Gå til innhold

Litt start hjelp til SE T 610

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte meg igår en SE T610 som jeg er svært fornøyd med, er bare et par småting som jeg håpet noen kunne hjelpe meg litt med.

1. Epost Oppsett

Finnes det et oppsett som jeg kan bruke for å sjekke Eposten min? Jeg har konto hos hotmail.com. Noen som vet servere, ip adresser og slikt?

2. Overføring av data via USB kabel

Jeg har vært inne på www.MyT610.com en hel del siden jeg fikk telefonen og funnet en hel del med "stuff" som jeg kunne tenke meg å ha over på telefonen.

Da jeg kjøpte telefonen tok jeg også med meg en USB kabel. Denne har jeg innstallert, men jeg finner ikke noe program som jeg kan overføre spillene, bildene, screensaverene o.l med.

Noen som har erfaring med dette og som har et greit program jeg kan bruke til dette?

Setter stor pris på info her.

Med vennlig hilsen

Christopher Langeland

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du kan ikke sjekke hotmail med mobilen. Sign up for en netcom konto eller noe sånt. www.dintelefon.net for oppsettet.

2. Hvorfor kjøpte du ikke bluetooth? Uansett så finnes det en program som heter Send File fra Christersson.

Lenke til kommentar

er heller uenig med det utsagnet.

Er det ikke mye bedre å ha en bluetooth adapter??...

en datakabel vil sansynligvis ikke passe i en ny telefon (med mindre samme merke)

En bluetooth adapter vil virke på alle prod. som støtter bluetooth.

Mulig jeg tar feil, men det er mitt syn iallefall.

Lenke til kommentar
Du kan trolig sjekke hotmail over wap. Teoretisk skal det virke, men har ikke sjekket. Yahoo virker ikke over wap for tiden - for meg med en T610, iallefall. Klarer ikke å logge inn.

Hvilke innstillinger tror du jeg skal bruke da? På server for inn og utågende..

Jeg tror nemlig også det skal fungere i teorien..

Christopher

Lenke til kommentar

Yahoo virker faktisk, det var bare jeg som ikke hadde funnet riktig link!

Når jeg sjekket ut alle linkene til Telenor Mobil i går (takket være fri WAP via GPRS nå), så fant jeg en for Yahoo Norge. Den virka. Kunne logge inn og lese mail og sikkert mye annet (kalender etc).

For otmail via wap, gå med din vanlige browser hit først:

http://mobile.msn.com/

Har ikke tenkt å teste det selv, så jeg håper du poster en rapport på hvordan det gikk her?

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer litt på med den kabelen... hvordan i huleste heiteste får du plass til den i mobilen?! Det er jo ingen utgang for USB der.

(bilde av kabelen?)

Tuller du? er jo bare den enden som skal inn i dataen som er USB da. Den andre enden av kabelen passer i telefonen :smile:

Lenke til kommentar
Yahoo virker faktisk, det var bare jeg som ikke hadde funnet riktig link!

Når jeg sjekket ut alle linkene til Telenor Mobil i går (takket være fri WAP via GPRS nå), så fant jeg en for Yahoo Norge. Den virka. Kunne logge inn og lese mail og sikkert mye annet (kalender etc).

For otmail via wap, gå med din vanlige browser hit først:

http://mobile.msn.com/

Har ikke tenkt å teste det selv, så jeg håper du poster en rapport på hvordan det gikk her?

Hei,

En liten rapport..

Hotmail tjenesten er en tjeneste som sender en SMS til deg når du har fått mail. Sikkert helt ok, men er ikke en slik tjeneste jeg er ute etter. Jeg vil ha det slik at jeg kan logge inn via E-Post tjenesten på Meldingene på SE t610. Har du noe lur info der? Det jeg trenger er serveren for inngående og utågende mailer. Noen som har slikt info?

Er evig takknemlig for svar.

Christopher

Lenke til kommentar
Hotmail tjenesten er en tjeneste som sender en SMS til deg når du har fått mail. Sikkert helt ok, men er ikke en slik tjeneste jeg er ute etter. Jeg vil ha det slik at jeg kan logge inn via E-Post tjenesten på Meldingene på SE t610. Har du noe lur info der? Det jeg trenger er serveren for inngående og utågende mailer. Noen som har slikt info?

Det var faktisk det du spurte om som jeg svarte på. Det finnes OGSÅ en slik tjeneste du beskriver her, men det har iallefall vært en wap tjeneste for Hotmail.

Kanskje du skulle sjekke en gang til?

Eller er det noen som har et bokmerke som funker?

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer litt på med den kabelen... hvordan i huleste heiteste får du plass til den i mobilen?! Det er jo ingen utgang for USB der.

(bilde av kabelen?)

Tuller du? er jo bare den enden som skal inn i dataen som er USB da. Den andre enden av kabelen passer i telefonen :smile:

jeg tuller ikke... :oops: :oops: :lol:

Lenke til kommentar

Jeg fant WAP for Hotmail, men det virket ikke med min telefon (SE T610).

mobile.msn.com

Det finnes en tredjeparts greie, men den så ikke noe særlig ut.

Telenor Online sin WAP e-mail leser er brillefin, med mindre du får mye spam.

Yahoo sin er også bra - der blir spam filtrert bort. Men i motsetning til online, så vises ikke avsender før du går inn i meldingen.

Om du sjekker forskjellige linker fra Telenor sin portal, så finner du en god del forskjellige epostlesere for wap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...