Gå til innhold

Anbefaling av RPG spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oblivion er det spillet jeg ville anbefale. Gammelt? Ja. Men det er så mange mods som kan "pimpe" opp grafikken så jeg ville ikke være urolig. Et fantastisk spill alt i alt.

 

Oblivion? Gammelt? Deus Ex er gammelt. Space Invaders er gammelt. Pong er gammelt. Men Oblivion? Tre år er ikke gammelt.

 

Uansett, hvis du aldri har prøvd Oblivion, løp og kjøp! Et av dette årtusenets beste RPG-spill.

Du skjønner hva jeg mener. Oblivion er et "gammelt" spill, ikke et gammelt spill. Og ja, det er et av dette år tusens beste RPG'r.

Lenke til kommentar

Dersom du ikke likte gameplay i Fallout 3 tror jeg ikke Oblivion vil falle i smak, de ligner en del på hverandre.

 

Neverwinter Nights er ikke fantastisk, quests blir ikke særlig bra før i tilleggspakkene. Likevel er det et bra spill, og jeg koste meg mye både med original og tilleggspakkene. NWN2 har jeg ikke kommet meg igjennom, men det jeg har spilt virket bra.

 

Etter det jeg har hørt så er Icewind Dale noe mer hack'n'slash enn Baldur's Gate. Ikke spilt igjennom noen av de spillene selv da, så skal ikke uttale meg bestant.

Lenke til kommentar

Kommer helt an på hvilke krav du setter til grafikk, historie, frihet osv. Vil du ha de online (mmorpg)?

 

Personlig vil jeg anbefale disse:

 

-Mass Effect

-Final Fantasy (7 og 8)

-Oblivion

-Fallout 3

-Mount and Blade

 

Kunne skrevet en del flere, men disse er nok mine favoritter.

Lenke til kommentar
Vet at Baldur Gate også er en mulighet. Om det ikke blir for gammelt. Er jo bare å glede seg til diablo 3 kommer da... sikkert en gang neste år...

 

 

HEI ikke si no sånt.. BG har værtfall gameplay kontra den DRITTEN som er ute til dags dato.. er ikke ET jækla spill idag som man ikke fullfører på den første helga (3 dager altså) du spiller spillet... BG kan du fint bruke en månde på hvis du setter deg inn i quests

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Av de spillene jeg har spillt kan jeg anbefale:

-Mass effect

-Oblivion med mods

-Fallout 3

-Baldur's gate

-Kings Bounty: The Legend (Heroes of Might and Magic-liknende spill med RPG elementer), Kommer en utvidelse senere i år.

-Gothic 3 om du er heldig med å få lite bugs, styr unna utvidelsen og husk for all del å patche det.

-The Witcher

 

Har du god smak angrer du nok ikke uansett hvilket spill du velger. ;)

Lenke til kommentar

Neverwinter Nights er det rollespillet jeg har hatt mest moro med. Oblivion og alle disse nye "rollespillene" gir ikke helt samme spillfølelsen som de gode gamle baldurs gate spillene og diablo gjør, og hvis du ikke føler for å spille gjennom de litt eldre spillene så håper jeg du har vett nokk til å prøve NWN ;)

Endret av Grus i Salaten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...