Gå til innhold

NAT-problemer

Amored

Anbefalte innlegg

ja det skal være slik, siden thomson står i bridge mode, og kunn fungerer som modem, det er i 3com routeren sperren ligger

Det er litt rart, siden jeg har prøvd å sett 360n rett i modemet. Men det funket ikke.

nei det går ikke.

enten må du ta vekk 3Com routeren og bruke Thomson som router og modem, da kan du plugge xboxen i thomson, og prøve guiden min over.

eller finne ut hvordan man fikser porter på en 3com router.

hvis Thomson ikke er i bridge-mode med 3com, vil du få dobbel NAT og bare trøbbel.

finn ut om Thomson er i bridge-mode og at 3Com routeren er den virkelige routeren

eller en kjapp løsning:

kast 3com routeren, kjøp en D-Link router som er godkjent for XBLive, (DIR 635 tror jeg)

og bridge thomson med den, da skal det funke.

Endret av TearJacK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nei det går ikke.

enten må du ta vekk 3Com routeren og bruke Thomson som router og modem, da kan du plugge xboxen i thomson, og prøve guiden min over.

Fulgte guiden, så portene er iallfall åpne der. Men har ikke prøvd å koble inn i Thomson og droppe 3Com routeren pga at vi trenger det trådløse nettet fra 3Com'en

eller finne ut hvordan man fikser porter på en 3com router.

hvis Thomson ikke er i bridge-mode med 3com, vil du få dobbel NAT og bare trøbbel.

finn ut om Thomson er i bridge-mode og at 3Com routeren er den virkelige routeren

Kan prøve å finne ut om Thomson er i bridge-mode.

EDIT: Satte Thomson i bridge-modus, og da slokna ethernet'en.

Endret av Kamizage
Lenke til kommentar

En ting som alle har ungått egentlig, sjekk ipen på x-boxen. Hvis du ikke har satt den til å alltid bruke samme IP-adresse hender det at den skifter over natta. Og sørg for guds skyld at routeren gir en ordentlig IP adresse. Har skjedd meg at da mange pcer hadde vært på routern ville den gi meg en IP som var helt absurd, 83.284 osv... den skal og jeg vil tippe må være 192.168 osv ... min nat ble stengt fort som fytti selv om jeg prøvde å åpne på den nye absurde adressa. Snakker forøvrig om thompson routeren.

En annen ting, prøv også og ta 3-com routern ut av hele bildet og sett opp thompson alene, bare for å se om du får det til, siden den trolig er lettere å port forwarde med. Hvis du endelig får det til å funke så kan du jo trøble med 3-commen igjen.

Lenke til kommentar
En ting som alle har ungått egentlig, sjekk ipen på x-boxen. Hvis du ikke har satt den til å alltid bruke samme IP-adresse hender det at den skifter over natta. Og sørg for guds skyld at routeren gir en ordentlig IP adresse. Har skjedd meg at da mange pcer hadde vært på routern ville den gi meg en IP som var helt absurd, 83.284 osv... den skal og jeg vil tippe må være 192.168 osv ... min nat ble stengt fort som fytti selv om jeg prøvde å åpne på den nye absurde adressa. Snakker forøvrig om thompson routeren.

En annen ting, prøv også og ta 3-com routern ut av hele bildet og sett opp thompson alene, bare for å se om du får det til, siden den trolig er lettere å port forwarde med. Hvis du endelig får det til å funke så kan du jo trøble med 3-commen igjen.

.... Jeg mener selfølgelig at ipen bør tilegnes av routeren ... det sekundet du binder ip adressen selv er du langt på viddene for å fjerne NAT. Jeg har fjernet problemet av flere av vennene mine og meg selv.har i tilegg slengt ut bilder på andre artikler angående dette ... problemet er port forwarding og hvordan man gjør det. Klarer man det så lover jeg at problemet forsvinner. Prøv først uten 3com routeren.

Lenke til kommentar

tror ikke det er det som er problemet.

thomson er rett og slett en møkka router.

jeg holdt på med portet i over 1 uke, prøvde alt ingen ting fungerte.

eneste som hjalp var når jeg koblet til en ny router og satte den som DMZ på thomson, og skrudde av wireless på thomson.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...