Gå til innhold

Hva er best av AMD og Intel??? (ønsker stor diskusjon)

Gjest member-1768784

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-02-03 19:38, Kenny000 skrev:

Helt enig med alle de andre her!!!!

Vær så snill dere andre:

IKKE BEGYNN Å DISKUTERE DETTE!!! VI ER FERDIGE MED DETTE TEMAET!!!!!!!! PLEASE!

nei du tar helt feil, det er det som er poenget. vi blir aldri ferdig med det temaet...

Lenke til kommentar

Dette teamet er domt. 99% av dei som lika intel, kan ikkje konvertere til AMD. 99% av dei som lika AMD kan ikkje konvertere til Intel. Sikkert på grunn av stolthet. Men uansett so ruler AMD, me samme argument som det alltid he vore: Lavare pris med høgre ytelse

Lenke til kommentar

Skal tolke tråden på min egen måte :smile:

Jeg synes AMD kunne laget CPU'ene sine litt mer solide. De er for lette å skade i "kantene" når man setter på kjøler. Det hadde ikke vært vanskelig for AMD å sette på en kobberflate liknende den som er på P¤, dog ville dette nok betydd dyrere CPU'er noe AMD antageligvis ikke vil ha noe av. Dette sammen med temperaturegenskaper etc til P4 gjør at P4 sett fra ett teknisk ståsted er den beste prosessoreren.

Noe annet som AMD kunne lært av Intel var å selge "boxed" versjoner med vifte, s.a vi som ikke er int i overklokking slipper å sveipe markedet for å finne OK vifter.

Det som er trist er at både Intel og AMD lager CPUer som bygger på en grunnarkitektur som er omlag 30 år gammel(og som AMD m.fler "lånte" fra Intel). Det sier seg selv at mye har forandret seg de siste 30 årene og at man kunne laget bedre CPU'er dersom man begynte å tenke nytt. Itanium er etter min mening ett steg i riktig retning bort fra x86 plattformen, så gjenstår det å se om AMD har "guts" til å gjøre noe liknende.

Apple representerer heldigvis noe annet og er kanskje derfor fremtiden. Sier jeg som trodde PC-en var en liten flopp og at AMIGA kom til å "rule" for alltid :smile:

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hva som er så vanskelig? AMD Xp1800+ er 1533 mhz. Den er like rask som Intel 1,8 Ghz. Xp har mindre mhz og høyere ytelse, dvs hver mhz yter mer. Dessuten er den 900kr billigere. Vifte koster kanskje 400kr for en god vifte og ribbe. Prisforskjell er da 500kr, og 50 i IQ for å montere den. Det er da ganske lett å se hva som er best?

Lenke til kommentar

Mastrboy skriver at han vil vite hva som er den beste av begge merkenes CPUer i dag! :mad: :mad: :mad:

Pcworld.no har en test:

http://www.pcworld.no/dataguiden/tester/cp..._vs_athlon2000/

intel sin råeste er best av de to, men den koster skjorta!!! Er selv AMD fan... Liker pris for ytelse filosofien :eek:

Pris eksempler fra databutikken:

AMD Athlon XP 2000+ Palomino 1666MHz/1.66GHz 256Kb 266MHz 0.18 bulk SocketA

kr 3076.00

Intel Pentium 4 "Northwood" 2.2GHz 512Kb bulk Socket 478

kr 7078.00

http://homepage.mac.com/deadtroll/

[ Denne Melding var redigert av: TuMaz på 2002-02-04 00:27 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...