen det går på, som også sender mange andre serier, filmer etc. Men så kommer TV2 og bestemmer seg for å presse litt ekstra penger ut av fotballglade folk. Unødvendig, synes jeg. Skal ikke boikotte eller noe slikt, men det er like fullt unødvendig.

Lenke til kommentar

Poenget er at det er helt lavmålt av TV2 å ta muligheten for det norske folk å se Drillo sitt comeback, og samtidig tjene penger på det. Nå var det bare "noen få" som fikk det med seg. Landskamper skal være gratis. TV2 hadde eller ikke lansert noen mulighet for en "enkelbillett" for å kunne se kampen. Resultatet er at de har skaffet seg en hel bataljon med fiender, og så begynner de å snakke om et av de største løftene i norsk web-TV historie.

 

TV2 har drevet med en elendig markedsføring og har mye å svare for seg. Forhåpentligvis tråler det demonstranter utenfor hovedkontoret i Bergen.

 

Å komme med disse "hvis" argumentasjonene holder ikke. Det er ikke noen argumentasjoner i det hele tatt. TV2 har driti på draget, og det så veldig mye også.

Endret av ErlendA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...