- FuzioN Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Spill og film på samme plate Sony vil senere i år begynne å gi ut spill og film på samme BR-plate. Sonys Playstation 3 sliter noe i kampen mot de andre spillkonsollene. PS3 har lenge blitt markedsført som en multimediakonsoll, i tillegg til å tilby spill har konsollen som kjent integrert Blu-ray-leser. Flere spill er basert på filmer, så hvor genialt hadde det ikke vært å gi ut både spillet og filmen på samme plate? Det er nettopp dette konseptet Sony nå planlegger å introdusere i løpet av året. Med Blu-ray ligger nemlig lagringskapasiteten på 50 GB, til sammenlikning kan Microsofts Xbox 360 kun tilby 9 GB og Nintendos Wii enda mindre. Dermed ligger mulighetene for store mengder innhold åpne. Konseptet utvikles i disse dager, og Sony mener de vil ha slike hybridplater klare i løpet av året. Det skal forøvrig også være mulig å overføre filmene til PSP via konsollen. Kilde: www.tek.no/hvaskaljeghete --- Hva syntes dere? For meg høres dette litt genialt ut PS: Jeg fant bare denne nyheten når jeg skulle sjekke om jeg hadde fått svar på tråden min på D.NO.... Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Høres bra ut det, dog er det ikke mange film til spill som er så veldig bra.. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Høres bra ut det, dog er det ikke mange film til spill som er så veldig bra.. Det har du rett i, men konseptet er genialt...Spørs om vi får en overraskelse eller to i år... Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Trist spør du meg, jeg liker ikke dette styret med multimediakonsoller. PS3 og 360 blir jo knust av en HTPC lett, så de burde satse på det konsoller egentlig var laget for. Skjønner at noen vil like det, men jeg tror det vil resultere i høyere priser, og at de bruker penger på feil utvikling. Skal man lage noe, så gjør det ordentlig - eller drit i det. Lenke til kommentar
NN1000 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Rett og slett idiotisk. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Syns dette er kult, jeg. Blir jo ikke noen tvang til å kjøpe det hvis man ikke vil. Lenke til kommentar
Kuff1 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Ser for meg at dette kan fungere greit med barnespill/film av typen Ratatouille og WALL·E. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Spørs hvor mange som gidder å kjøpe filmspillfilmspill til 800,-+ da, men er enig i at idéen kunne vært grei til sånne (fordømt idiotiske) Disney-spillmatiseringer. Kanskje til og med til redusert pris. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Spørs hvor mange som gidder å kjøpe filmspillfilmspill til 800,-+ da, men er enig i at idéen kunne vært grei til sånne (fordømt idiotiske) Disney-spillmatiseringer. Kanskje til og med til redusert pris. Så kult at du vet hva prisen blir Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Så kult at du bidrar Nimrad. Jeg vil tro at spillprodusenten må betale for rettigheter hvis de skal få til det her, og det er vel vi som må betale for det. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg vet ikke hva prisen blir, men regnestykket konsollspill pluss blåstrålefilm endte opp i de trakter, og da følte jeg det var en grei kommentar å komme med. Jeg tror ikke verken spillprodusentene eller filmprodusentene er så fryktelig keene på å subsidiere prisen bare for å spare ei fysisk plate. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Kjipt for samlefreaksa Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg vet ikke hva prisen blir, men regnestykket konsollspill pluss blåstrålefilm endte opp i de trakter, og da følte jeg det var en grei kommentar å komme med. Jeg tror ikke verken spillprodusentene eller filmprodusentene er så fryktelig keene på å subsidiere prisen bare for å spare ei fysisk plate. Og jeg tror ikke at noen av de vil selge plater til en pris som så godt som ingen kommer til å kjøpe det for Hvis dette blir en realitet, så tror jeg nok sony er såpass smarte at de vet de har et marked for dette og justerer prisen deretter. Det er vel ofte sånn at spill basert på filmer ligger litt under vanlige spill i pris? Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Ter0nd Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Det kan jo bli veldig dyrt men spill til film blir kanskje bedre utviklet da!? Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Gid det var så vel, men har i det siste sett både Wall-E, Ratatouille og Bolt til vanlig retail-pris (~500,-), og selv om dette kun er snakk om Disney mener jeg bestemt at andre spill basert på animerte og/eller levende filmer legger seg på den linja også. Spilte demoen til Wall-E og det var ikke spesielt stimulerende, for å si det pent. Synd og skam at disse spilla skal loppe intetanende foreldre for hundrevis av kroner når de kunne brukt pengene på noe mye mer pedagogisk for barna. Er vel dessverre blitt sånn at disse spilla blir en billig barnevakt. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Kanskje det iallefall blir flere videoer om hvordan de lagde spillet o.l, det er faktisk ganske intressant å se på. En morsom idè er det med film og spill på samme disk, og for å sitere Haansi på GR: Killzone 2 med Saving Private Ryan Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Liker å ha spillsamlinga en plass og filmsamlinga en annen plass. Og helt ærlig ser jeg ikke vitsen med dette. Jeg er ikke interessert i å kjøpe et spill til dyrerer pris for å få med en film jeg muligens har eller ikke gidder å ha på kjøpet. Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Høres ut som ein ganske unyttig ting for min egen del ihvertfall Lenke til kommentar
bear^_InnleggNO Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Og hva blir da prisen på dette? Det koster allerede nok for et vanlig spill i dag, faktisk synes jeg litt for mye for spill. For min del er dette et ganske unyttig konsept og noe jeg nepper blir å bruke meg av, mye grunnet at jeg er skeptisk til hybridprodukter, om platen blir ødelagt sitter jeg igjen med hverken film eller spill. Derfor liker jeg å holde dette separat. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Hvis prisen er grei, så er det greit for meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå