Gå til innhold

Snoop Dogg på Rock Band

neo2001

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så hvordan fungerer dette da? Har ikke hørt en snoop dog sang med el-gitar eller bass før.

Giantbomb skriver at låtene muligens blir spilt inn på nytt med backingbandet hans, men sto ingenting om det i MTV-saken. Hadde vert fett om de plukka de fem mest rocka låtene og lagde nye versjoner av de.

Lenke til kommentar

Noen bør vel heller komme opp med spill/konsept a la rock band basert på Hip Hop. Bytt ut gitar med turntable men behold mic'en. Kall det gjerne Hip Hop Crew/Hero/Whore eller noe.

Rart at ikke dette har skjedd allerede, spør du meg. Musikken er jo populær så den potensielle kundemassen er stor.

edit: skrivefeil

Endret av Foucault
Lenke til kommentar
Man kan i spillet ha ferdige beats og så må man legge på vokal, truntable etc på dem. Mange måter å løse dette på. Man kan jo også si at trommer i rock stort sett er et repetitivt rytmemønster, men det ser da ut til å funke der.

Da gleder jeg meg til å se hvordan de løser det med platespillerne.. Kanskje man får en liten platsikkplatespiller man kan snurre på? Ja, blir spennede å se.. Man kan si det, men det kan man jo si om gitar og bass og. Det som vers og refreng har, repetativt er.

Lenke til kommentar

Sampling har ikke så veldig mye i Rock Band å gjøre, men hvis det gjøres på en måte à la Run DMC eller RAtM så går det jo an. Beastie Boys er også okay, egentlig, men jeg håper det kan gjøres litt mer utfordrende enn So Watcha Want på bass, liksom.

(De som har spilt den på expert veit hva jeg mener.)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt rart at det ikke har kommet spill som tar inspirasjon fra Rock Band/Guitar Hero men som omhandler andre musikksjangre. Man kunne ha hatt "Trance/Electronica Hero", "Funkmaster", "Pop Hero" og lignende spill. Ja da, jeg la ikke så mye energi i å finne på navn.

Ikke nødvendigvis at disse spillene hadde blitt suksesser alle sammen. Men GH, RB og Singstar har vært såpass vellykkede at det er rart at ikke andre har prøvd å melke markedet med lignende konsepter.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som tvinger dere til å laste ned disse sangene? Jeg synes det bare er positivt at Harmonix utvider konseptet med flere sjangre. De har hele tiden omtalt Rock Band som en egen "platform". Da er det et selvfølge at de prøver seg på andre ting enn bare rock, poprock og metal.

Jeg kommer ikke til å kjøpe noen av disse sangene pga at dette ikke er min type musikk. Men jeg tipper at det er noen RB-spillere der ute som vil få glede av sangene.

Lenke til kommentar
Det er vel ingen som tvinger dere til å laste ned disse sangene? Jeg synes det bare er positivt at Harmonix utvider konseptet med flere sjangre. De har hele tiden omtalt Rock Band som en egen "platform". Da er det et selvfølge at de prøver seg på andre ting enn bare rock, poprock og metal.

Jeg kommer ikke til å kjøpe noen av disse sangene pga at dette ikke er min type musikk. Men jeg tipper at det er noen RB-spillere der ute som vil få glede av sangene.

Poenget er vel at instrumentene som leveres med spillet vanligvis ikke brukes til å lage hip-hop. Kanskje bass når den ikke er syntetisk, men ellers...?

For meg er det like latterlig og absurdt som å gi ut en expansion pack til Rock Band som heter "Cook good meals" og der man skal bruke gitaren til å simulere en kakespade.

Lenke til kommentar
Poenget er vel at instrumentene som leveres med spillet vanligvis ikke brukes til å lage hip-hop. Kanskje bass når den ikke er syntetisk, men ellers...?

Nå er det snakk om DLC da. Personlig synes jeg at det ikke bør være et krav at DLC'en har støtte for alle instrumentene. Og hvem vet? For alt vi vet kan det være snakk om nyinnspillinger som tar i bruk alle RB-instrumentene.

For meg er det like latterlig og absurdt som å gi ut en expansion pack til Rock Band som heter "Cook good meals" og der man skal bruke gitaren til å simulere en kakespade.

Not even close. Musikk er musikk, selv om det er en annen sjanger.

Selv om ingen tvinger oss til å kjøpe sangene betyr det ikke at trenger å like snoop dogg i Rock Band.

Nei.. men om du leser gjennom tråden så ser du at enkelte folk bruker det som et argument for å ikke like RB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...