Gå til innhold

Street figther 4 forventninger

RakkerUngen

Anbefalte innlegg

glad jeg har en bokse sekk i tv stua sånn at jeg kan få ut fustrasjonen over å tape noe forferdelig mot siste boss og rival kamper på easy :( Tror jeg må lære litt flere angrep. Men har ikke funnet noen å spesialisere meg innenfor enda. C.Viper er jo god, men det er Sakura også. Og liker ikke det "charge" greiene til chun li, men uttenom det "charge" greiene er hun ganske god når det gjelder kombo's osv.

Men spørsmål: Noen som vet hvordan man får til EX angrep? (sånn at man bli gul før man bruker en kombo). eller hvordan man blokker/parrier andre sine super angrep? Blir som regel most av cpu'en og han blokker og parrier alt :(

Og er det noen som har klart trial mode med noen chars enda?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, vanskelighetsgraden er høy hvis man er helt ny til serien. Men spill det jevnlig, så kommer det etterhvert. Sistebossen er et satans pes uansett grad føler jeg...

Jeg synes faktisk rival-fighten er ørlitte grann vanskeligere enn fighten med Seth. Hvis du spiller med Ryu og møter Sagat i rival-fighten, så med _en_ gang han bygger opp en ultra-combo så kjører han den, og hvis du har mindre enn 40% HP da så er du dau (og da kliiikker jeg og holder på å pælme kontrollen i TV'en :angry: ).

Det som er kult med SFIV er at du har et "revenge-meter" som fyller seg opp jo mer juling du får og når revenge-meteret er fullt kan du fyre løs en sinnsyk kombo som tar ut nesten halve hp'en til fienden, så det jevner faktisk ut kampen litt dersom du får mye juling. Du må bare lære deg button comboen først. :)

Lenke til kommentar

Spillet er kult etter å ha spilt det en stund men det er elementære ting som jeg og flere rutinerte Tekken spillere legger merke til. Og det er mangel på forsvar! Du har medium og low blokkering og et counter-system hvor du må angripe for å countre, men selv da syns jeg det blir bare teit. Det er så få teknikker i spillet. Endte med at vi slo av Street Fighter, satte på Tekken og gudameg for en forskjell. Ordentlig blokkering, ta imot slag, countre tilbake, løpe til siden i 3D for deretter å slå i nyrene på vedkommende. Det er så mye mer i Tekken kontra dette. Det virker litt som det er mer beregnet for unger dette her. Det er morsomt og visuelt kult, men det er absolutt ikke det beste slåssespillet ute nå. Det er uten noe som helst tvil fortsatt Tekken. Men Street Fighter IV får masse pluss i boken av et veldig bra online system kontra Tekken sitt som er veldig laggy i forskjell.

Lenke til kommentar

Jepp, dette skjedde som jeg var redd for

Alt for vanskelig story mode selv på easy og easiest, synes komboene er umulig å ta, spesielt sånne som krever 3 til 6 hits. Makan til skuffende spill mener jeg, skulle stolt på dagbladet sin anmeldelse av SF4, at spillet er fryktelig vanskeligt :(... Folk som sier du skal ikke stole på anmeldelser siden anmeldeleren baserer sin anmeldelse fra han sin opplevelse og hans sin mening er jo bare tøv, skulle stolt på han jeg :(

Viss noen vil kjøpe spillet så send meg en PM :)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Jepp, dette skjedde som jeg var redd for

Alt for vanskelig story mode selv på easy og easiest, synes komboene er umulig å ta, spesielt sånne som krever 3 til 6 hits. Makan til skuffende spill mener jeg, skulle stolt på dagbladet sin anmeldelse av SF4, at spillet er fryktelig vanskeligt :(... Folk som sier du skal ikke stole på anmeldelser siden anmeldeleren baserer sin anmeldelse fra han sin opplevelse og hans sin mening er jo bare tøv, skulle stolt på han jeg :(

Viss noen vil kjøpe spillet så send meg en PM :)

Digg at det er vanskelig, da blir det ufordrende. Jeg begynte på easiest, men spiller nå lett igjennom easy og tror jeg skal klare å spille igjennom på medium ikveld.

Lenke til kommentar

Og det værste er at AI bruker kun 2 forskjellige angrep hele veien, og dem ser jeg minst 8 ganger iløpet av en kamp

Men så er du ikke ny i serien Dekar regner jeg med...

Jeg har aldri rørt et SF spill, som jeg synes ikke kalles noe slåssespill, helle buttonmashespill :)

Dør altfor mye på very easy når jeg er Ruy mot Sagat.... Ingen slåssespill jeg har hatt har jeg slitet så mye.

Beater Tekken 4 altfor enkelt på normal og der kan jeg alle komboene med omtren alle karakterene... Og Ruy skulle være den letteste og lære med, synes det er stikk motsatt....

Lenke til kommentar

street fighter iv er så langt fra button mashing man kommer.. spillet krever så sykt skills at det er helt vondt.. tekken er jo barnespill sammenligna med dette..

HERRRREGUD så vanskelig TRIAL greiene er.. klarer knapt en jævla sånn lang combo der.. noen som har komt lengre enn level 3 ?

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Og det værste er at AI bruker kun 2 forskjellige angrep hele veien, og dem ser jeg minst 8 ganger iløpet av en kamp

Men så er du ikke ny i serien Dekar regner jeg med...

Jeg har aldri rørt et SF spill, som jeg synes ikke kalles noe slåssespill, helle buttonmashespill :)

Dør altfor mye på very easy når jeg er Ruy mot Sagat.... Ingen slåssespill jeg har hatt har jeg slitet så mye.

Beater Tekken 4 altfor enkelt på normal og der kan jeg alle komboene med omtren alle karakterene... Og Ruy skulle være den letteste og lære med, synes det er stikk motsatt....

Jeg er ikke ny i serien nei. Elsker 2d-fighters. Har spilt _mye_ SF1,2,3/alpha, king of fighters osv. Elsker SF4! :)

Lenke til kommentar
Uten å ha prøvd Street Fighter IV, tørr jeg å påsta at Virtua Fighter er enda lengre unna button mashing.

Ja nyeste Virtua Fighter er det eneste spillet jeg har sett som er enda mer teknisk enn Tekken igjen. Der funker det ikke å trykke dritkjapt på knappene overhodet, absolutt alt må times.

Skulle jeg ranket slåssespill så hadde Tekken vært øverst og Virtua Fighter 4 som knall andreplass. Street Fighter IV er kult men .... ja det mangler en del ting og blir for overnaturlig. Dahlzim med armer og bein som strekker halve banen og Guile som har helt sære spark og slag så du vet ikke om han sparker lavt eller høyt. Helt jævlig å forsvare seg mot.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Street Fighter IV er kult men .... ja det mangler en del ting og blir for overnaturlig. Dahlzim med armer og bein som strekker halve banen og Guile som har helt sære spark og slag så du vet ikke om han sparker lavt eller høyt. Helt jævlig å forsvare seg mot.

Det er japansk. What to expect lissom. :)

Lenke til kommentar
street fighter iv er så langt fra button mashing man kommer.. spillet krever så sykt skills at det er helt vondt.. tekken er jo barnespill sammenligna med dette..

HERRRREGUD så vanskelig TRIAL greiene er.. klarer knapt en jævla sånn lang combo der.. noen som har komt lengre enn level 3 ?

Jeg har kommet 4 på trial mode, ikke værst siden jeg er helt ny i serien...!

Lenke til kommentar

Street Fighter IV er skummelt vanskelig, men jeg liker det!

Jeg har ufattelig problemer med han buffa fyren, tror han er noe wrestler greier..Han nærmer seg hele tida og tar å slenger meg opp i lufta. Har problemer med han :p

En annen ting, noen som har en side med god forklaring til hvordan man skal ta Super Movesa? Jeg har ikke HD tv, så har EKSTREME vanskeligheter med å se hva det står på Command List.

Lenke til kommentar

har klart til nivå 4 på trial på medium *stolt*. Men etter det så er det ingen nåde :( Skulle også vert ett trenings opplegg for kombo parries osv. Men er at det er flere ganger jeg har sett at cpuen bruker ett eller annet skjold som absorberer komboer. Vanskelig spill som er verdt å spille og som faktisk krever skills for å spille. Tekken er mer button mashing enn dette. Eksempel: eddy gordo + bevege seg og spamme x og o ftw.

Lenke til kommentar
Uten å ha prøvd Street Fighter IV, tørr jeg å påsta at Virtua Fighter er enda lengre unna button mashing.

Ja nyeste Virtua Fighter er det eneste spillet jeg har sett som er enda mer teknisk enn Tekken igjen. Der funker det ikke å trykke dritkjapt på knappene overhodet, absolutt alt må times.

Skulle jeg ranket slåssespill så hadde Tekken vært øverst og Virtua Fighter 4 som knall andreplass. Street Fighter IV er kult men .... ja det mangler en del ting og blir for overnaturlig. Dahlzim med armer og bein som strekker halve banen og Guile som har helt sære spark og slag så du vet ikke om han sparker lavt eller høyt. Helt jævlig å forsvare seg mot.

Tekken er langt i fra det mest tekniske slåss spillet der ute.

Street Fighter IV er et ganske balansert spill, i motsetning til Tekken hvor det er broken characters osv.

Joa SFIV er overnaturlig, men Tekken er vel ikke no bedre:

Kengeruer/Krokodiller som bruker boksehansker, Bjørner/Pander som slåss, liten dinosaur med boksehansker som slåss og fjerter folk til døde! Samtidig har vi jo Devil Jin og Devil/Angel som kan fly opp og skyte laserstråler. Og jeg glemte nesten Yoshimitsu, fyren med et lasersverd som kan teleportere seg selv og helbrede seg selv. Nei Tekken er så realistisk at det ikke er mulig.

Kan du putte fingern din på hva som mangler i SFIV? Selv har jeg ikke merket noe som mangler.

Tror rett og slett du ikke vil innse at det er et dypt slåss spill fordi du ikke får det til.

Tekken er buttonmasher friendly, for meg er et teknisk spill et spill hvor ikke hvem som helst kan velge Eddie/Christie og spamme X+O hele tiden!

Endret av Vault
Lenke til kommentar
Street Fighter IV er skummelt vanskelig, men jeg liker det!

Jeg har ufattelig problemer med han buffa fyren, tror han er noe wrestler greier..Han nærmer seg hele tida og tar å slenger meg opp i lufta. Har problemer med han :p

En annen ting, noen som har en side med god forklaring til hvordan man skal ta Super Movesa? Jeg har ikke HD tv, så har EKSTREME vanskeligheter med å se hva det står på Command List.

http://www.eventhubs.com/guides/2008/jul/0...hints-and-tips/

Lenke til kommentar

WOW, fikk spillet i dag og klarte aldri Arcade på "Easy" (prøvde lenge....) Syntes det er knall vanskelig.

men..

Så gikk jeg til "Easiest", sleit litt der også, men klarte det etterhvert. Så spilte jeg litt random online osv, før jeg bestemte meg å prøve "Medium" og jeg klarte faktisk å karre meg igjen etter noen timer. Jeg ble veldig glad over framgangen min.

SÅ tenkte jeg at jeg like gjerne kunne prøve "HARDEST", og jeg klarte søren meg det på ca en halvtime. Serriøst, nå er jeg stolt. (jeg brukte ingen Ultra-knep heller fordi jeg klarer det ikke:P)

Sorry hvis det virker som jeg skryter, men er bare veldig glad over min egen fremgang av spillet samme dag jeg fikk det. hehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...