Gå til innhold

OCZ Neural Impulse Actuator BrainMouse

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en sånn her i dag:

http://www.ocztechnology.com/products/ocz_...mpulse_actuator

Siden det var lønningsdag i dag, og jeg var veldig nysjerrig på hvordan den fungerte klarte jeg ikke holde fingrene unna.

Den kommer nok i posten om et par dager.

Er det noen her som har en slik en og kan dele noen erfaringer?

Jeg skal komme med updates når jeg får prøvd den selv hvis noen er interessert.

UPDATE:

Logg for dag 1 helt lagt til.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte meg en sånn her i dag:

http://www.ocztechnology.com/products/ocz_...mpulse_actuator

Siden det var lønningsdag i dag, og jeg var veldig nysjerrig på hvordan den fungerte klarte jeg ikke holde fingrene unna.

Den kommer nok i posten om et par dager.

Er det noen her som har en slik en og kan dele noen erfaringer?

Jeg skal komme med updates når jeg får prøvd den selv hvis noen er interessert.

Nå håper jeg du vet hva du går for. for de som har tatt ibruk dette her sier at det tar mange mnd med daglig trening for å komme over ditt eksisterende nivå uten dette rundt hodet.

Klart, å kjøpe dette her og har tålmodigheten til det, vil nok gjøre deg til MYE bedre potensielt... men som sakt... patience is a virtue ;)

Lenke til kommentar
hehe har veldig lyst til å kjøpe den her dingsen jeg og ja!!

Om du kunne beskrive denne etter et par dager testing hadd ejeg blitt glad ja!

Lurer på hvordan det er i praksis!

Du bør se youtube og søke der... du har et par signaler som er "tanke" signaler, så har du et par signaler som kommer fra å bruke musklene du har der oppe, som øyebryn og kjevemuskler

så bruk av dette på lan der du skal snakke og eller spise, er fordømt :p

Lenke til kommentar

Vent på Emotiv sin, den har sensorer for tanke, følelse og bevegelse. Dette er også trådløst, skal forhåndsbestille så fort som mulig! :love:

feature-92-emotiv2.jpg

Denne er også langt mer brukervennlig, har vært i betafase i et par tre år nå. Var egentlig meningen at det skulle være ute i løpet av jula i fjor, men det ble utsatt enda en stund for å finpusse programvaren husker jeg rett. Har sett en del videoer av dette headsettet og det ser veldig lovende ut!

Endret av Farmatyr
Lenke til kommentar

Dag1:

Sliter først litt med at jeg ikke er jordet. Løser problemet ved å legge boksen på magen. Må finne en bedre måte å jorde meg på senere.

Starter med Unreal Tournament 3 og bruker NIA sin UT 3 Extreme profil. Denne profilen styrer kun med fjesmuskulaturen din. Strammer du kjevemuskelen litt går du framover, litt mer zig-zagger du, og enda litt mer går du bakover eller hopper. Venstre og høyre øye er henholdsvis venstre og høyre museknapp (tror jeg) og dodging.

Setupen over fungerer ganske greit, men gjør meg sliten i fjeset og ikke nok kontroll.

Jeg bestemmer meg for å styre UT3 kun med Alpha og Betawaves fra hjernen min.

Etter mye tweaking kommer jeg fram til en setup hvor jeg får noenlunde forutsigbare resultater på fram og tilbake bevegelsene mine. Strafing fra side til side er ikke så presist enda, men noe i tilfeldigheten på strafingen gjør det også lettere å dodge fientlige skudd. Det at man ikke alltid vet hvilken side man dodger til hjelper ikke akkurat på aimen, menmen. Vant en fight mot "Average" bots. Pleier vanligvis å gruse Inhuman bots, men å spille med BrainMouse er ikke akkurat enkelt.

Alt i alt har første dagen vært en meget interessant opplevelse. Det blir et eget spill å spille et spill med denne greien her.

Satser på at jeg klarer å rewire hjernen min nok til å kunne spille mer presist etter litt øvelse.

Lenke til kommentar

Dag 2:

Begynte dagen med alpha/beta -wave madness i UT3. Gikk heller dårlig. Helt vilkårlig styring. Forkastet tanken på å prøve mer med alpha/beta -wave. Kjenner jeg blir sliten i skallen av dette her.

Gikk over til muscle control. Kunne stort sett gjøre de bevegelsene jeg ville, men selve setupen umuliggjør stålkontroll på strafing. Jeg begynner å skjønne at dette kan ta litt tid før det er effektivt, og jeg tror desverre det er umulig å spille like bra som med venstrehånden på keyboardet.

Skal prøve ut et par dager til, men etter det tror jeg at jeg legger den på hyllen til det kommer et SDK som jeg kan fikle med.

Lenke til kommentar
Dag 2:

Begynte dagen med alpha/beta -wave madness i UT3. Gikk heller dårlig. Helt vilkårlig styring. Forkastet tanken på å prøve mer med alpha/beta -wave. Kjenner jeg blir sliten i skallen av dette her.

Gikk over til muscle control. Kunne stort sett gjøre de bevegelsene jeg ville, men selve setupen umuliggjør stålkontroll på strafing. Jeg begynner å skjønne at dette kan ta litt tid før det er effektivt, og jeg tror desverre det er umulig å spille like bra som med venstrehånden på keyboardet.

Skal prøve ut et par dager til, men etter det tror jeg at jeg legger den på hyllen til det kommer et SDK som jeg kan fikle med.

tøft, artig å se at det fungere såpass allerede, stå på! :)

Lenke til kommentar
Vent på Emotiv sin, den har sensorer for tanke, følelse og bevegelse. Dette er også trådløst, skal forhåndsbestille så fort som mulig! :love:

feature-92-emotiv2.jpg

Denne er også langt mer brukervennlig, har vært i betafase i et par tre år nå. Var egentlig meningen at det skulle være ute i løpet av jula i fjor, men det ble utsatt enda en stund for å finpusse programvaren husker jeg rett. Har sett en del videoer av dette headsettet og det ser veldig lovende ut!

Jeg skal bare sååååå ha en slik når det kommer i salg....håpe det ikke tar evigheter før det skjer. Rundt 2000-3000 kr kommer det nok til å koste her i landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...