Gå til innhold

Halflife 2 episode 3 hva ønsker du å se?


Anbefalte innlegg

Ok. vil de ikke bruke hjemmeisden sin så er det samme for meg :p

 

Jeg har sagt det før i denne tråden jeg og sier det igjen. Jeg håper ikke vi får noen portalgun. Greier ikke helt å forklare hvorfor, men jeg ønsker for det første ikke en sammenvikling med Portal-universet utover det vi får se i Portal, av den enkle grunnen at jeg ikke tror GLAdos eksisterer på samme grunnlag som Gordon Freeman. Half-Life-universet er liksom et reelt univers, Portal-universet er noen rom med en drapsglad tørrvittig datamaskin. For det andre vil jeg ikke ha en sammenligning fordi jeg ikke helt ser hvordan portalverktøyet skal fungere i Half-Life uten å legge store dempere på miljøet.

 

Some gameplay kan det jo forsåvidt funke med portaler, men jeg håper det foregår kun inne i Boralis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[...] jeg ønsker for det første ikke en sammenvikling med Portal-universet utover det vi får se i Portal, av den enkle grunnen at jeg ikke tror GLAdos eksisterer på samme grunnlag som Gordon Freeman.

 

Kan si meg enig i det du sier. GLaDOS skrives slik <-- forresten :) *pirk pirk*

 

Skjønt jeg kunne veldig gjerne ha sett for meg en mulighet for å leke gjennom HL2 med portal-gun'n iallefall. Ser for meg scenarioet når du har kjørt bil helt opp på den klippen hvor det kommer en drøss med dropships; bare lage en portal utgang på klippeveggen pekende mot havet, og så ha muligheten for å lage ett hull der combines kommer springende for å bare se dem fly ut av klippeveggen og ned i vannet.

 

Sånn pr nå funker det jo å "hacke" HL2 til dette, men det går bare an å flytte objekter ikke NPC'er.

Lenke til kommentar
Some gameplay kan det jo forsåvidt funke med portaler, men jeg håper det foregår kun inne i Boralis.

 

Enig! Eg håpar på portalgun i ep3, men ikkje som noko dominerande i heile episoden, gjerne litt meir som "supergravitygun" på slutten av origniale hl2. Ein grei stor del av spelet der vi kan leike med portalgun på combines hadde vore kos, og då passar det jo fint å ha det i eit lukka område, som f.eks. eit skip.

 

Samtidig håper eg Borealis bringer meir enn nettopp berre dette. Virkar litt rart at Eli skal vere så redd for Borealis viss det berre er portalgunen som ligg og lurer der.

Lenke til kommentar
[...] jeg ønsker for det første ikke en sammenvikling med Portal-universet utover det vi får se i Portal, av den enkle grunnen at jeg ikke tror GLAdos eksisterer på samme grunnlag som Gordon Freeman.

 

Kan si meg enig i det du sier. GLaDOS skrives slik <-- forresten :) *pirk pirk*

 

Skjønt jeg kunne veldig gjerne ha sett for meg en mulighet for å leke gjennom HL2 med portal-gun'n iallefall. Ser for meg scenarioet når du har kjørt bil helt opp på den klippen hvor det kommer en drøss med dropships; bare lage en portal utgang på klippeveggen pekende mot havet, og så ha muligheten for å lage ett hull der combines kommer springende for å bare se dem fly ut av klippeveggen og ned i vannet.

 

Sånn pr nå funker det jo å "hacke" HL2 til dette, men det går bare an å flytte objekter ikke NPC'er.

 

Lærer meg aldri det der :p

 

Nettopp. Derfor vil det ikke fungere med en portalgun i Half-Life, annet enn i et lite lukket område som inne i et skip.

Borealis har nok mer muffins innenfor skroget enn det vi aner!

Lenke til kommentar
Les hele siden en gang til. Merk deg spesielt twitter-linken, altså denne, og dens nyeste oppdatering, nemlig denne:
We WILL release this year! Chill out dudes & dudettes!

 

Så intet å frykte fra den fronten. Jeg er overbevist om at de klarer release i år. ^^

Vet ikke hvorfor, men jeg regner med at september er en aktuell måned.

 

Ok. vil de ikke bruke hjemmeisden sin så er det samme for meg :p

 

Jeg har sagt det før i denne tråden jeg og sier det igjen. Jeg håper ikke vi får noen portalgun. Greier ikke helt å forklare hvorfor, men jeg ønsker for det første ikke en sammenvikling med Portal-universet utover det vi får se i Portal, av den enkle grunnen at jeg ikke tror GLAdos eksisterer på samme grunnlag som Gordon Freeman. Half-Life-universet er liksom et reelt univers, Portal-universet er noen rom med en drapsglad tørrvittig datamaskin. For det andre vil jeg ikke ha en sammenligning fordi jeg ikke helt ser hvordan portalverktøyet skal fungere i Half-Life uten å legge store dempere på miljøet.

 

Some gameplay kan det jo forsåvidt funke med portaler, men jeg håper det foregår kun inne i Boralis.

Selv om portaler kan fungere gameplay-messig (Portal) tror jeg dette ville ødelegge mye av seriens konsepter. Uten at jeg skal gå for mye inn på det. Selv tror jeg at teknologien som befinner seg i Borealis brukes til å åpne en portal til hjemplaneten til The Combine, hvor Gordon da vil slå tilbake mot dem.

 

Det er to grunner til det:

- Etter Episode 2 har The Combine ikke mulighet til å teleportere seg til jorden.

- Og da at rebellene med Dr. Kleiner har utviklet en lokal teleportal for jorden. Hvilket gjør at rebellene trolig vil kunne vinne krigen. Med det virker det logisk at vi nå vil fokusere på å ta ut The Combine selv.

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg har sett fram til det...

 

 

De har jobbet med Episode 3 siden den andre var ferdig. Så det har nok kommet godt på vei. Virker som de driver mest å tester det de har kommet opp med nå for tiden. Gabe nevner at de ikke har noe spesielt å vise. Altså ikke noe vi vil hoppe i taket for.

 

Valve bruker alltid god tid. De prøver alt mulig for å oppnå det beste resultatet. Det ser du i kommentarene i episodene som har vært. Synd ikke flere utviklere gjør det like bra. Sånn er det å være selvstendig.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Hva er det med denne Borealis som er så farlig? Jeg har aldri skjønt hva som ligger bak dette skipet. Hvis det er noe som stammer fra Half Life (1997), så har jeg altså ikke kommet meg gjennom den herligheten.

Endret av The Mozambique
Lenke til kommentar
Hva er det med denne Borealis som er så farlig? Jeg har aldri skjønt hva som ligger bak dette skipet. Hvis det er noe som stammer fra Half Life (1997), så har jeg altså ikke kommet meg gjennom den herligheten.

I Episode 2 får vi vite at Borealis inneholdt en kraftig teknologi. Siden både skipet og havnen forsvann er det en teleporteringsteknologi. I spillet Portal får vi vite at det er selskapet Aperture som har laget denne. Judith Mossman har nå funnet skipet. Usikker på hvor det ligger, i et arktisk strøk en plass.

 

Selve skipet er det ingen fare med. Problemet er at The Combine har funnet det. Rebellene og Judith måtte flykte (eller tatt til fange). Dermed blir det ingen lett sak å få tak i teknologien. I verste fall er den også beskyttet av Advisors, som virker å være et av spillets farligste fiender.

 

Ikke noen som vil tilbake til Black Mesa da?

 

Ville vært fett å komme tilbake til Black Mesa som sikkert nok hadde vært forlatt..... eller kanskje ikke...?

Litt usikker om Valve har valgt å basere serien på hva som skjedde i Oposing Force som Gearbox Software laget. Der ble hvertfall Black Mesa ødelagt av en atombombe.

 

Eneste turen "tilbake" dit blir nok Black Mesa-modden som kommer i år.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Litt usikker om Valve har valgt å basere serien på hva som skjedde i Oposing Force som Gearbox Software laget. Der ble hvertfall Black Mesa ødelagt av en atombombe.

 

Eneste turen "tilbake" dit blir nok Black Mesa-modden som kommer i år.

 

Får håpe det blir i år modden kommer ut da så har vi iallefall noe mens vi venter på Episode 3. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ønsker ikke å se en definitiv avslutning på Half-Life sagaen, håper på mange flere spill!

Enig i det, om serien slutter på tredje episoden blir det litt trist :/ I såfall får vi håpe Valve kommer med noe annet bra, forekselmpel hvordan det var hos Apenture sience. Selv om Portal sier masse om det der da...

 

Men ønsker å se mer av denne båten som de snakker om, Borealis eller hva den het. Og siden de skal til Apenture kan det kanskje vær at vi får pirke borti portalgunen også :)

Endret av SvinepelS
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er én ting jeg ber om: færre skvettescener med headcrabs (spesielt poison). Det er helt jævlig å gå rundt i et vakkert landskap, ane fred og ingen fare, og plutselig så hører du en raslelyd, og får en fuckings vaginafrosk hoppende rett mot skjermen din! Ravenholm er noe av det jævligste jeg har spilt noen sinne, og den ene, mørke dusjen i Nova Prospect... fy faen :_:

Lenke til kommentar

Synes egentlig spillet kunne fått litt mere slike scener, eventuelt mer originale, som gjør at jeg faktisk skvetter (var vel noe skvettting første gang jeg spilte hl2 på pc med heacrabs kommende opp av vannet etc, men ikke såå mye). Var en god del scener som var gjennomførte og som freaka meg ut, som togscenen i ep 1, og stort sett alle møtene med combine advisors.

Lenke til kommentar

Ok. vil de ikke bruke hjemmeisden sin så er det samme for meg :p

 

Jeg har sagt det før i denne tråden jeg og sier det igjen. Jeg håper ikke vi får noen portalgun. Greier ikke helt å forklare hvorfor, men jeg ønsker for det første ikke en sammenvikling med Portal-universet utover det vi får se i Portal, av den enkle grunnen at jeg ikke tror GLAdos eksisterer på samme grunnlag som Gordon Freeman. Half-Life-universet er liksom et reelt univers, Portal-universet er noen rom med en drapsglad tørrvittig datamaskin. For det andre vil jeg ikke ha en sammenligning fordi jeg ikke helt ser hvordan portalverktøyet skal fungere i Half-Life uten å legge store dempere på miljøet.

 

Some gameplay kan det jo forsåvidt funke med portaler, men jeg håper det foregår kun inne i Boralis.

 

Jeg påstår nå da at Freeman eksisterer i samme verden som GLaDOS. For det er jo en sammengeng mellom Half-life 2 og Portal; nemelig aperture science. Kansje de driver for seg selv, skjult fra omverdnen og utvikler ny teknologi og gjør nye eksperimenter.. Det får i alle fall tankene i sving. Og en Portal-gun vil ødelegge hele kosneptet og gleden med Half-life. Men det hadde vært spendende om vi får vite mer om aperture og deres eksistens i Half-life 2: Episode 3..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 Både GlaDOS og Aparture eksisterer i samme univers og samme tidslinje. Black Mesa og Aparture Science var konkurrenter (i følge Portal). I Episode 2 blir dette bekreftet med skipet Borealis som eies av Aparture Science (scene fra Ep.2 -

). Dit skal Freeman i Episode 3, som jeg regner med spillet starter med.

 

Jeg er ganske enig i at en et teleporteringsvåpen vil ødelegge spillet i den forstand at det brukes slik som i Portal. Siden Borealis ble teleportert fra et punkt på jorden er dette akkurat hva rebellene trenger. Dette er hva Dr. Kleiner og Eli Vance jobbet med, lokal teleportering. Denne teknologien vil gi menneskene overtaket mot The Combine på jorden. Spesielt nå som satellitten som koordinerte teleporteringen til The Combine er ødelagt (Ep.2).

 

Med den teknologien regner jeg med at The Combine sitt herredømme på jorden er over. Og da tror jeg den eneste logiske handlingen er å la Freeman teleportere til hjemplaneten til The Combine eller lignende Spørs da hvilke planer G-man og hans ledere bestemmer. Om da ikke Vortigaunts klarer å blokkere de igjen.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

De slipper denne episoden i år? Det var da virkelig på tide. Hva skjer med Valve? De bruker seriøst lengre tid på èn enkelt episode (som visstnok skulle komme med relativt korte mellomrom, mind you) enn det mange andre utviklere bruker på et helt toppspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...