alaruz Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 hvorfor ikke vente på noe helt nytt og revolusjonerende men som og er kompatiblet med alt annet crap teknologi som har vært,... - hehe (det er vel en nokså umulig oppgave ville jeg trodd) Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Det som alle Intel tilhenger virkelig bør merke seg er at AMD var den produsenten som brøt monopolet Intel holdt på å bygge opp. Dette kommer oss alle tilgode gjennom lavere priser. Derfor blir diskusjonen meningsløs, vi som forbrukere bør være glad for at det finnes flere produsenter som er med på å skape konkurranse. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Quote: On 2002-02-04 01:15, ronndi skrev:Det som alle Intel tilhenger virkelig bør merke seg er at AMD var den produsenten som brøt monopoletIntel holdt på å bygge opp.Dette kommer oss alle tilgode gjennom lavere priser.Derfor blir diskusjonen meningsløs, vi som forbrukerebør være glad for at det finnes flere produsenter somer med på å skape konkurranse. Helt enig, og folk må se på egne behov - Personlig er jeg eier av en PIII 1GHz og en XP1800. AMD leder utvilsomt på kost vs ytelse, men det blir interresant å se hvordan det går når man går igang med 32/64 bit prosessering. Hvilken strategi selskapene velger... AMD har vel lansert en CPU med støtte for begge, mens Intel har varslet en ren 64 (Men kan utstyres med 32/64 som plan B) Lenke til kommentar
extreme Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Gidder ikke å diskutere dette mer, da det hele tiden kommer slike pøbler :smile: som tar dette opp igjen. Ta og let litt i forumet så finner du mange poster... Intel er forøvrig best, de koster ikke stort mer enn AMD heller. De er mye mer stabile/har mye bedre chipsett, utvikler mye mindre varme og har et enormt overklokkingspotensiale(Northwood). Hvis man regner med å overklokke P4 NW, så har ikke AMD'en en sjanse rent ytelsesmessig heller.. valget er enkelt! Lenke til kommentar
Dubsko Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Hva med å rett og slett gi **** i denne diskusjonen! Man kommer ingen vei allikevel.. :smile: som en tidligere her sa; vi får vente til de nye versjonene av Intel og AMD kommer ut...! Og du som startet dette emnet: stikk en sag opp i analen eller.no(unnskyld språkbruk) Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Den eneste STORE, SAKLIGE krangelen som jeg har funnet ligger her... http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=24&replies=211 Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Hmm , noen som ikke har lest den før... Begynner å bli ganske forbanna lei av denne diskusjonen nå . Lenke til kommentar
kindings Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Synes det er morsomt å diskutere jeg. Dere som ikke vil diskutere saken kan jo bare la være å lese/skrive innlegg i tråden. Det som irriterer meg mest med denne tråden er at x-antall personer gjentar at de ikke vil diskutere saken, istedet for å bare holde seg unna. Dere ødelegger en diskusjon som kanskje kunne vært saklig uten røret deres. Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Om vi diskuterer lenge nok er en av oss bare nødt til å komme med ett argument som knuser alle andre argumenter...før eller siden.. :smile: Problemet til alle de som sier at de er ferdige med denne diskusjonen er at de vet at de ikke klarer å holde seg unna. Lenke til kommentar
Rhaps Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Nå er jeg ganske lei av at AMD folka skryter med sitt ytelse/pris argument. Priser fra Komplett. En Athlon XP 1800+ Koster 1804,- Kr (1,53 GHz) En Pentium 4 1600A Koster 1711,- Kr Hvilken yter best? Amd, men hvis jeg overklokker den Pentiumen har jeg 1,8 GHz lett, på ISO kjøler. Ikke et problem engang. Da snakke vi om ytelse/pris (IMO)! AMD'n må du plusse på ei vifte til 4-600 Kroner. Høres ut som et jetfly.Legger du til den vifta i prisen har du nesten en Pentium 4 1,8A som klokkes lett når over 2 GHz. Northwood'en lager ikke varme, å overklokke disse har ikke risko en gang. Lenke til kommentar
Rhaps Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Ser foresten folk på andre forum som når 2 Ghz på 1,6 (og noen over det) på luftkjøling. _________________ Intel Pentium III (Katmai) 450 MHz AOpen AX6BC, 440 BX 348 MB SDRAM 2x IBM Deskstar 40 GB, 7200 rpm Aopen RIVA TNT2 Ultra 32 MB Sony Trinitron Multiscan G220 17" Sound Blaster Live! Slackware Linux 8.0 / Windows 2000 Pro [ Denne Melding var redigert av: Rhaps på 2002-02-04 17:39 ] Lenke til kommentar
Swampen Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 In your face AMD !! >D Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Quote: On 2002-02-04 17:32, Rhaps skrev:Ser foresten folk på andre forum som når 2 Ghz på 1,6(og noen over det) på luftkjøling. Jeg har luftkjøling på min XP1700+ og har overklokket den til en XP2000+ (litt over dette også) De lager ikke mye varme da den aldri passerte 40 grader på CPU. Maskinen bråker heller ikke noe mer enn normalt! PS! Jeg diskuterer ikke, bare legger ut litt fakta! Hater denne diskusjonen! Lenke til kommentar
Howard Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Quote: On 2002-02-04 17:29, Rhaps skrev:AMD'n må du plusse på ei vifte til 4-600 Kroner. Høres ut som et jetfly. Helt feil. En Titan TTC-D5TB til den nette sum av 149 kroner kjøler meget bra og støyer <29 dB. I mine ører er denne noe mer stillegående enn f.eks. boxed-kjøleren til P4 NW. Lenke til kommentar
Rhaps Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Javel .. De kameratene jeg har som har AMD hadde ikke klart seg med den vifta. De har alle store vifter til over 500 Kroner. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Min Willamette (gamle P4) 1.7GHz klarer 2.19 fint med standard vifta - å ikke klare mer en 2.0 med en Northwood er SLAPT! Er overklokking inne i bildet eier intel pris/performance glatt Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Hvorfor gidder dere diskutere dette gang på gang!! Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 De har det ikke helt bra Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Det er ufattelig lamt - ikke sant? Se som i diskutere hvilken sang som er penest. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Herregud, må dokker skjerpe dokker....byn å bli lei av denne fettdiskusjone!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå