Major Tom Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Har Abit NF7 v.2.0 hovedkort med Winbond Hardware Doctor som overvåker temperaturer, vifter og slikt installert. Eg får støtt og stadig beskjed om at Vbat er før høg... :-? Default i programmet er grenser på 2.99-3.60, og eg ligg konstant på 3.60, tipper av og til over det. Det eg lurer på er: Kva er akseptable verdier her, og kan eg justere Vbat? Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Ja, det samme opplevde jeg.. irriterende pipelyd, ikke sant? Har hørt at man trygt kan stille den øvre grensen for vbat høyere (satte grensen på min til 3.70) og at dette er overhodet ikke farlig. Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Samme skjedde med meg. Lest at det ikke var noe problem å sette øvere grense høyere, satt min på 3.70 jeg også. Velkommen i klubben :wink: Lenke til kommentar
Major Tom Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 *justerer opp grense til 3.70* Takker Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Vbat er spenningen på cmos batteriet. Når hk'et er helt nytt så er det på 3,60, og det skal den også være på. Cmos batteriet blir gradvis svakere som alle andre oppladbare batterier. Tror uansett ikke at du en gang må bytte dette batteriet, da er nok pcen din klar for museum :wink:. Det er absolutt ikke et problem å sette opp denne grensen til 3,70, noe som egentlig burde vært standard i hardware doctor, ihverfall høyere enn 3,60... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå