Gå til innhold

Hvorfor starte med Age of Conan?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterk å starte med Age of Conan. Jeg forhåndsbestilte med War Mammoth, så spillet ligger i hylla og venter på å bli installert. Men skal jeg egentlig gidde å gjøre det? Har hørt så mye forskjellig og Age of Conan, og jeg vil høre noen gode argumenter før jeg bestemmer meg. Hvorfor spille AoC istedet for WoW, Eve eller andre MMO's? Hva er bra med AoC? Hvordan har det forbedret seg i forhold til siden release, og hvordan ser framtiden ut? Noe stort i vente?

Overbevis meg!

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du liker god historie, blod, bra grafikk, og veldig god musikk, så er det bare å fyre opp :)

Er bare etter en hvis stund at tinga skjærte seg uansett. Så age of conan er et mer spill der du har det moro når du levler og kjeder deg når du er top level. I motsetning til f. eks wow der tinga skjer etter du er når max lv. Har ikke spilt mer enn til lv 20 da, men den i den lille tiden jeg spille så hadde jeg det i alle fall morsomt.

Lenke til kommentar

Vel allerede neste uke kommer det ut mer å gjøre på lvl 80 :) 3 nye dungeons faktisk! =D

Ellers så er grafikken, flyten (ikke så statisk og kjedelig som kampene blir i f.eks. WoW) og landskapene grunner ALENE til å starte. AoC er en unik perle som er detaljert og nydelig.

Forskjellen er STOR mellom AoC nå, og AoC release. Spillet er nå slik det burde vært.

Bugs merker du ikke noe til lenger - performance er BETYDELIG forbedret (samt at de jobber med å gjøre det ENDA bedre).

Dog, den tingen jeg liker kanskje best med AoC er at de fleste er litt mer modne enn i småungespill som WoW og Warhammer (ikke missforstå - jeg liker faktisk begge de andre spillene relativt godt). Folk er snille, villige til å hjelpe og rett og slett ikke "lolomfglolkthxzomg!!!!1oneoneone!".

Pluss at klassene er barske :D

EDIT: Angående lvl 80 så er det mer å gjøre nå som alle serverne er fylt opp (etter server merge). PvP minigames, group dungeons og raids er det masser av nå :)

Endret av Decree of Justice
Lenke til kommentar

Vil dog legge til at på Fury, så er språkbruken ganske slem, det føles ikke som det er mange voksne mennesker som spiller det på Global chatten, ettersom alle flamer og banner og steiker og det er mye navnekalling, men det er når du møter personene "face 2 face" i spillet at den voksne delen vokser frem :)

Lenke til kommentar

Tja - det er nok sikkert litt sånt på Fury. Det er rett og slett fordi det er så utrolig mange spillere på Fury + De er disse folka man hører best + PvP er den serveren de fleste går til (særlig sånna folk).

Ellers er PvP-RP eller den nye PvP-serveren relativt mye bedre hva slikt angår.

Personlig spiller jeg på Crom (PvE -server). Det er faktisk der ekte PvP foregår :D

Open World PvP er ikke PvP - men ganking (relativt ofte anyways).

(OBS! Dette er kun min mening)

Lenke til kommentar

Masse morro mens du levler og slikt men du blir fort irritert når du kommer til PvP og finner ut kor ubalansert ting er for det ER ubalansert. Klarer ikke å spille age of conan lenger, lag på 5stk som smekker meg ned og står folk i spawnpunkt gjerne level 80s og slayer meg rett ned om og om igjen. Morro !

Nå nekter jeg å spille MMO mer til jeg får et MMO fullstendig i sanntid så jeg kan ta hevn på idioter noe jeg ikke kan i AoC.

Lenke til kommentar

Joa - er enig med deg, men dette gjelder mer eller mindre kun på Fury. :p

Og spillet som sådan er ikke så ubalansert, men det at folk går i gruppe og ganker folk som ikke er det :p

PvE slipper dette :p Og det er langt bedre på PvP-RP enn Fury (det samme gjelder den nye PvP serveren)

Lenke til kommentar

Jeg begynner kun om kompisa mine begynner igjen. Var epic fun ved release, helt til man kom ut av tortage og innså at spillet ikke var ferdig... Det manglet items, content, og craftinga var ubrukelig og kjedelig, noe den er idag også! Anarkiet på serverne syns jeg folk kan leve med. Bare å skifte instance om det blir for ille =) Noe av sjarmen syntes jeg!

Du velger jo selv, men jeg venter til Funcom kommer med en "come back and play for free" kampanje. Selv NÅ føler de ikke at spillet er godt nok for en slik kampanje.

Lenke til kommentar

Hadde dette spillet ved release jeg også spilte det faktisk ganske mye også men så gikk jeg lei!

Kom til lvl 30-35 så slutta alle de morsomme questa så da ga jeg opp spillet inntil videre og håpet på mere innhold!

SÅ ha det kommet en del nytt innhold nå og mange nye spill. Men kanskje jeg skal plukke opp dett fantastiske spillet og spille det igjen?? hmmm hadde sikker tvært morro tenker jeg:-)!

Lenke til kommentar
Hadde dette spillet ved release jeg også spilte det faktisk ganske mye også men så gikk jeg lei!

Kom til lvl 30-35 så slutta alle de morsomme questa så da ga jeg opp spillet inntil videre og håpet på mere innhold!

SÅ ha det kommet en del nytt innhold nå og mange nye spill. Men kanskje jeg skal plukke opp dett fantastiske spillet og spille det igjen?? hmmm hadde sikker tvært morro tenker jeg:-)!

Yeah det skal du! You go girl :D

Lenke til kommentar
Jeg begynner kun om kompisa mine begynner igjen. Var epic fun ved release, helt til man kom ut av tortage og innså at spillet ikke var ferdig... Det manglet items, content, og craftinga var ubrukelig og kjedelig, noe den er idag også! Anarkiet på serverne syns jeg folk kan leve med. Bare å skifte instance om det blir for ille =) Noe av sjarmen syntes jeg!

Du velger jo selv, men jeg venter til Funcom kommer med en "come back and play for free" kampanje. Selv NÅ føler de ikke at spillet er godt nok for en slik kampanje.

Er jo tonnevis av content imotsetning til andre MMO. Her er det jo dritkult content ihvertfall helt fram mot level 60. Masse kule dungeons og oppdrag som ingen andre MMO kan måle seg med. I WoW er det jo kun Collect X, Kill X osv. Mer substans i aoc.

Lenke til kommentar

Er jo tonnevis av content imotsetning til andre MMO. Her er det jo dritkult content ihvertfall helt fram mot level 60. Masse kule dungeons og oppdrag som ingen andre MMO kan måle seg med. I WoW er det jo kun Collect X, Kill X osv. Mer substans i aoc.

/signed

Det du sier er helt rett Avean, kunne ikke sagt det bedre :)

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg levelingen i Aoc er veldig givende, både en og 2 ganger. For meg er det ingen spill som kan måle seg i underholdningsverdi når det kommer til levelingen. Nå skal det sies at WoW var veldig spesiellt for meg, siden det var mitt første MMO. Mitt første "MMO" feelingen er veldig spesiell, og den kommer aldri tilbake.

Det gjelder å ta det rolig å nyte musikken, landskapene og den herlige stemingen du får i mange av områdene. Anbefaler også å få med deg alle voiceover questene ettersom veldig mange av de er veldig givende.

I tillegg er det viktig å finne en god guild, med hyggelige og hjelpsomme mennesker som chatter mye, gjerne med voicechat. Vil anbefale Norske Folk, selv om guilden nok er en del forandret siden jeg sluttet for en stund siden.

Du kan også like gjerne stikke fra Global Chat og ignorer alle de idiotene som spiller. Veldig mange Russere og østeuropere som ikke snakker noe serlig engelsk som oppfører seg som idioter, det er ihvertfall min erfaring.

Personlig kommer jeg å gå tilbake til AoC litt hvis jeg ikke er fornøyd med Darkfall, selv om de spillene er veldig forsjellige.

Lenke til kommentar

Tidligere om noen spurte meg om hvilke mmorpg spill dem burde satse på så var det somregel World of Warcraft,Lord of the Rings Online og om pvp var greia di Warhammer Online.

Da var nemmelig Age of Conan i trøbbel både med lite spillere men det aller største problemet var selve spillet som var full av bugs og lite å gjøre på "slutten".

Om noen spør meg idag..ingen tvil...Age of Conan er slik det burde ha vært fra lansering dagen og er et utrolig spill. Alt fra grafikk,lyd,setting og ikke minst gameplay er noe av det beste du får i et mmorpg spill idag...en kan nesten sammenligne det kvalitets messig med et vanlig single player spill noe som er et stort pluss i boka.

Funcom med Age of Conan har muligens dyttet mmorpg sjangeren i en ny og spennende rettning ang gameplay, AoC var det første med dette type combat gameplay men nå følger andre opp også og går vekk ifra den "gamle" måten å spille mmorpg spill på.

Altså ikke noe mer klikk på angrip knapp 1 og se på, nå er det du som er i kontroll over kampen.

Etter å ha spilt World of Warcraft siden open beta og fram til noen mnd siden så gikk jeg som mange lei av Blizzard sitt hjertebarn. Det har bare gått nedover siden tilleggspakkene kom i salg spør du meg.

Når jeg i AoC gikk oppover fjellet og du hører den kramme snøen bli tråkket ned for vært fotskritt du tar og en svak vind blåser som gir deg litt små frysninger der du sitter inne i varmen hjemme er et par eksempler på hvor bra atmosfære det er i AoC.

Blizzard med World of Warcraft skal ha all ære for å ha skapet et utrolig mmorpg spill, men idag er det ikke langt ifra et spill som en kunne kjørt via nettleseren. Spillet har stagnert og er blitt avleggs og gammeldags.

Sporer helt av nå men AoC er i mine øyne det beste mmorpg spillet på markedet foreløbig.

Lenke til kommentar

Si meg Lurv1: Var det ikke du som sleit sånn med lag-spikes på maskinen din? http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=1147

Er vel ikke derfor du syntes det var kjedelig da?

Uansett synd at du ser det sånn :p

Jeg og 3 andre kompiser spilte AoC hele helga, og de andre (som forsåvidt kom tilbake til AoC i helga) var overbegeistret over hvor bra spillet har blitt. De hadde sikkert andre grunner enn deg for å slutte å spille.

Si meg, hvorfor sluttet du egentlig å spille? Hva burde vært forbedret?

Lenke til kommentar

De spiksa hadde ingenting med AoC å gjøre =) Slikt påvirker ikke mitt syn på spillet, uansett så satt jeg flere timer uten spikes iblandt, om det skulle lette sinnet ditt.

Jeg orker ikke å spille fordi:

- MMORPG tar mye tid

- Alle kompisa mine har quita, bortsett fra noen få

- Spillet har ikke blitt noen særlig bedre i mine øyne (tenker på items, crafting)

Men jeg liker fortsatt AoC, det har potensial, combatsystemet er kult, grouping også.

Kanskje jeg tar det opp igjen mot sommeren om funcom kommer med noen forbedringer

Lenke til kommentar

Skjønner :)

De tingen var også grunn til at jeg slutta tidligere.

Nå har jeg begynt igjen fordi:

1. Kompisene mine har begynt igjen.

2. Funcom har ordna de verste bugsa

3. Items og crafting blir fiksa i patch 1.5 (patch 1.4 kommer i løpet av uka).

Så du burde virkelig vende blikket tilbake til AoC om ikke lenge ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...