Penneknekt Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hvilket cover er det på SFIV-spillene som selges i Norge? <=== eller ===> Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Det til høyre er det jeg har. Det ser skikkelig bra ut på boksen. Endret 26. februar 2009 av TiLT Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg har det til venstre, kjøpt av Lefdal. Lenke til kommentar
EagleJin Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Har ikke fått spillet enda (forbanna toll....), men har spilt det en god del for det. Synes spillet er knallkult! Mye av det jeg likte med sf2 er tilbake sammen med flere nye elementer. Capcom har også tatt med elementer fra 3s og EX og gjort det til en god grøt. Har lest anmeldere sier spillet er casualvennlig.. Kan til dels være enig, men trials og combonivået som nesten kreves er ikke noe nybegynnere gir seg i kast med fra start. Skjønner ikke hvorfor folk sammenligner sf med tekken så mye her. Det er to vidt forskjellige spill og var aldri ment å være like i det hele tatt. Moveslistene i Tekken er så overflødige at halvparten av movesa aldri brukes. I SF vil man finne en effektiv bruk for hvert triks til alle figurene. Fokuset i spillene ligger på å forskjellige nivåer at de rett og slett ikke kan sammenlignes på annet nivå enn personlig mening om hva en selv liker best. Akkurat nå mainer jeg Blanka, Bison, Guile og Ryu. De er alle underholdende combo characters, da spesielt med alle linkmulighetene. Har snart gått gjennom hard trials med halvparten av folka. Manger et par lvl 5-combos, men de skal spikres asap . Kan også nevne at det arrangeres en turnering i SF4 i Oslo (på sub scene i kirkegata) på lørdag. Er gratis å delta. Koster bare noen timers framvisning av ferdigheter i konkurranse og moro! Blir også spennende å se hvordan SF4 gjør det sammenlignet med BlazBlue og KoF12 når de kommer denne veien. Endret 26. februar 2009 av EagleJin Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Jeg har det til venstre, kjøpt av Lefdal. Jeg kommer plutselig på at jeg kjøpte samleutgaven, så det kan være at normalutgaven har coveret til venstre, mens samleutgaven har det til høyre. Figurene som fulgte med er overraskende stilige, forøvrig. Har de stilt ut under TVen min. Edit: Heh, noen postet denne på et annet forum. Veldig beskrivende for nesten alle som spiller Ken pr i dag: Endret 26. februar 2009 av TiLT Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Haha, for en fantastisk tegning! Den stemmer ganske bra også Er det forresten noen som har fått tak i madcatz gamepad eller stick her enda? Er spent på noen tilbakemeldinger i så fall, 360 kontrollen er på god vei til å ødelegge fingrene mine. Jeg vil aldri kunne spille piano igjen... Endret 26. februar 2009 av PushThePramAlot Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Trail på normal og hard... Det er grise vanskelig, har ikke sjangs med Ps3 kontrollen, er det lettere med stick? Noen ganger klarer jeg en kombo, men DAN blokker noen av slagene så de ikke kommer med, noen tips? Endret 26. februar 2009 av lyon Lenke til kommentar
EagleJin Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Kommandoer som halvsirkler, kvartsirkler og bak,fram,bak,fram synes jeg er lettere med sticke enn pad. Spilte pad i 10 år før jeg innså behovet . Komboene kalles "link combos". Poenget er at du har et veldig begrenset antall frames å gjøre neste input på. Ta f.eks nr. 2 på hard til Ryu, som forøvrig er blant de vanskeligste etter min mening: Focus, f+HP, d+hp, shoryuken, super Timingen mellom f+HP og d+HP er utrolig sær. I slike situasjoner kan det lønne seg å mashe på neste input, slik at du ser det tidligste tidspunktet neste slag kan komme ut på, og der i fra lære deg timingen til å bruke single input. Du kan reagere på når du får inn d+HP og følge opp instinktivt, men timingen på link-komboer er noe av det viktigste kombomessig i SF4. Hvis Dan blokker vet du at slaget/sparket må ut tidligere. Det er mulig, men enkelte komboer krever spot on timing. Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Takk for svar:) men hva mener du med "mashe" og "frames"? Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Har ikke fått det enda, skal skaffe meg det straks jeg er hjemme i Norge. Skyhøye forventninger! Går for PS3-versjonen, mest vandt med kontrollen, noe som er viktig i slossespill. Lenke til kommentar
EagleJin Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Takk for svar:) men hva mener du med "mashe" og "frames"? "Mashe" = Gjentatte, raske trykk på en knapp. Omtrent som å gjøre lightning legs til Chun Li eller elektrisitet ti Blanka. Frames/bilder = I løpet av et sekund vises et visst antall bilder. Mange bruker "frames" som en måler for hvor lang tid animasjonen til et triks varer, og kan slik lettere beregne når neste trikset skal utføres. Noe annet du kan gjøre for å se varighet på triks er å se på en bar ved livbaren. Den fylles fra animasjonen starter og helt til figuren er klar til å gjøre et nytt triks. Veldig greit å bruke for å finne ut når og i hvilke situasjoner man kan gjøre hvilket move. Vil jo ikke bli straffet for hardt fordi man bommer på et angrep :s. Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Ok da er jeg mer med. Flott:) Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Er dette et spill som er vanskelig å komme inn i hvis du ikke har erfaring fra tidligere SF spill/ sjangeren og blir spillet litt for ensformig? Lenke til kommentar
Vault Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Det kan bli litt vanskelig men det er ikke så ille pga. Trial Mode hvor du lett lærer deg basics og advanced moves til hver karakter. Arcade Mode er dessverre for nybegynnere veldig vanskelig, hvis du skaffer deg spillet anbefaler jeg deg å starte på easiest eller easy for å ikke miste motet helt. Jeg selv har ikke gått lei SFIV ennå (siden release date). SF spillene er slåss spill hvor du blir bedre jo lenger du spiller samtidig som du liker spillet jo mer du spiller det. Største minuset angående ensformighet er vel online delen. Mange online bruker nemlig bare Ryu/Ken/Sagat osv som ikke skaper mye variasjon osv. Men utenom det vil jeg si at Street Fighter 4 er et utrolig morsomt spill. Hvis du er ute etter 100% slåssing er SFIV spillet for deg, men hvis du er ute etter bonus modes som f.eks volleyball fra Tekken 3 så finner du ingenting av det i SFIV. Lenke til kommentar
SirKratoS Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er dette et spill som er vanskelig å komme inn i hvis du ikke har erfaring fra tidligere SF spill/ sjangeren og blir spillet litt for ensformig? Jeg vil si at det er veldig vanskelig å komme skikkelig inn i spillet hvis du ikke har prøvd noen av de forrige SF spillene. Jeg har aldri prøvd noen av de gamle spillene, og jeg sliter noe helt forferdelig. Klarer nesten ingen av angrepene, for de må utføres altfor nøyaktig. Halvsirkel der, en kvart sirkel her, minner mye om Skate faktisk, og det spillet var også grusomt vanskelig. Men tilbake til SFIV, jeg ville ikke ha anbefalt dette til noen dersom du ikke har vært borti SF-serien eller ikke er skikkelig fan av slåssespill. Jeg har allerede lagt ut spillet for salg på QXL, da jeg blir altfor frustrert når jeg spiller det. Når jeg sliter med Arcade-mode på EASIEST, så sier det vel sitt... Det eneste som er bra med spillet er den flotte grafikken, og den litt cheesy sangen som er i menyene Har den helt på hjernen nå! Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hm jeg hadde ingen erfaring med de gamle spillene bortsett fra at jeg har spillt litt SF2TURBO for mange mange år siden såvidt på SNES. Har heller ikke særlig erfaring med slossespill i det hele tatt. Har spillt 3-4 dager og har unlocket alt, og kommer igjennom Arcade på hardest så vil ikke si at det er noe problem om man ikke har erfaring fra før. Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Har du unlocka alle trophy/achivements??? Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Neinei, men man trenger vel ikke unlocke alt av av trophies og achievements for at spillet er verdt å spille. Posten min var bare for å understreke at selv om man ikke er spesielt god med slossespill fra før eller har erfaring med SF kan man fortsatt "mestre" spillet nok til å klare seg greit på arcade. Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Jepp, skjønte nå. Endret 1. mars 2009 av lyon Lenke til kommentar
RakkerUngen Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 jeg digger street fighter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå