Gå til innhold

Hdmi kabel, pris,kvalitet osv.


Akrabra

Anbefalte innlegg

Har hdtv kommende nå, etter en veldig god stund med kasse tv, altså crt er det vel.

Og har da både ps3 og xbox 360. Så tven ankommer i morgen og jeg tjener hdmi kabler,

Så lurer på forskjellene angående priser osv, for hvis det ikke spiller en stor rolle har jeg sett kabler til 129, som er greit.

Kabelen skal ikke strekkes lenger enn 50 centimeter ca. Litt knotete innlegg, men men, tips, råd osv :) svar gjerne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare for morro skyld skulle du gått inn i butikken og spurt hva han bak disken kunne anbefale..sikkert fått mange rare svar da :p

"Jeg vil jo annbefale denne kabelen da, den er riktignok 899 kr dyrere enn den der borte, men så er den også mye bedre. Dette vet jeg da jeg er selger på elkjøp".

Slike svar har jeg ærlig talt aldri fått på Elkjøp.

Lenke til kommentar
HDMI kabler på 1-2m i 100kr klassen fungerer greit. Du SER IKKE forskjellen på en 1000- og en 100,- kabel UANSETT LENGDE.

Pass på at du kjøper en kabel som støtter opp til 1080p, hvis du har skal ha full HD tv.

 

Edit: damn you, Lakus.

Fikset skrivefeilene dine jeg...

 

Det er ingen HDMI kabler som ikke "støtter" 1080p.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+876123

Er ofte at de samme kabelprodusentene som lurer på deg 1000-kroners HDMI-kabler som gjerne lokker med ENDA dyrere 1080p-kabler ;)

 

Uansett, som alle andre sier her - ikke bruk mer en det absolutte minimum på HDMI-kabler under 5 meter. Signalet er identisk uansett. Det er liksom det som er vitsen med et digitalt signal.

Lenke til kommentar

Det blir sagt mye rart her for å være ærlig :p

 

MEN, det har seg sånn at HDMI overfører digitalt signal. Det vil si at det ikke er noen som helst forskjell på kabler. Så lenge signalet kommer fram så er det helt likt uansett type kabel. Det noen sier med at ved større strekk så ser du forskjell er derfor feil, men det er noe rett i det. Det vil si at ved lengre kabler så er det større sjans for at signalet ikke kommer frem og du må derfor sjekke at de er sertifisert for overføring av 1080p. Da er det ingen problem. Og disse problemene trenger du ikke tenke på før du kommer opp i 5 meter eller lenger :)

 

Håper du fikk noen svar her, og sparer et par hundrelapper kanskje :)

Lenke til kommentar

Har du allerede komponent kabelen til 360 så er det ingen grunn til å kjøpe hdmi vil jeg si. Jeg kastet nettopp bort 200kr på en HDMI til min nye plasma og bildet ble absolutt ikke bedre. Heller dårligere siden bildet ble en del mørkere av en eller annen grunn. Så jeg gikk tilbake til komponent kabelen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+876123
Har du allerede komponent kabelen til 360 så er det ingen grunn til å kjøpe hdmi vil jeg si. Jeg kastet nettopp bort 200kr på en HDMI til min nye plasma og bildet ble absolutt ikke bedre. Heller dårligere siden bildet ble en del mørkere av en eller annen grunn. Så jeg gikk tilbake til komponent kabelen.

 

Om du bruker HDMI på 360 vil du få et skarpere bilde enn komponentkablene kan gi (noen foretrekker det litt "mykere" bildet fra komponent). Du vil også få nye innstillinger for sortnivåene - kanskje du burde trikse litt rundt her før du kaster HDMI-kabelen?

 

Også kan du med HDMI og VGA oppskalere DVDer til 1080p - dette er ikke mulig med komponentkablene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...