Materie Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Mine to klare favorittserier - ingen andre er i nærheten. ^^ 1. Band of Brothers 2. Battlestar Galactica Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Opplev fallout på nytt Først og fremst, ingen skrivefeil i tittelen. Tenker ikke på spillet Fallout, men på fallout i betydningen av radioaktivt støv som oppstår etter at et atomvåpen har eksplodert. Etter jeg spilte Fallout 3 i jula i fjor, ble jeg litt facinert av atomvåpen og konsekvensene av det. Og en dag var jeg inne på X6.no og der fant jeg en omtale av en serie ved navn "Jericho" som nettopp hadde kommet på dvd. Dette var en serie som jeg totalt hadde oversett da den gikk på TV2 for noen år siden, antakelig pga den kolliderte med Prison Break. Men ettersom jeg leste mer om denne serien, syns jeg det virket som en spennende serie. Så da førte skjebenen meg til Youtube på jakt etter en trailer (se under). Og jeg ble solgt med engang. Skjebenen førte meg så til Play.com der jeg bestilte sesong 1 og 2 for litt over 200,- til sammen. Og tror dette er noe av det lureste jeg har brukt penger på på lenge. Jeg ble hektet fra første episode, og måtte "bare se én til". Nyttet ikke å bare se én episode nei, som oftest ble det tre eller fire på rappen. "Som sagt så er denne serien historien om småbylivet i Jericho etter atomkatastrofen. I pilotepisoden blir vi presentert for hovedpersonene og blir vitne sammen med dem til den ultimate skrekken, langt borte i horisonten får man plutselig øye på en soppsky. All kommunikasjon forsvinner og de er alle isolert. " - Tatt fra omtalen av "Jericho The First Season" på X6.no Jericho er også noe så skjeldent som en serie med avslutning. Serien ble egentlig kansellert etter første sesong, men fansen klarte å få presset frem syv episoder til for å få en avslutning på serien. Har du lyst til å oppleve en spennende serie, gå for Jericho. Anbefales på det sterkeste. Traileren som overbeviste meg om et kjøp: Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Flere gode serier: 1: Dexter : Genial, absurd og morro på en veldig spesiell måte, anbefales på det sterkeste. 2: Jericho : Tidenes mest undervurderte serie? Må jeg ble mektig imponert over denne serien, spesielt ettersom den ble kanselert av at den aldri ble spesielt populær. 3: Prison Break : Sesong 1 er helt fantastisk genial, og spennede! Sesong 2 er også veldig bra. Personlig synes jeg Sesong 3 skuffet veldig, men anbefaler serien likevel. 4: Heroes : Genial serie, spesielt sesong 1. 5: Lost : Den største av de alle? Veldig bra uansett. 6: Two and a half men : Herlig komiserie som er veldig fin å sette på når du spiser eller bare skal ha deg en rask latter. 7: Scrubs : Digger denne serien, litt spesiell humor. 8: 24 : Veldig spennende serie. Kan vel nevne flere som Friends, CSI og det er også en del dramaserier som er gode. Endret 10. februar 2009 av Robinvi Lenke til kommentar
rover_InnleggNO Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Flere gode serier: 1: Dexter : Genial, absurd og morro på en veldig spesiell måte, anbefales på det sterkeste. 2: Jericho : Tidenes mest undervurderte serie? Må jeg ble mektig imponert over denne serien, spesielt ettersom den ble kanselert av at den aldri ble spesielt populær. 3: Prison Break : Sesong er helt fantastisk genial, og spennede! Sesong 2 er også veldig bra. Personlig synes jeg Sesong 3 skuffet veldig, men anbefaler serien likevel. 7: Scrubs : Digger denne serien, litt spesiell humor. Noen meget bra serier der Men vi må heller ikke glemme perler som; Californication - Sex, dop og intriger i California. Jake 2.0 - Sci-fi/drama Jake Foley was an ordinary guy until a freak accident turned him into the world's first computer-enhanced man. Millions of microscopic computers... The Office - sit-com/reality parodi. Finnes både i Britisk og Amerikansk versjon Extras - Britisk komedie om wannabe-filmstjerner som kun får jobb som statister. Hustle - Britisk krim/drama/komedie. Serien The Real Hustle(Svindlerskolen) er basert på denne serien Dirt - Svart komedie med Friends-stjerna Courteney Cox Kyke XY - Teen/drama/sci-fi om en tenåring som blir funnet vandrende i trafikken med hukommelsestap, og viser seg å være et geni Sliders - Sci-fi om en ung fysikkstudent som ved et uhell finner en måte å reise mellom dimensjoner.. -Finner han veien hjem? Spooks - Britisk krim/drama Endret 9. februar 2009 av rover Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Merkelig ingen har nevnt Firefly/Serenity enda. Knall serie, og filmen var heller ikke dårlig. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Top Gun! http://www.imdb.com/title/tt0092099/ Såg denne for første gang for ikke så lenge siden, fy feite for en bra film. Annbefales! Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Britisk Skykehus komedie:-) Laget i to sesonger (sær britisk komedie som jeg elsker!) Kanskje dumt å linke til tidligere Tek.no nettverket men er den beste beskrivelsen av serien jeg har funnet Green wing sesong 1 Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Mange her har nok sett Amélie av Jeunet, men hvor mange har sett resten av filmene hans? Delicatessen og La Cité des enfants perdus / The City of Lost Children er definitivt to av mine favorittfilmer, og blander fantastisk mise en scène med absurde plott og et herlig rollegalleri. Sees selvfølgelig med originaltale og engelsk / norsk tekst. Endret 10. februar 2009 av Odesseiron Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Merkelig ingen har nevnt Firefly/Serenity enda. Knall serie, og filmen var heller ikke dårlig. Jeg elsker Firefly og Serenity. Men så må jeg og innrømme at jeg elsker "alt" Joss Whedon lager -Han er et geni- Endret 10. februar 2009 av Ehtram Lenke til kommentar
xXZorroZorXx Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Band Of Brothers er min favoritt-film/serie. Utrolig bra!! Sett hele greia nesten 10 ganger vil jeg tro. Ellers anbefales Prison Break, Dexter, Supernatural (bare sett sesong 1).. Filmer: The Good, The Bad And The Ugly (og resten av trilogien), Halloween (nummer 1, nyinnspillinga og H20), The Dark Knight, The Boondock Saints, Die Hard-serien (liker nr 1 og 4 best), Rambo 4(de eldre er bra også). Musikk-DVD: Rammstein - Völkerball.. fooooor et show!!! Kunne ramsa opp mye mer, men er allerede for mye igrunn... Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Merlin Går på Tv2? Sesong 1 ligger ute på nettet. Fringe Går på TvNorge, sesong 1 holder på og alle episoder er ute på nettet. The 4400 Alle episoder ligger på nettet. Legend of the Seeker Sesong 1 holder på og alle episoder er ute på nettet. Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Er det snakk om muligheten til å kjøpe de digitalt her? Hvor, i så fall? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Er det snakk om muligheten til å kjøpe de digitalt her? Hvor, i så fall? Nei dessverre..var nok torrenter jeg tenkte på. Men nå som du nevnte det så kan du faktisk se noen av dem seriene der på nettsiden dems om du bor i USA noe som enkelt løses ved å bruke Hotspot Shield slik at det ser ut som du bor i Usa Og ved å bruke Hotspot Shield kan du få tilgang til http://www.hulu.com som har mye serier og filmer gratis. Endret 10. februar 2009 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Kan anbefale The Wire, Oz, Heroes, The 4400, Scrubs. Kommer ikke på flere i farta. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Nesten skummelt at ingen har nevnt House M.D.. Makan til serie skal du leite lenge etter. Ellers er Black Adder å anbefale, utenom alle seriene dere har anbefalt som jeg liker (Lost, Prison Break, Firefly, 24, Dexter, Jericho). Tror jeg må teste ut Band of Brothers snart, alle her inne ser ut jo ut til å forgude den. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Film som bør ses: - Grave of the Fireflies - The Boondock Saints - Requiem for a Dream - Pan's Labyrinth - One Flew Over the Cuckoo's Nest - Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Anbefaler: Heroes Band Of Brothers Fringe Jericho XIII Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Flisespikkeri rundt grammatikk kan man ta på privaten. En post er fjernet. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 <------- Skrev en rask og dårlig post om hvorfor jeg likte Dexter: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=12869734 Ellers er det du får av J.J. Abrams som oftest ganske tøft. Altså hvis du tåler å bli holdt bak lyset og skjeldent bli forklart noe, og heller liker å oppleve det som skjer i øyeblikket osv. Snakker om Cloverfield, Alias, Lost, og Fringe. Sistnevnte er nok det svakeste av han, men helt grei underholdning. House, family guy og scrubs er også serier som er verdt å se. Av filmer vet jeg ikke noe konkret, men Quentin tarantinos filmer er veldig tøffe. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Når det kommer til serier har jeg flere serier jeg trygt kan anbefale - men som på ingen måte vil overraske dere: - Band of Brothers - Beste miniserien jeg noen gang har sett - The Sopranos - Hva kan jeg si? Er du glad i Mafia-opplegg finnes det ingen bedre TV-serier enn denne - LOST - Alle har vel sett LOST. Kjempespennende sesong 1, så er kvaliteten litt varierende. Serien er likevel verdt å se. - Prison Break - Taler for seg selv. Nå har jeg faktisk bare sett første sesong og halve sesong to, men frem til det er det god underholdning! Disse fire seriene burde gi dere noen uker med tv-titting av aller høyeste kvalitet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå