Gå til innhold

Hva er den beste filmen dere har sett?


Gcduden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så nylig Max Manus og den gikk rett i mine favoritter av filmer.

Kan nesten ikke tro den er norsk :)

 

Fantastisk bra film.

Ellers enn det, så har jeg vel egentlig ikke EN favoritt men mange filmer jeg liker.

Ringenes Herre, Harry Potter, 300, Sin City, Shoot Em Up... Mye bra der ute.

 

Nesumar

Lenke til kommentar

Har slettet fem innlegg som brøt med retningslinjene.

 

[.......]Spam er ikke tillatt. Med spam forstås korte, unødvendige innlegg (bestående av få ord og/eller smileys).

 

Tråden har desverre en førstepost uten regler. Dette fører til rene telletråd-innlegg. Har lagt inn en regel om begrunnelse i førsteinnlegget. Alle poster skal inneholde minst en kort begrunnelse (En setning eller to er nok) for hvorfor de mener filmen er den beste de har sett. Takk.

 

Snorre :)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Om det er den beste er jeg ikke sikker på, da jeg ikke klarer å gi en spesiell film førsteplassen over alle de andre jeg har sett. Men av de jeg mener er blant de klart beste jeg har sett må jo den originale Star Wars trilogien, den første Gudfaren filmen, The Breakfast Club, Pan's Labyrint og 2001: A Space Odyssey trone høyt.

Lenke til kommentar

Chihiro og heksene, kanskje.

Veldig pent tegnet, fint fortalt, fin musikk, ganske spesiell stemning som jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Gjelder igrunn alle ghibli-filmene jeg har sett, men tror det er denne jeg liker best :)

Mange fine filmer i forskjellige sjangere, men liker best filmer som forteller historien på en litt lavmælt måte uten for mye drama og fioliner. Jeg er dårlig til å forklare hva jeg mener her, merker jeg.

 

Pans Labyrint er forresten utrolig fin, både estetisk og uhm, historiemessig. Neste gang jeg ser den skal jeg gjøre klar lommetørklær for å si det sånn.

Lenke til kommentar

12 Angry Men er definitivt ikke den mest underholdende filmen jeg har sett, sannsynligvis ikke den beste per se heller, men den er nok den som har gjort størst inntrykk på meg. Henry Fondas karakter er en viktig øyeåpner i seg selv, men også resten av det svært varierte, supersolide rollegalleriet og de skiftende omstendighetene som setter deg som titter litt i skrustikka setter den samme støkken i meg hver gang jeg ser filmen.

 

Definitivt en film alle burde se.

Lenke til kommentar

Utrolig vanskelig!!

 

Men den originale Dune filmen er veldig spesiell for meg.

 

Liker den pga jeg er en ihuga scifi fan og måten hovedfiguren utvikler seg til å bli det han blir er noe jeg liker veldig. Ganske så gammel film men noe alle scifi fans burde sjekke ut!

 

"And how can this be? For he is the Kwisatz Haderach! " :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...