TiLT42 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Noen som har funnet en plass i Norge som selger joysticker til slike spill ennå? Det trenger ikke være de nye MadCatz-stikkene, men hva som helst som er beregnet til kampspill. Føler at selv D-paden til PS3 holder meg tilbake. Lenke til kommentar
Fenixen_InnleggNO Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 jeg måtte bare gi opp D-paden.. sleit som en makk med å klare Super/Ultra.. så jeg har gått over til analog stikka og da ble det sving på sakene.. Problemet med analogstikka er at er umulig å gjøre sånn "linking"; uppercut-> exfocus->dash->uppercut osv.. klarer rett og slett ikke å dashe fort nok.. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Kan forestille meg at man raskt blir sliten i venstre tommel. Blir nok en påkjenning for meg som er vant til Tekken-tempoet. Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Online sliter jeg ikke med lagg, men møter bare folk som tar dem samme moves hele veien, og det kaller jeg ikke mestring av spillet. Men for min del så har aldri slåssespill trengt online, så for holde meg for offline delen som det skal spilles Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Skrudde av spillet i avsky i går kveld når jeg etter 7 kamper online innså at 6 av dem var mot folk som spilte Ken, og den siste var mot Sagat. Kan ikke folk være LITT originale? Jeg har så langt gjennomført 54 kamper online, men jeg tror faktisk bare det har vært mot totalt 6-7 av de 26 (?) motstanderne spillet har å tilby. De 4 mest spilte (i klart overtall) er Ryu, Ken, Sagat og Akuma. Om du er ny til dette spillet, VÆR SÅ SNILL og velg deg en annen karakter enn de fire. Vær litt original, alle sammen (kanskje bortsett fra Dan) er godt balanserte. Det hjelper ikke at Ken er alt annet enn morsom å slåss mot også. Selv bruker jeg Fei Long og Gouken. Har lyst til å utvide til El Fuerte etter hvert, men har ikke bestemt meg ennå. Skal skaffe en fightstick til spillet så snart de dukker opp på norsk jord. Noen som vet om en plass som kommer til å selge MadCatz Tournament Edition? Space World lister de ikke opp. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Skrudde av spillet i avsky i går kveld når jeg etter 7 kamper online innså at 6 av dem var mot folk som spilte Ken, og den siste var mot Sagat. Kan ikke folk være LITT originale? Jeg har så langt gjennomført 54 kamper online, men jeg tror faktisk bare det har vært mot totalt 6-7 av de 26 (?) motstanderne spillet har å tilby. De 4 mest spilte (i klart overtall) er Ryu, Ken, Sagat og Akuma. Om du er ny til dette spillet, VÆR SÅ SNILL og velg deg en annen karakter enn de fire. Vær litt original, alle sammen (kanskje bortsett fra Dan) er godt balanserte. Det hjelper ikke at Ken er alt annet enn morsom å slåss mot også. Selv bruker jeg Fei Long og Gouken. Har lyst til å utvide til El Fuerte etter hvert, men har ikke bestemt meg ennå. Skal skaffe en fightstick til spillet så snart de dukker opp på norsk jord. Noen som vet om en plass som kommer til å selge MadCatz Tournament Edition? Space World lister de ikke opp. Helt enig hehe.. Jeg har såvidt testet spillet litt online og tror kun jeg slåss mot Ken og Ryu. Uansett, jeg digger Ryu selv, men Dhalsim, Blanka og Chun-Li er også favoritter. Har ikke testet de nye chars enda, men skal nok finne en favoritt der også. Glem de MadCatz-stikkene, de er ræva. Skal du ha en ordentlig arcade-stick bestiller du deg en Hori Real Arcade Pro 3. Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Glem de MadCatz-stikkene, de er ræva. Skal du ha en ordentlig arcade-stick bestiller du deg en Hori Real Arcade Pro 3. I følge folk som har en del peiling på slikt, så er Tournament Edition stikka til MadCatz den beste som er tilgjengelig for PS3 så langt. Den du linket til blir kritisert for å være litt "løs" i bevegelsene, men får ellers mye skryt. Hvis du kan peke meg til en plass som har den på lager i Norge, så kjøper jeg den på minuttet. Jeg har ennå tilgode å møte Dhalsim eller Chun-Li online. Folk som deg burde det vært flere av i multiplayer. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Glem de MadCatz-stikkene, de er ræva. Skal du ha en ordentlig arcade-stick bestiller du deg en Hori Real Arcade Pro 3. I følge folk som har en del peiling på slikt, så er Tournament Edition stikka til MadCatz den beste som er tilgjengelig for PS3 så langt. Den du linket til blir kritisert for å være litt "løs" i bevegelsene, men får ellers mye skryt. Hvis du kan peke meg til en plass som har den på lager i Norge, så kjøper jeg den på minuttet. Jeg har ennå tilgode å møte Dhalsim eller Chun-Li online. Folk som deg burde det vært flere av i multiplayer. Vel, jeg kikket litt nærmere på MadCats SFIV stikkene og det ser ut som om den dyreste av de to modellene har Sanwa-knapper og stikke. Det er noe av det beste du får og hardcore arcade-stikker er lagd med Sanwa-deler. Jeg vil da tro at det er en bra stikke. Hori-stikka har Sanwa ball-stick og litt kjipere knapper (lagd av Hori selv), men disse kan byttes ut. Jeg kan da egentlig trekke tilbake det jeg sa og dersom du kan få tak i den MadCatz SFIV stikka med Sanwa-knapper/stikke så tror jeg du har en fin kontroller som burde tåle mye juling. Så vidt jeg vet er det ingen steder i Norge du kan få tak i Hori, X-Arcade, Saulabi eller noen arcade-stikker med god kvalitet, jeg har lett sykt lenge etter det før og ikke funnet noenting. Legges ut noe på Finn/QXL en gang iblant og på div. retro-forumer osv. kan du få kjøpt, men det beste er nok å bestille fra Amazon.com el. (de fører Hori hvertfall). Evt. kan du jo ringe Spaceworld og høre når de får inn MadCatz-stikkene, mulig jeg gjør det selv. Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Høres ut som en god idé det ja. Skal ned til Spaceworld på onsdag og kjøpe Killzone 2, så jeg benytter anledningen da. Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg bruker aldri Ryu eller Ken Bruker mest C.Viper og Cammy!! Dem som bruker spesielt Akuma, Ken, Ryu eller Sagat har ikke skills, bruker kun samme movesene.... Og har sett mangen bruker Zangief, men bruker kun det throw angrepet, herregud folk er redde for å tape da, må bruke samme move om og om igjen, tragisk!!!! Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg bruker aldri Ryu eller KenBruker mest C.Viper og Cammy!! Dem som bruker spesielt Akuma, Ken, Ryu eller Sagat har ikke skills, bruker kun samme movesene.... Og har sett mangen bruker Zangief, men bruker kun det throw angrepet, herregud folk er redde for å tape da, må bruke samme move om og om igjen, tragisk!!!! Jeg møtte på en fyr som bare klarte Tiger Uppercut (eller hva den heter) med Sagat. Han slo meg ut i førsterunden, men da hadde jeg innsett hva "taktikken" hans gikk ut på. Gikk ned i crouching block-modus i et hjørne, og plutselig ante han ikke hva han skulle gjøre. Han fikk bank hver gang han kom nærme. Egentlig ikke særlig artig å slåss på den måten da... Lenke til kommentar
Bullfighter_InnleggNO Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Dem som bruker spesielt Akuma, Ken, Ryu eller Sagat har ikke skills, bruker kun samme movesene.... Åhåhå. Mine 57 seiere sier at du tar feil Ken har vært min favoritt siden jeg spilte street fighter 2 for første gang når jeg var 7 år eller noe sånt. Kall meg gjerne uorginal, men ingen får meg til å bytte. Ikke at jeg er noen streetfighter konge på noen måte, men jeg liker Ken. Dette er min første post på dette forumet. Det virker som et hyggelig forum. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 velkommen bullfighter. Jeg ble eid av min venn når han spammet med chun li i dag. Mektig irriterende så sannt jeg spillte som sakura og det er henne jeg har spillt mest med. Skiftet til cammy og fikk 2 perfects....Noe sier meg at cammy er chun li knekker. Og btw, klarte vanskeligste vanskelighetsgrad med zangief tornado spam. Feigt, men verdt trophien. Lenke til kommentar
Bullfighter_InnleggNO Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Takk for det. Jeg liker ikke sloss mot Cammy. Ikke fordi at folk er kjipe når de bruker ho eller noe, hun er bare ikke en karakter jeg kan noe om. Det er derfor vanskelig å forutse hvor comboer går, osv. Taper mye mot folk som bruker cammy. Jeg klarte vanskeligste i går med Ken. Jeg hadde da en continue mot Seth. Var nesten tre trophyer på en gang det. Men hva er greia med Challenge trophys? Jeg mener, challange med alle karakterene. Det er bare råttent. Sliter med en kombinasjon jeg rett og slett ikke forstår på trial hard da. Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg har nå sjekket med Trondheimsbutikkene i sentrum jeg kunne komme på hvor det i det hele tatt var en sjanse for at de vil ta inn arcade sticks (Spaceworld, Gamestop, Game, Mamos. Glemte Datakjeden, men de pleier ikke være så kjappe på sånt, etter min erfaring) og ingen av dem hadde noe kjennskap til at de skulle ta inn stikkene til MadCatz eller noen andre slike. Er det noen andre norske nettbutikker enn Spaceworld som planlegger å ta dem inn? Spaceworld lister ikke opp Tournament Edition, så jeg hadde håpet noen andre skulle gjøre det. Begynner å bli frustrerende med mangelen på informasjon om dette. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg har nå sjekket med Trondheimsbutikkene i sentrum jeg kunne komme på hvor det i det hele tatt var en sjanse for at de vil ta inn arcade sticks (Spaceworld, Gamestop, Game, Mamos. Glemte Datakjeden, men de pleier ikke være så kjappe på sånt, etter min erfaring) og ingen av dem hadde noe kjennskap til at de skulle ta inn stikkene til MadCatz eller noen andre slike. Er det noen andre norske nettbutikker enn Spaceworld som planlegger å ta dem inn? Spaceworld lister ikke opp Tournament Edition, så jeg hadde håpet noen andre skulle gjøre det. Begynner å bli frustrerende med mangelen på informasjon om dette. Jeg ser at Megastore.se har arcade-versjonen, ellers tror jeg Spaceworld skal få inn begge versjonene i mars. Lenke til kommentar
Bullfighter_InnleggNO Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Tenkte jeg skulle ta Storied Reputation trophyen(arcade med alle på medium eller høyere). Noen som vet noe om man må gjennomføre hele greia med hver karakter, eller er det nok at man liksom avslutter med hver karakter? Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg skal selge spillet, ligger på 260 på Qxl.no til nå Ble lei etter 13 timer Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 En på jobben som mislikte spillet på grunn av grafikken og hele tegneserie-inntrykket. Dere hardbarka SF tilhengere - er dette et bra spill, eller har de bæsja på leggen? Lenke til kommentar
Bullfighter_InnleggNO Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Skal ikke skryte av og være hardbarka, men jeg har brukt ca. 30 timer og er ikke i nærheten av å kjenne noen følelse av å være lei spillet. Jeg synes det er knall tvers igjennom. Bortsett fra at de har bytte den superkule themesangen med den fæle j-pop sangen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå