AltF4 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg kjøpte meg en Sony Bravia HD-tv i sommer for å få litt mer ut av Xbox'en jeg kjøpte halvfull på våren en gang, og tenkte at det sikkert ville bli pent å spille Playstation 2 på kassa også. Desverre greier ikke tv'en å ordne bedre bilde enn middels til svært grøtete. Regner med at det har noe med oppløsningen på en PlayStation 2 å gjøre, og er det mulig å stille det inn til å bli bra nok, enten på Playstation eller på tv'en? Konsollen er koblet til vanlig tv-inngang, har trippelsjekka. Lenke til kommentar
deltamannen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hva mener du med vanlig inngang? Bruker du scart eller kompositt? Lenke til kommentar
Tore_InnleggNO Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) vanlig = scart eller gul phono (edit: som er samma pixel-smørja) men nei, eneste måten å fixe på er å kjøpe en tilbake kompatibel PS3 som oppskalerer PS2 spill... Min PS3 gjør dette, likevel ser det ikke helt bra ut... Kanskje du vil se en forskjell på komposit som nevnt... SD PS2, som ikke engang utnytter SD fullt ut, er og blir dårlig grafikk sett mot siste generasjon konsoller som har spill i HD, sånn er det bare... Endret 9. februar 2009 av Tore Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 vanlig = scart eller gul phono (edit: som er samma pixel-smørja) Å si at det er det samme er vel litt feilinformasjon. Gul phono evt gul phono gjennom en scart-overgang gir kompositt (alle farger gjennom en kabel) mens med Scart-kabel (uten overgang til scartplugg) gir RGB som gir langt bedre bilde. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Bruker gul kabel inn i tv'en. PS2, i hvert fall ikke min, har aldri hatt en fast scartkabel men heller bare en overgang som kan settes på den gule når den trengs. Har forsåvidt også en PS2 av den gamle typen, stor som f... og bråker omtrent som en Xbox 360 Selve grafikken plager meg ikke, jeg har spilt PS2 frem til i juni så det er ikke det som plager meg. Det er bildekvaliteten jeg er mindre fornøyd med, fordi det ligger en "hinne av grøt" over det vanlige bildet, hvis det går an å forklare det slik. Takk for svar! Ser ut til at jeg pælma den gamle tv'en litt for fort! Men da kan jeg i hvert fall selge konsollen med alle spill med litt bedre samvittighet. Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Heisann! Det best du kan gjør for optimalt bilde er å skaffe deg ein PS2/3 komponent kabel, da vil du få best mulig bilde til din PS2 Lenke til kommentar
Lomaxz Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg brukte faktisk en komposittkabel som ikke fulgte med PS2en, var skikkelig ræva kvalitet. og teksten på buzz og lignende var nesten uleselig. Fant ut at jeg hadde byttet om kabelen og plugget i den som faktisk hørte med PS2en, da ble det straks MYE bedre.. Men som har blitt nevnt, så er nok komponent kabel det beste du kan gå for Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Kan vel spørre i denne tråden da den forsåvidt dekker spørsmålet mitt også. Hvilken modell er det som kan spille Playstation 2 spill (tenker da på PS3) og hvor er de å få tak i? Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Lakus selges ikke lengre desverre. De fjernet bakoverkompitabiliteten på PS3'n for at dem skulle senke prisen... Det er den største tabben Sony har gjort for min del. Men de nekter å angre på dette. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Det er jeg klar over, men om det er noen butikker som har tatt inn noen slike modeller igjen eller noe? Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Ikke som jeg har hørt om, er innom diverse butikker i Ski og spør om dem har fått inn en, men er alltid samme svar: " De produseres ikke lengre". Du kan jo gå på finn å håpe på at noen selger en der da. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Stoler ikke helt på Finn, QXL og lignende sider. Sikkert stabile folk der, men liker bedre å ha en bedrift å forholde meg til. Men det var bare et lite håp jeg hadde om at noen kanskje fremdeles solgte en, men en "vanlig" Playstation 3 vil nok holde i massevis. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Faktisk så er eneste grunnen til at jeg endte opp med en X360 til jul og ikke en PS3 at den ikke er bakoverkompitabel. Men vet du hva? Kanskje vi få igang en underskrifts kampanje om å gjenoppta produksjonen av bakoverkompitable PS3'er? Håper i såfall at vi får det til for da snikker en PS3 seg inn i huset her. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Tviler på at en liten underskriftskampanje fra Norge vil forandre noe særlig, mener nemlig å ha hørt om slike kampanjer før som ikke har ført noen vei. Sony er nok ganske bestemte på at de gjorde det riktige valget, spesielt med tanke på at de vil fremdeles støtte Playstation 2 en stund til fremover. Den dagen Ps2 går ut av produksjon spår jeg at vi vil få liv i gnistene om bakover kompatibilitet i Playstation 3. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Men den dagen det skjer så vil produksjonen av PS4 være langt i gang og da har meninga med bakoverkompitabilitet i en PS3 være meningsløst... Dette er egentlig et triks fra Sony til å tjene mer penger. Men nå snakker jeg ikke om en liten underskrifts kampanje fra Norge. Vi må jo selvfølgelig føre dette inn i de store miljøene sånn som Justin.tv og slikt hvor dem hadde blant annet Gaming maraton for barn. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Et meget godt triks fra Sonys sin side om jeg må få si det. Skriver lett under på en slik kampanje, men PR får du stå for Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Kan sikkert fikse det ja Må Reklamere for at O Store Lakus er med oss da Fikser nettside og alt jeg. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Du får lage "www.tellsony.no" - nei til å lage flere PS3 uten BC Lenke til kommentar
Maister_InnleggNO Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 PS2 med komponent funker helt konge Kjøpte en til 59,- på QXL for et par dager siden Persona 4 woho Lenke til kommentar
Tore_InnleggNO Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Jeg stemmer for "fremoverkompatibel" PS3.! PS4 spill også funker i PS3........... Altså PS3 kan spille samme spill som PS4 når det kommer..... (På samme måte som en4år gammel pc kan spille nyere spill på lavere settings) B) ((Å før dere begynner å hakke, i know, det kommer ikke til å skje, men så brukervennlig det hadde vært.! Og miljøvennlig, da trenger man ikke bytte konsoll før den faktisk blir defekt, tro hvor mange PS2 det er som fungerer 100% som er pakket vekk... )) Endret 8. mars 2009 av Tore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå