TMB Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Hei. Helt plutselig i dag så ligger CPU på 65C idle :S Så inni kabinettet og det ligger mye støv under cpu vifta liksom. Altså under bladene på vifta, oppå selve kjøleren. Kan dette være grunnen? Støvsuge? Hjelp! Endret 13. februar 2009 av ShoopDaWhoop Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Støv på ribba er mest trolig grunnen ja, hvordan er det med luft igjennomstrømningen i kabinettet? Eller, det kan være at sensorene fusker litt, er ikke uvanlig det heller. Kjenn på kjøleribba om den er varm. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Det er god luftgjennomstrømning i kabinettet. Sensorene fusker ikke tror jeg, er det samme i bios som i speedfan.. Endret 13. februar 2009 av ShoopDaWhoop Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Ta ut hele vifta og støvsug og bytt kjølepasta. Det hjalp for meg ihvertfall:) Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Jeg har ikke noe kjølepasta.. Jeg tror jeg bare tar og støvsuger forsiktig jeg. Støvet blokker faktisk helt når jeg ser meg om så er jo ikke akkurat rart at ikke luft kommer til. Endret 13. februar 2009 av ShoopDaWhoop Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg har ikke noe kjølepasta.. Jeg tror jeg bare tar og støvsuger forsiktig jeg. Støvet blokker faktisk helt når jeg ser men om så er jo ikke akkurat rart at ikke luft kommer til. www.komplett.no kjøepasta til rundt 40 bing. Alle har kjølepasta, det er det som fører varmen fra cpu til vifte. Men prøv med bare støvsugern, det burde hjelpe en god del. Selv bytta jeg til vannavkjøling(sånn ferdig sett man bare kobler på) og kan anbefale det på det groveste:) Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg har ikke noe kjølepasta.. Jeg tror jeg bare tar og støvsuger forsiktig jeg. Støvet blokker faktisk helt når jeg ser men om så er jo ikke akkurat rart at ikke luft kommer til. www.komplett.no kjøepasta til rundt 40 bing. Alle har kjølepasta, det er det som fører varmen fra cpu til vifte. Men prøv med bare støvsugern, det burde hjelpe en god del. Selv bytta jeg til vannavkjøling(sånn ferdig sett man bare kobler på) og kan anbefale det på det groveste:) Vet jo hva kjølepasta er Jeg mener at jeg ikke har noe her hjemme akkurat nå Gidder ikke vente i 1 uke heller da ;P Det blir vel ikke så mye statisk elektrisitet hvis jeg setter på et lite plastikk munnstykke på støvsugern? Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Stikk på elkjøp og kjøp deg trykkluft på boks. Gjorde underverker for min PC. Gikk fra Boeing 747 klar til takeoff til musestille in no time. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Støvsugeren gjorde susen. Ligger nå på 40 idle som er vanlig for meg Fy faen det var sikkert 50mm tjukt lag med støv oppå kjøleribba. Hah. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Merk med (LØST) davettu:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå