Gå til innhold

Har elkjøp sluttet å selge xbox 360???+


husgutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ved neste Xbox konsoll er jeg ihvertfall tememlig sikker på at det kommer til å bli tidenes mest driftsikre konsoll. MS har tapt vannvittig mye på RROD og andre hardware-feil, og kommer garantert til å gjøre opp for seg ved den neste Xboxen.

Tenkt den samme tanken selv. De kommer definitivt ikke til å gå i den fellen neste gang, og jeg tror det kan bli fryktelig vanskelig for Sony å leve opp til den neste generasjonen konsoller. For det aller første har Microsoft veldig definerte oppgaver å jobbe med; Lyd og driftsikkerhet. I tillegg har Microsoft de økonomiske musklene til å trosse denne krisa, og satse for fullt.

 

Sony derimot, taper penger per solgte konsoll og har ingen åpenbare feil å rette. Og selv om det er en styrke idag, kan det fort bli en trussel i fremtiden, rent SOFT-analysemessig. Når man spiller en ny eventuell nestegenerasjons Xbox, kan man fort få en aha-opplevelse med lydnivå og driftssikkerhet, mens Playstation ikke har noe slikt å forbedre. Redd for at finanskrisen også kan bli turbulent for Sony.

 

Og jeg tror nok resten av dere har rett i at Xbox begynner å bli akseptert som en "norsk" merkevare. Men tror nok Playstation vil bli markedsledende i Norge enda en generasjon. Etter dette, kan det kanskje skje noen endringer.

Lenke til kommentar

Ja, Playstation står utviksomt sterk her i Norge. De fleste av kompisene mine ser rart på meg når jeg sier jeg skal kjøpe Xbox Elite, "man får jo Playstation 3 for bare 500 kroner mer!" Bortsett fra at Playstation er "best" har de egentlig ingen argumenter. Når jeg da ramser opp alle spillene man får eksklusivt på Xbox pleier de som regel å bli rimelig tause.

 

Eneste argumentet for å kjøpe Playstation 3 - for min del - er BD-spilleren.

Lenke til kommentar
Skulle sjekke prisen på xbox på elkjop.no, og der har de fjerna xbox, finner ikke en eneste konsoll???? Hva faen skjer? Er jo helt skandale.. har også lagt merke til at det nesten kun er reklame for ps3spill i de nyeste avisene.... :blink:

 

Så dårlig som 360 salget er i Norge så synes jeg ikke det er rart. Nå dreier dette sikkert seg om at de venter på de nye bundlene men blir ikke overrasket hvis elkjøp og andre kutter videre ned på 360. De har allerede kuttet kraftig på 360 hyllene i de fleste butikker jeg har vært i.

 

PS3 og Wii står mye sterkere her.

 

 

Igjen tar du feil. Elkjøp har ikke kuttet ned på Xbox 360 spill. Tvert imot; 360 er vel så godt eksponert som PS3 og Wii.

 

Hvor har du dine kilder fra? Butikker du har vært i ?

Lenke til kommentar
Skulle sjekke prisen på xbox på elkjop.no, og der har de fjerna xbox, finner ikke en eneste konsoll???? Hva faen skjer? Er jo helt skandale.. har også lagt merke til at det nesten kun er reklame for ps3spill i de nyeste avisene.... :blink:

 

Så dårlig som 360 salget er i Norge så synes jeg ikke det er rart. Nå dreier dette sikkert seg om at de venter på de nye bundlene men blir ikke overrasket hvis elkjøp og andre kutter videre ned på 360. De har allerede kuttet kraftig på 360 hyllene i de fleste butikker jeg har vært i.

 

PS3 og Wii står mye sterkere her.

 

 

Igjen tar du feil. Elkjøp har ikke kuttet ned på Xbox 360 spill. Tvert imot; 360 er vel så godt eksponert som PS3 og Wii.

 

Hvor har du dine kilder fra? Butikker du har vært i ?

 

I tre elkjøp butikker i Bergens området som jeg har vært i så har alle kuttet ned på spillhyllene til 360. PS3 og Wii har økt kraftig. PS3 selger også mye bedre i følge de selgerne jeg har pratet med der. De er også ganske lei av å selge 360'er uten spill, noe de sier de ofte gjør. Mange som kjøper 360 for å spille kopier.

 

Så ikke så rart hyllene blir mindre. Skjønner dem godt.

Lenke til kommentar
Syke priser de nå opererer med. 1900 kr. for Arcade. Husker den kostet 1000 kr. med ekstra spill rundt oktober.

 

Ja, alle SKU'en har gått opp i pris nå virker det som.

 

Hos expert koster Elite 3555kr nå f.eks. Og det er internett pris. Den kostet jo 2500 lenge før jul.

 

MS kommer til å gå på en smell hvis de fortsetter med slike priser.

Lenke til kommentar

"alle" satte opp prisene rundt nyttår, grunnet at euroen ble så mye sterkere enn den norskekrona.

 

alt av konsoller har steget i pris, eller vil stige alt ettersom om din lokale butikk sitter med restlager med gammel kost eller ikke. Spill har også steget betraktelig. 20-40 kr opp hos flere leverandører. slenger man på moms blir det 25-50 kr opp for at butikkene skal ha samme fortjeneste som før. I disse krisetider vil gjerne alle tjene litt mer og. Derfor ser man titler som gjerne kostet 499-549 til 599-649 nå.

Endret av zell
Lenke til kommentar
Syke priser de nå opererer med. 1900 kr. for Arcade. Husker den kostet 1000 kr. med ekstra spill rundt oktober.

 

Ja, alle SKU'en har gått opp i pris nå virker det som.

 

Hos expert koster Elite 3555kr nå f.eks. Og det er internett pris. Den kostet jo 2500 lenge før jul.

 

MS kommer til å gå på en smell hvis de fortsetter med slike priser.

Gamestop kjører en syk bundle-kampanje for tiden. 3000kr for 360 elite, 3 måneder live, 4 spill(RE5 er ett av dem) og gavekort på 200kr. Det er det man kan kalle et veldig bra tilbud. :)

Lenke til kommentar
"alle" satte opp prisene rundt nyttår, grunnet at euroen ble så mye sterkere enn den norskekrona.

 

alt av konsoller har steget i pris, eller vil stige alt ettersom om din lokale butikk sitter med restlager med gammel kost eller ikke. Spill har også steget betraktelig. 20-40 kr opp hos flere leverandører. slenger man på moms blir det 25-50 kr opp for at butikkene skal ha samme fortjeneste som før. I disse krisetider vil gjerne alle tjene litt mer og. Derfor ser man titler som gjerne kostet 499-549 til 599-649 nå.

Kjøp spill hos Platekompaniet,mesteparten av nyheter ligger som oftest på max 499 første par ukene de kommer ut.Har du kundekort får du også rabatt,som utgjør at man får 100kr avslag på neste kjøp av(1) spill.

Lenke til kommentar
"alle" satte opp prisene rundt nyttår, grunnet at euroen ble så mye sterkere enn den norskekrona.

 

alt av konsoller har steget i pris, eller vil stige alt ettersom om din lokale butikk sitter med restlager med gammel kost eller ikke. Spill har også steget betraktelig. 20-40 kr opp hos flere leverandører. slenger man på moms blir det 25-50 kr opp for at butikkene skal ha samme fortjeneste som før. I disse krisetider vil gjerne alle tjene litt mer og. Derfor ser man titler som gjerne kostet 499-549 til 599-649 nå.

Kjøp spill hos Platekompaniet,mesteparten av nyheter ligger som oftest på max 499 første par ukene de kommer ut.Har du kundekort får du også rabatt,som utgjør at man får 100kr avslag på neste kjøp av(1) spill.

hehe, jobber kinda i butikk selv så jeg klarer meg sånnsett. Var mer for å forklare hvorfor prisene har steget:)

 

Store kjeder som Elkjøp, Lefdal og Expert selger ofte produktene sine som tap. De får god PR, og mange kjøper spill og ekstrautstyr som de tjener bra på(spesielt ekstrautstyr).

feil, de selger med god margin.

skeptisk

 

går ofte i minus, men det tjenes lett inn på andre produkter.

Endret av zell
Lenke til kommentar
Store kjeder som Elkjøp, Lefdal og Expert selger ofte produktene sine som tap. De får god PR, og mange kjøper spill og ekstrautstyr som de tjener bra på(spesielt ekstrautstyr).

feil, de selger med god margin.

skeptisk

 

går ofte i minus, men det tjenes lett inn på andre produkter.

Konsoller selges ofte med tap ja, konsollene er det minimal fortjeneste på. Ekstrautstyr er det derimot stor fortjeneste på.
Lenke til kommentar
Store kjeder som Elkjøp, Lefdal og Expert selger ofte produktene sine som tap. De får god PR, og mange kjøper spill og ekstrautstyr som de tjener bra på(spesielt ekstrautstyr).

feil, de selger med god margin.

 

Feil. Hvor har du det fra at de selger med god margin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...