AltF4 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg er 25 år, vet det ikke er så mye, men jeg opplever alikevel at jeg har blitt for gammel til å få noen nye favorittspill. Rett og slett fordi ingenting fenger meg slik det gjorde da jeg var yngre. Men i et historisk perspektiv: Resident Evil 2. Jeg spilte det så mye at jeg tilslutt kunne runne det på drøye timen, 0 saves og kanskje en First Aid spray for syns skyld med Leon. Eneste spillet jeg med hånden på hjertet kan si jeg har mestret til fingerspissene. Final Fantasy 7. Har så mye å si om dette at jeg ikke sier noen ting. Folk som er enig med meg vet hvorfor, folk som er uenig med meg har ikke spilt spillet. Metal Gear Solid-serien. Fordi den er kompleks, har et herlig rollegalleri og er veldig underholdende. Valve-spill, ca alle sammen. Fordi Valve gjør alt så forbanna riktig hele tiden. Men ikke CS, Day Of Defeat og de eldre titlelene - fordi jeg aldri har prøvd dem. Ja, og gjør ikke Valve det riktig først, går det et par måneder så har de retta opp feilene. Gratis. Masse andre spill jeg har fått tilknytning till gjennom tidene. WC3, GTA: San Andreas, Okami, killer7, We <3 Katamari og jeg glemmer så alt for mange spill. Nyere spill har jeg ikke dette forholdet til. Jeg forventer mer, spiller fler spill (ingen rekker å feste seg til stor grad) og får ikke den romantiske tilknytningen lenger, på godt og vondt. Lenke til kommentar
alleibruk Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Amberstar. Ingen over, ingen ved siden av. Bedre rpg skal du lete lenge etter. (enda det er fra 1992.... På amiga såklart Musikken er bare genial. Og historien er enda mer genial. http://en.wikipedia.org/wiki/Amberstar http://thalion.exotica.org.uk/games/amberstar/amberstar.html Husker enda godt den novellen som fulgte med spillet Særdeles bra skrevet til og være en fantasy novelle for ett spill. Og det stilige kartet som fulgte med. Og noen runer du kunne bruke ingame for og oversette med. Nest beste må være wings på amiga. Fantastisk spill http://www.lemonamiga.com/?mainurl=http%3A...php%3Fid%3D1133 Trdje beste: It Came From The Desert. Fantastisk spill. Utrolig gøy http://en.wikipedia.org/wiki/It_Came_from_the_Desert Baldurs gate 1&2, kotor, mass effekt, civ4, c&c ra2, monkey island2, tie figher, ishar 2 (rpg på amiga tidlig 90 tall), ik+ (på c64:), super cars 2, privateer2 the darkening, freelance følger etter. sikkert en haug andre spill som jeg har glemt.. Kanskje jeg begynner og bli gammel, fleste parten har vel ikke hørt om mange av disse spillene.. Edit: holdt nesten på å glemme gull kornene north & south, epic og elite2.. nei, som andre har skrevet, umulig og velge det beste spillet. For tiden synes jeg det er lotr online, cod4&5, fallout3 og civ 4... Endret 27. februar 2009 av petrus Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Amberstar. Ingen over, ingen ved siden av. Bedre rpg skal du lete lenge etter. (enda det er fra 1992.... På amiga såklartMusikken er bare genial. Og historien er enda mer genial. http://en.wikipedia.org/wiki/Amberstar http://thalion.exotica.org.uk/games/amberstar/amberstar.html Husker enda godt den novellen som fulgte med spillet Særdeles bra skrevet til og være en fantasy novelle for ett spill. Og det stilige kartet som fulgte med. Og noen runer du kunne bruke ingame for og oversette med. Høres ut som et veldig bra spill: Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Slett ingen lett oppgave. Som vist er eg veldig fan av Pek og Klikk/Strategi 1. Transport Tycoon Et utrolig avhengighetsskapende laget av èn eneste person. Har brukt mangfoldige timer på dette spillet opp gjennom årene. Det er sikkert veldig mange som er uenig i det, men ut av mitt hode er det tidenes spill på grunn av den store gleden eg fikk av dette 2. Duke Nukem 3D Dette prøvde eg første gang som tiåring etter å ha rundet Doom. Husker veldig godt følelsen over hvor utrolig mye kjekkere Duke Nukem var enn Doom. Duke sin pistol sitter som spikret i hodet mitt. 3. Championship Manager 01/02 Er ikkje gamle karen og CM er inne på alle mine topplister. CM har eg brukt mest tid på alle spill eg har prøvd, og husker veldig godt følelsen av å vinne Champions League mot United med Liverpool etter å ha spilt mangfoldige timer, og bare tapt kamper og rykket ned. Lenke til kommentar
Gillis Oakleaf Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Slett ingen lett oppgave. Som vist er eg veldig fan av Pek og Klikk/Strategi 1. Transport Tycoon Et utrolig avhengighetsskapende laget av èn eneste person. Har brukt mangfoldige timer på dette spillet opp gjennom årene. Det er sikkert veldig mange som er uenig i det, men ut av mitt hode er det tidenes spill på grunn av den store gleden eg fikk av dette Det var et kult spill ja. Lenke til kommentar
aneHD Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Et vanskelig valg, men jeg må nok velge Gears of War 2. Man skulle tro at singleplayeren bare er ensformig monsterslakt, men brettene er så varierte at dette ikke er tilfellet. Ved hvert eneste checkpoint i løpet av campaignen kommer det noe nytt og overraskense, og brettene er kreative hele spillet gjennom. I tillegg er gameplayet perfekt, med et genialt dekningssystem. Grafikken og presentasjonen er uovertruffen. Likevel er det multiplayer-delen jeg har brukt mest tid på. Med hele 8 forskjellige nyskapende spillmoduser online står Gears of War 2 frem som det beste online-spillet jeg noensinne har prøvd. Gameplayet er like genialt her, og det er ingenting som å måle krefter med andre spillere fra hele verden. Veldig enig i dette her!! Lenke til kommentar
Morten_H Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 tidenes beste spill vet eg ikkje om heg har prøvd engang. men eg har tre ganske gode kandidatar til xbox, Halo 3 over 50% sier at dei ikkje likte historia eller campanjen om du vil, og det er greit det er vanskeligt å tilfredstilla alle, men med at ein kan spille 4 stykk via internett på co op så vil eg synnas det er eit pluss, første spillet eg har prøvd som tillater dette. og multiplayeren er ganske grei og mange sier at dei liker den, og fortsatt spiller mange tusen folk det selv etter over eit år, og det er det ikkje alle spill som klarer. gears of war har ein ganske god einspiller del. og multiplayeren kan vere grei når det fungerer optimalt for ein. og horde er jo ganske kjekt selv om det egentlig ikkje er ein ny ide. og når det gjelder online så er det sikkert meir en tre stykk som kan huska at dei har skrekke banneord pga chainsawa. forza 2 er ein bra simulator, med mange biler selv om det er mange biler det er mange versjoner av selv om dei er like gode, tuna eller painta spillet er jo selvsagt ikkje perfekt, men liker du bilar og simulatorspill på bane så an dette vera eit kjøp vis du ikkje vil venta noen månar og kjøpe treeren som kommer snart (håper eg). Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Final Fantasy VII Ikke noe annet spill som har hatt så emosjonell effekt på meg som det. Mange andre spill er bra. Men når et spill berørte meg på den måten som Løvenes Konge gjorde på kino, er det ingenting siden som har slått det. Lenke til kommentar
Ninjasniper Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Secret Agent! Det spelet var så lett at til og med eg kunne klare ei bane eller to! Lenke til kommentar
octester Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Ultima Online, för Trammel. Så mye spennende og utforske, og alltid noen skumle mordere på lur etter en innbringende grottetur med lomma full av skatter. Kal Ort Por Lenke til kommentar
Elgenn Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 1. Transport Tycoon Et utrolig avhengighetsskapende laget av èn eneste person. Har brukt mangfoldige timer på dette spillet opp gjennom årene. Det er sikkert veldig mange som er uenig i det, men ut av mitt hode er det tidenes spill på grunn av den store gleden eg fikk av dette må sei meg veldig enige her. Er så vanvittig deilig å bygge ett ekstremt transport nettverk. Lenke til kommentar
User5876321 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Oblivion, med mafia og fable kort etter Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Det spillet jeg har nytet mest er nok Morrowind, har hatt helt uforsvarlig mange timer foran det. På en sterk andre plass kommer nok Final Fantasy X til PS2. Deretter Oblivion, Final Fantasy XII og Fallout 3. Med andre ord spill som tar lang tid å fullføre 100% Endret 10. mars 2009 av Vaine Lenke til kommentar
User5876321 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Ja morrowind er et spill som fortsatt kan underholde meg i flere! timer den dag i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå