Gå til innhold

Anbefal et headset!


Anbefalte innlegg

Hei, kjære gamere. Skal kjøpe et nytt gamingheadset før TG. Det gamle jeg hadde, kjøpte jeg i fjor, og selvom en kamerat anbefalte det, var det crap. Jeg vet ikke hva det het, bare at det var et fra logitech (i grått, noe svart)

Mikrofonen sluttet å fungere forrige uke, og jeg har siden innkjøp slitt med at det var for lite, så ørene mine var i brann etter en halvtime. (Ja, jeg har et stort hode :p)

 

Derfor spør jeg dere, forumvenner, om hjelp. Hvilket headset anbefaler du? Vis gjerne flere, fra forskjellige prisklasser, da jeg ikke kommer til å bruke så altfor mye på et nytt et. Det må være behagelig, og romslig nok, så ikke ørene begynner å svette, god lyd, og selvfølgelig, en god mikrofon.

 

Håper noen kan hjelpe!

 

xx peasandpeace

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Koss SB-45.

 

Har hatt mine lenge nå, 4-5-6 år (husker ikke helt når jeg kjøpte de.) og de er knall synes jeg.

Du får helt grei lyd, og en god mic til en knakende god pris.

 

41x3je7IaZL.jpg

249kr hos Amentio

 

 

 

Der har du iallfall et godt tips fra meg ;)

Endret av nem
Lenke til kommentar
Fant ikke det jeg har, men dette er en oppgradering av det : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341558

Fantastisk headset, som har samme passform som mitt. Det sitter veldig bra over lengre sessions :-)

 

Jeg hadde en tidligere utgave av det settet, og det må være det verste hodesettet jeg noen gang har hatt. Det kan selvsagt være at jeg hadde uflaks, men kvaliteten på lyd i både elementene og mikrofonen var under en hver kritikk. Passformen var derimot meget god, uten av det hjalp meg nevneverdig ;)

 

Et sett jeg har vært meget fornøyd med er Plantronics Gamecom 777. Settet er ikke altfor dyrt, og lyden er meget god sett opp mot prisen.

 

Steelseries 5H er også veldig behagelige å ha på hodet, men jeg er litt skuffet over "trøkket" i lyden.

 

Til konsoll foretrekker jeg å bruke Sharkoon X-Tatic 5.1, fordi dette settet har fire elementer i hver klokke, og dermed makter å gi nesten riktig surround-lyd.

Lenke til kommentar
Jeg har Koss SB-45.

 

Har hatt mine lenge nå, 4-5-6 år (husker ikke helt når jeg kjøpte de.) og de er knall synes jeg.

Du får helt grei lyd, og en god mic til en knakende god pris.

 

[img.]http://ecx.images-amazon.com/images/I/41x3je7IaZL.jpg[/img]

249kr hos Amentio

 

 

 

Der har du iallfall et godt tips fra meg ;)

 

Har hatt et par slike i løpet av noen år.

På det første ble det brudd i ledningen oppe ved headsettet, og på det andre knakk festet til til den ene klokka(dinglofon, hihi), jeg så i ettertid at det er ett veldig svakt ledd akkurat der.

Men for all del, det er ett godt headsett i forhold til hva du betaler. :)

Lenke til kommentar

Pris har alt å si. Gaming-headset er generelt sett lagd for gaming og ikke "god lyd". Hvis du er en av de som mener at "mye bass"="god lyd" så kan du nok få "god lyd" med et gamingheadset.

 

Har du derimot mye penger, så kjøp deg et beyerdynamic DT770, mic utenom og et USB-lydkort. Har du ikke mye penger så har jeg god erfaring med Sennheisers headset med medfølgende USB-lydkort. Det er Sennheiser PC xxx-serien. Vil selvfølgelig anbefale det dyreste mest lukkede(minimalt med støy fra omverdenen) headsetet.

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Har en kompis som har dette headsettet

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=420871

 

Dette er 90% film/spill headset, med innebygget 5.1 og aktiv forsterker. Jeg tror ikke jeg har hatt en mere komplett følsese av å være styggredd i Fear2 enn på maskina hans med det headsettet. det er bare helt latterlig hvor det spiller frem detaljene i lydbildet for spillet.

 

Ha et godt lydkort og dette headsettet, så er du frelst.

 

Obs! Om du liker å høre musikk dagen lang, så finnes det bedre headset der ute for det :)

Lenke til kommentar
Fant ikke det jeg har, men dette er en oppgradering av det : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341558

Fantastisk headset, som har samme passform som mitt. Det sitter veldig bra over lengre sessions :-)

 

Jeg hadde en tidligere utgave av det settet, og det må være det verste hodesettet jeg noen gang har hatt. Det kan selvsagt være at jeg hadde uflaks, men kvaliteten på lyd i både elementene og mikrofonen var under en hver kritikk. Passformen var derimot meget god, uten av det hjalp meg nevneverdig ;)

 

Merkelige saker, jeg har ikke hatt noen problemer med den i det hele tatt siden jeg kjøpte den på våren 2007 sammen med ny PC fra Komplett. Klar og fin lyd, mikrofonen fungerer også utmerket skal jeg tro vennene mine som må høre på meg dagen lang.

Lenke til kommentar
PC 350 er alt du trenger

 

Kjøpte disse i forrige uke, etter og ha lest utallige 10/10 reviews, og ble utrolig skuffet. Selv hadde jeg sennheiser pc161 fra før av, og jeg ser enda ikke et eneste bruksområdet hvor pc350 er bedre.

 

Og pc350 er en stor vits om du skal høre på musikk/se film. Det føles som om du har teipet fast 2 diskanter rundt øra.

 

Kan også nevne at det føles ganske rart å snakke med folk på feks ventrilo med disse, da du ikke hører deg selv, grunnet at de fungerer som hørselvern.

 

Nei, lukkede headset er ikke noe for meg.

 

 

edit: Før folk nevner det, JA, jeg har et godt lydkort, samt at jeg har testet headsetet på Denon 2809 receiveren, med samme resultat.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
PC 350 er alt du trenger

Helt enig, de er fantastiske.

 

PC 350 er alt du trenger

 

Man svetter veldig lett rundt ørene med de der.

Har ikke merket noe til dette, har hatt de på i 5-6 flere ganger.

 

edit:

Hadde noen Sennheiser HD280 Pro før, lukkede, men etter et år eller noe ble de forferdelig å ha på siden de klemte flat putene (siden de må klemme for å stenge ute lyden bedre), så ørene kom inni høyttalerene liksom. Kan jo kjøpe puter å bytte, men kjøpte likegodt nytt headset da.

Endret av Saddlefall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...