Gå til innhold

Grinemomenter i spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og Khogn.. enten er du et grufullt troll, eller så forstår du ikke at det finnes mange syn på ulike saker og ting..

Jeg skjønner utmerket godt at folk har forskjellige meninger, og som dere andre har jeg også min mening om et spill jeg har brukt 600 kroner på. En mening som er som du ser veldig annerledes. Og det skal jeg søren meg få lov til å uttrykke uten å bli kalt for grufult troll selv om det tydeligvis forstyrrer deg at jeg er uenig.

Ser du ikke helt forstår definisjonen på troll her. Der visst du hadde trollet hadde vert et dårlig troll, men du trollet ikke så da sa du bare dine meninger ja.

Lenke til kommentar

Veldig sjelden jeg griner/får klump i halsen av spill, men Gears of War 2 klarte det.

 

I scenen hvor vi finner igjen dama til han nissen som er med deg hele tida

. Da ble det faktisk noen tårer.

 

Edit: Til dere som sier det ikke er mann å grine til spill... Bare vent til dere blir fedre, da griner man nemlig av alt mulig rart.

Det hender jeg må ta meg i å grine til Ekstrem oppussing :p

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar

To spill har påvirket meg emosjonelt:

Slutten på HL2: ep2, og Penumbra: Black Plague.

Den første er vel grei nok å skjønne seg på, men med Penumbra: Black plague er det annerledes. For dere som ikke har spilt Penumbra-spillene, så går det ut på at man er helt alene nede i et gruvekompleks, og atmosfæren og lydbildet får deg til å sitte med kaldsvetten ned over ryggen gjennom hele spillet. Man finner en radio, og på den er stemmen til en fyr som ikke klarer å drepe seg selv, men som gjerne vil. (Skal ikke røpe mer.) Så stemmen hans er den eneste formen for annen menneskelig kontakt gjennom hele spillet, og man blir faktisk roligere av stemmen hans, og har lyst til å snakke med ham. Resten er i spoilers.

 

 

 

Til slutt blir du nødt til å brenne ham opp, og man har VIRKELIG ikke lyst til å gjøre det. Jeg bruke ti minutter på å finne en annen måte å redde ham på. Jeg følte meg skikkelig dårlig og slem da jeg til slutt måtte drepe ham... Og ikke minst ble jeg trist.

 

 

Lenke til kommentar

Å være mann er å innrømme at du kan grine litt.

 

Final Fantasy VII

Skjul
Når Aeris dør selvfølgelig, når Red XIII får vite sannheten om faren sin og den musikken blir spilt i bakgrunnen og helt på slutten når du har slått Sephiroth og det er helt krise og den musikke blir spilt i bakgrunnen også ser det ille ut en stund, men så blir alle reddet!

 

Final Fantasy VII: Crisis Core

Skjul
Slutten, sår du slåss mot alle de soldatene, men du vet hva som skal skje og musikken begynner også dør Zack...

 

Final Fantasy IX

Skjul
Vivi...

 

Final Fantasy X

Skjul
Å få vite at Auron egentlig er død, den scenen hvor Tidus endelig tar mot til seg og kysser Yuna og Suteki Da Ne spilles i bakgrunnen, slutten.

 

Final Fantasy XII

Skjul
JA! Jeg gråt når Dr. Cid døde... Også på slutten.

 

Kingdom Hearts

Skjul
Når Sora bruker AnsemRiku fyren sin Keyblade til å åpne opp hjertet sitt for å gi tilbake Kairi sitt hjerte, musikken i bakgrunnen og det som skjer er bare helt sinnsvakt. Slutten også.

 

Kingdom Hearts 2

Skjul
Slutten.

 

Dragon Quest VIII

Skjul
Scenene med Ishmari.
Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar
Er ikke veldig overrasket over at flertallet av eksempel her er fra japanske spill, da grining er omtrent akkurat det jeg forventer av typen folk som spiller slikt. :)

 

Hvis du ikke har noe å si som er on-topic, så kan du slutte å post her, eller lage en tråd hvor du kan whine om de som blir følelsesmessig påvirket av spill. Det gjelder forsåvidt alle andre som ikke klarer å følge forumets regler.

Lenke til kommentar
Er ikke veldig overrasket over at flertallet av eksempel her er fra japanske spill, da grining er omtrent akkurat det jeg forventer av typen folk som spiller slikt. :)

 

Hvis du ikke har noe å si som er on-topic, så kan du slutte å post her, eller lage en tråd hvor du kan whine om de som blir følelsesmessig påvirket av spill. Det gjelder forsåvidt alle andre som ikke klarer å følge forumets regler.

 

Jeg er helt on-topic og diskuterer temaet i tråden, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i det som blir postet. Det er derimot du som velger å avspore ved å klage på meg. Følg ditt eget råd og heraus.

 

Hvis man vil ha noe å grine over når det kommer til spill, så kan man f.eks tenke tilbake på da Looking Glass Studios ble shitcanned av Eidos.

 

 

Det du mener er at folk som spiller spill som Final Fantasy ikke er like manndige som deg?

Akkurat det er jeg ihvertfall helt sikker på.

 

Endret av Boheme Netter
Lenke til kommentar
Er ikke veldig overrasket over at flertallet av eksempel her er fra japanske spill, da grining er omtrent akkurat det jeg forventer av typen folk som spiller slikt. :)

 

Hvis du ikke har noe å si som er on-topic, så kan du slutte å post her, eller lage en tråd hvor du kan whine om de som blir følelsesmessig påvirket av spill. Det gjelder forsåvidt alle andre som ikke klarer å følge forumets regler.

 

Jeg er helt on-topic og diskuterer temaet i tråden, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i det som blir postet. Det er derimot du som velger å avspore ved å klage på meg. Følg ditt eget råd og heraus.

 

Hvis man vil ha noe å grine over når det kommer til spill, så kan man f.eks tenke tilbake på da Looking Glass Studios ble shitcanned av Eidos.

 

Du sier jo i mot deg selv. Temaet i tråden er triste spill momenter, ikke at du synes det er unormalt og grine etter et spill. Deretter avsporer du mer med å si en meningsløs setning om at vi er en type "folk". Hva har Looking Glass Studios med et moment i et Spill å gjøre? <_<

 

Akkurat det er jeg ihvertfall helt sikker på.

I tilfelle tar du helt feil ;)

Endret av Genetics
Lenke til kommentar
Er ikke veldig overrasket over at flertallet av eksempel her er fra japanske spill, da grining er omtrent akkurat det jeg forventer av typen folk som spiller slikt. :)

 

Hvis du ikke har noe å si som er on-topic, så kan du slutte å post her, eller lage en tråd hvor du kan whine om de som blir følelsesmessig påvirket av spill. Det gjelder forsåvidt alle andre som ikke klarer å følge forumets regler.

 

Jeg er helt on-topic og diskuterer temaet i tråden, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i det som blir postet. Det er derimot du som velger å avspore ved å klage på meg. Følg ditt eget råd og heraus.

 

Førstepost sier at du skal fortelle om øyeblikk i spill du har blitt rørt av, ikke kritisere de som faktisk gjør det. Jeg siterer fra forumets retningslinjer:

 

"Hold dere til emnet i tråden. Ønsker dere å diskutere noe annet oppretter dere en ny tråd."

 

 

For å holde meg on-topic må jeg si at "mannespill" som Gears of War 2 også hadde sine øyeblikker, men disse har allerede blitt nevnt.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Er ikke veldig overrasket over at flertallet av eksempel her er fra japanske spill, da grining er omtrent akkurat det jeg forventer av typen folk som spiller slikt. :)

Hvis du ikke har noe å si som er on-topic, så kan du slutte å post her, eller lage en tråd hvor du kan whine om de som blir følelsesmessig påvirket av spill. Det gjelder forsåvidt alle andre som ikke klarer å følge forumets regler.

Jeg er helt on-topic og diskuterer temaet i tråden, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i det som blir postet.

Det er derimot du som velger å avspore ved å klage på meg. Følg ditt eget råd og heraus.

Om du (Boheme Netter) ikke poster annet enn noe som går på personene som poster her ser jeg ikke helt hvordan dette kan tolkes som "riktig" ifølge både retningslinjene og sunn fornuft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...