Enceladus Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Dette er ikke en windows vs mac tråd eller noe lignende, bare noen tanker jeg selv har gjort meg. Eldre mennesker kommer ofte bort til meg og ber meg om hjelp med å finne en bærebar til deres bruk. Deres bruk er somoftest photoshop, word og mail. Jeg legger også merke til at eldre mennesker (40-50-60åra) med windows oerativsystem sliter med alt fra antivirus til alskens rot og unyttige programmer på maskinen som kompliserer bruken deres. Jeg blir oppgitt! Selv har jeg alltid brukt windows, men jeg er en mer avansert bruker som lett finner frem i mylderet og har mine egne løsninger som fungerer utmerket. De eldre som ikke har denne kompetansen sliter enkelt og greit. Og de må stadig hente inn oss yngre generasjonen som bare må riste på hodet over hvor håpløst det til tider kan se ut. Når jeg da blir hentet inn for å hjelpe slike ikke så kyndige brukere med å finne DEN rette maskinen er jeg ofte fristet til å bare slå opp apple sine sider og velge en macbook som måtte passe den personen. Enkelt og greit og ferdig med den saken. Operativsystemet og programmer virker så mye mer standardisert og apple står for produksjonen av det meste du trenger. Antivirus er også enkelt og greit. Ikke noen bekymringer. Alt ligger perfekt til rette for ikke så avanserte brukere. Det er ikke noe mylder av alt mulig som skaper trøbbel om dere tar poenget. Jeg skulle ønske jeg bare kunne presentere de for en macbook air. Mer trenger de ikke. De trenger rett og slett ikke mer maskinkraft og brukersnittet ser ut til å sitte som støpt. Den er lett, tynn og pen og jeg er sikker på at den vil vare en hel del år fremover til glede og minimal frustrasjon for den eldre brukeren. Det er dog dyrt og noen vil si litt ekslusivt. Derfor anbefaler jeg aldri produkter fra apple. Men dere kan si hva dere vil om fæle og "onde" apple. Men de får det til. Jeg eier selv ingen mac men har ved flere anledninger brukt maskinen og programvaren til apple. Jeg er bare den heldige eier av en klumpete, knotete, tung og komplisert acer med windows. Det passer meg fint, men ikke alle. Endret 11. februar 2009 av Gnomkraft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå