The Walking Dead Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 hva med å kutte ut bokmål og nynorsk! Vi kunne kalle språket NORSK istedenfor. (ble det for enkelt?) Lenke til kommentar
Essem Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Det var noen som prøvde på det en gang. "Samnorsk" ble det kalt, og floppet totalt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Var det samer? Æ hetttte jonnnas Lenke til kommentar
Essem Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Det har ingentiing med samer å gjøre. Det var en sammenslåing mellom bokmål og nynorsk. Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Eg prøvar men i min første nynorsk tekst skreiv eg nesten ikkje noko nynorsk og altfor mykje svensk Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Eg er med Har egentlig begynt allerede men eg treng nokon å øve med Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Eg skreiv ein tekst på nynorsk i går (det var skuleoppgåva), om den inkompetente fransklæraren min, før eg la han i hylla hennar. Lurer på korleis ho reagerar... Endret 12. februar 2009 av Mokko Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Eg skreiv ein tekst på nynorsk i går (det var skuleoppgåva), om den inkompetente fransklæraren min, før eg la han i hylla hennar. Lurer på korleis ho reagerar... Hahahaha ^^ mange rare lærare der ute... Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Eg prøvar men i min første nynorsk tekst skreiv eg nesten ikkje noko nynorsk og altfor mykje svensk eg gjer opp <_< Lenke til kommentar
quadra800 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Min personlige mening er at det burde være et skriftspråk (bokmål) som kaltes norsk. Og så kan folka ifra Sogn og indre Telemark snakke så uforståelig som de bare vil! Endret 14. februar 2009 av magne Lenke til kommentar
psyched Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 vel no som eg er med på lista å eg vel skjerpa meg og skrive nynorsk. Det er ikkje bere folk på vestlandet som snakkar noko som lignar på nynorsk vi i Troms sei også "eg" og andre nynorsk ord. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg snakker en blanding av dialekt og nynorsk, men skriver alltid bokmål...Har bare et unntak: SKOLE :excl: :excl: :excl: :excl: Fa*** skole <_< Eg skreiv ein tekst på nynorsk i går (det var skuleoppgåva), om den inkompetente fransklæraren min, før eg la han i hylla hennar. Lurer på korleis ho reagerar... Hahahaha ^^ Veldig mange rare lærare der ute... Fixa posten din litt Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Nå tar jeg en liten pause fra nynorsken, da jeg syns det er anstrengende å skrive nynorsk. Det kan vi ikke ha noe av i ferie, kan vi vel? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg snakker en blanding av dialekt og nynorsk, men skriver alltid bokmål...Har bare et unntak: SKOLE :excl: :excl: :excl: :excl: Fa*** skole <_< Du skriver bokmål på nettet men ikke på skolen? Logisk ... Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 vel no som eg er med på lista å eg vel skjerpa meg og skrive nynorsk. Det er ikkje bere folk på vestlandet som snakkar noko som lignar på nynorsk vi i Troms sei også "eg" og andre nynorsk ord. Er fra tromsø ganske langt tilbake i tid og sier Æ og ikke "eg". Hvilke andre nynorske ord? Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg snakker en blanding av dialekt og nynorsk, men skriver alltid bokmål...Har bare et unntak: SKOLE :excl: :excl: :excl: :excl: Fa*** skole <_< Du skriver bokmål på nettet men ikke på skolen? Logisk ... Altså jeg skriver bare nynorsk på skolen fordi jeg må Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Tror jeg venter med nynorsk intill vi begynner å lære dette på skolen. Det er om et halvt år. Så da kan trådstarter fjerne meg fra førstepost, og for å bevise hvor lite (ingenting) jeg kan: Eg kan ikkje skrive noko meir ein detta her. Skjul :unsure: Det ble helt forferdelig og sikkert 100% feil!! Endret 17. februar 2009 av Paisley Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Tror jeg venter med nynorsk intill vi begynner å lære dette på skolen. Det er om et halvt år. Så da kan trådstarter fjerne meg fra førstepost, og for å bevise hvor lite (ingenting) jeg kan: Eg kan ikkje skrive noko meir ein detta her. Skjul :unsure: Det ble helt forferdelig og sikkert 100% feil!! Eg, ikkje, noko, ein ikke så dumt Lenke til kommentar
miceiken Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Smell meg opp på lista. Eg vil veldig gjerne preika litt sidemål. Nynoregsk!1 Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Eg har også nynorsk som hovudmål. Og det er berre lækkert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå