Akrabra Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Har hdtv kommende nå, etter en veldig god stund med kasse tv, altså crt er det vel. Og har da både ps3 og xbox 360. Så tven ankommer i morgen og jeg tjener hdmi kabler, Så lurer på forskjellene angående priser osv, for hvis det ikke spiller en stor rolle har jeg sett kabler til 129, som er greit. Kabelen skal ikke strekkes lenger enn 50 centimeter ca. Litt knotete innlegg, men men, tips, råd osv svar gjerne Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Om du ikke skal mer enn noen få meter (og hvertfall 50cm), så ikke bry deg med dyrere kabler Dette fordi HDMI er en digital standard. Enten kommer bildet helt perfekt frem, ellers så ser det helt mongo ut Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 3 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) HDMI kabler på 1-2m i 100kr klassen fungerer greit. Du skal være flink for å se forskjellen på en 1000- og en 100,- kabel når det er så kort. Pass på at du kjøper en kabel som støtter opp til 1080p, hvis du har skal ha full HD tv. Edit: damn you, Lakus. Endret 11. februar 2009 av Sadfez Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Ikke la deg lure til å kjøpe 1000-kronerskabler a.la Monster Cable. Jeg kjøpte min HDMI-kabel på Clas Ohlson for litt over 100 kroner. Fungerer utmerket, både til film (Blu-Ray) og spill (PS3). Endret 11. februar 2009 av Penneknekt Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Yes, har så mange faste og løse rykter og gamle kjerring historier, om hdmi kabler. Tenkte bare å spørre et sted hvor det sitter en del gamere med erfaring, mye greiere da:) Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Bare for morro skyld skulle du gått inn i butikken og spurt hva han bak disken kunne anbefale..sikkert fått mange rare svar da Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Bare for morro skyld skulle du gått inn i butikken og spurt hva han bak disken kunne anbefale..sikkert fått mange rare svar da "Jeg vil jo annbefale denne kabelen da, den er riktignok 899 kr dyrere enn den der borte, men så er den også mye bedre. Dette vet jeg da jeg er selger på elkjøp". Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Bare for morro skyld skulle du gått inn i butikken og spurt hva han bak disken kunne anbefale..sikkert fått mange rare svar da "Jeg vil jo annbefale denne kabelen da, den er riktignok 899 kr dyrere enn den der borte, men så er den også mye bedre. Dette vet jeg da jeg er selger på elkjøp". Slike svar har jeg ærlig talt aldri fått på Elkjøp. Lenke til kommentar
Sebgun Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Jeg bruker bare den HDMI kabelen som følger med xbox 360 elite, og den funker som bare det Kan huske å ha lest om en test av HDMI kabler og at konklusjonen var at ingen kabler under 2 meter var betydelig bedre enn andre. Endret 12. februar 2009 av Sebgun Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Hehe, vel takk for hjelpa:) fikk tven idag og kabelene til 129kr funker utmerket Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Skal ikke så mye til for å toppe din gamle crt tv da Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 HDMI kabler på 1-2m i 100kr klassen fungerer greit. Du SER IKKE forskjellen på en 1000- og en 100,- kabel UANSETT LENGDE.Pass på at du kjøper en kabel som støtter opp til 1080p, hvis du har skal ha full HD tv. Edit: damn you, Lakus. Fikset skrivefeilene dine jeg... Det er ingen HDMI kabler som ikke "støtter" 1080p. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 3 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Neivel? Når det står "støtter" opp til 1080p og andre p så er det bollocks? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jepp. Fordi alle HMDI kabler støtter 1080p. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 3 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) ok, kjekt å vite. Beklager for feil info. Endret 13. februar 2009 av Sadfez Lenke til kommentar
Gjest Slettet+876123 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Er ofte at de samme kabelprodusentene som lurer på deg 1000-kroners HDMI-kabler som gjerne lokker med ENDA dyrere 1080p-kabler Uansett, som alle andre sier her - ikke bruk mer en det absolutte minimum på HDMI-kabler under 5 meter. Signalet er identisk uansett. Det er liksom det som er vitsen med et digitalt signal. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jepp. Fordi alle HMDI kabler støtter 1080p.Finnes HDMI-kabler som har veldig liten "båndbredde", hvor det kan oppstå hakking eller svart bilde i noen korte perioder når man bruker 1080p (og særlig med HD-lyd i tillegg). Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det blir sagt mye rart her for å være ærlig MEN, det har seg sånn at HDMI overfører digitalt signal. Det vil si at det ikke er noen som helst forskjell på kabler. Så lenge signalet kommer fram så er det helt likt uansett type kabel. Det noen sier med at ved større strekk så ser du forskjell er derfor feil, men det er noe rett i det. Det vil si at ved lengre kabler så er det større sjans for at signalet ikke kommer frem og du må derfor sjekke at de er sertifisert for overføring av 1080p. Da er det ingen problem. Og disse problemene trenger du ikke tenke på før du kommer opp i 5 meter eller lenger Håper du fikk noen svar her, og sparer et par hundrelapper kanskje Lenke til kommentar
Daniel33 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Har du allerede komponent kabelen til 360 så er det ingen grunn til å kjøpe hdmi vil jeg si. Jeg kastet nettopp bort 200kr på en HDMI til min nye plasma og bildet ble absolutt ikke bedre. Heller dårligere siden bildet ble en del mørkere av en eller annen grunn. Så jeg gikk tilbake til komponent kabelen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+876123 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Har du allerede komponent kabelen til 360 så er det ingen grunn til å kjøpe hdmi vil jeg si. Jeg kastet nettopp bort 200kr på en HDMI til min nye plasma og bildet ble absolutt ikke bedre. Heller dårligere siden bildet ble en del mørkere av en eller annen grunn. Så jeg gikk tilbake til komponent kabelen. Om du bruker HDMI på 360 vil du få et skarpere bilde enn komponentkablene kan gi (noen foretrekker det litt "mykere" bildet fra komponent). Du vil også få nye innstillinger for sortnivåene - kanskje du burde trikse litt rundt her før du kaster HDMI-kabelen? Også kan du med HDMI og VGA oppskalere DVDer til 1080p - dette er ikke mulig med komponentkablene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå