Barliman Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Tenkte vi kunne ha en tråd hvor dere kan komme med annbefalinger av filmer/serier. Både Blu-ray og dvd. Kan være Nytt og gammelt. Kom gjerne med annbefalinger av filmer/serier som ikke har kommet seg over til Norge, da det faktisk er ganske mye som man ikke har hørt om, som er meget bra. Legg gjerne ved bilde av coveret til filmen/serien og skriv noen ord om den, hvis du har lyst. Jeg kan starte her med å annbefale The sarah Connor chronicles Serien, som baserer seg på Terminator filmene. Viser perioden mellom Terminator 2 og 3, hvor Sarah lærer opp John osv. Jeg synes ikke den var noe skuff i det hele tatt og leverte varene Ble ganske oppslukt og så igjennom den ganske fort. Synes valget av skuespillere var ganske bra, og de leverte helt finfine prestasjoner. Denne kan vel bare kjøpes fra utlandet hvis jeg ikke tar feil, hittil. Kan kjøpes i blu-ray og dvd versjon. Endret 7. februar 2009 av Barliman Lenke til kommentar
Joy Division Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg kan anbefale Band of Brothers som både er på Blu-ray og DVD. Lenke til kommentar
Barliman Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg kan anbefale Band of Brothers som både er på Blu-ray og DVD. Er vel en av de bedre seriene jeg har sett. Er det noen som har sammenlignet kvaliteten på dvd mot Blu-ray versjonen ? Har selv bare dvd versjonen. Lenke til kommentar
Huffern Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Av serier kan jeg for øyeblikket anbefalle: - Lucky louie - En amerikansk sitcom. - OZ - Amerikansk dramaserie som utspiller seg i et fengsel. En av de bedre seriene etter min smak Filmer: - Planet terror - Death proof - Felon Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Jeg kan anbefale Band of Brothers som både er på Blu-ray og DVD. Er vel en av de bedre seriene jeg har sett. Er det noen som har sammenlignet kvaliteten på dvd mot Blu-ray versjonen ? Har selv bare dvd versjonen. Har selv bestilt BD versonen. Har sett den på dvd (hele dritten på 2 dager) og det var rett og slett fantastisk! Aldri har en serie gitt meg så mange inntrykk og reaksjoner, serien er et mesterverk! Gleder meg til å se på BD, var mange sekvenser i filmen som ville gjort seg bra med bra bilde! Flott cover har også boksen! Endret 7. februar 2009 av Paisley Lenke til kommentar
Barliman Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Ja, trur jeg må bestille meg Blu-ray versjonen etterhvert. Fantastisk serie. Har vel sett den 3 ganger. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 The Dark Knight (blu-ray) anbefales på det sterkeste, av 'obvious reasons'. Ville også ha anbefalt Transformers. Er ofte de visuelt gode filmene som tar seg best ut på blu-ray. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) hvordan er Wanted og Wall-E på blu-ray? har tenkt på disse lenge men vet ikke helt om jeg gidder å betalle mer enn 150 dem Band of Brothers, hva handler det om? Edit: glemte å nevne South Park sesongene på dvd. er helt konge! har selv sesong 1-9 på dvd og her er min lille blu-ray sammling http://ally.dvdaf.com/owned Endret 8. februar 2009 av Ally Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) En amerikansk serie fra livet som soldat under 2. verdenskrig. Les mer her. edit: Har bare sett HDrip av wall-e. Men jeg ble helt lamslått av den. Så jeg vil tro den er verdt blu-ray stempelet. Endret 8. februar 2009 av Habitats Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Band of brothers er selfølgelig en utrolig serie som er verdt tiden. Prison Break, Heroes og Lost er alle veldig gode kvalitets serier. Så har vi Taken, enda en god serie. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hmm.. Band of Brothers ser litt intersant ut. Hvor kan jeg få sitt første episode? Lenke til kommentar
rover_InnleggNO Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Band of Brothers var en utrolig bra serie, og siden vi er inne på gamer.nos forum kan jeg legge til at BoB-serien har sterke paraleller til Call of Duty 2...eller vice versa Er enig med trådstarter at The Terminator: The Sarah Connor Cronicles var/er en meget bra serie. Kan også legge til et par-tre.. eller mer serier som virkelig er verdt en titt; Life on Mars - britisk krim(halvt sci-fi) Finnes også i Am. version The IT Crowd - Britisk humor fra IT avdelingen Torchwood - Britisk Action/drama/sci-fi Eureka - AM. Drama/sci-fi/fantasy Father Ted - Britisk komserie -Feck Nuns! Fantastisk serie Stargate SG1 -(Am./Kanadisk) kan vel ikke komme utenom den orginale Stargateserien på 9 sesonger? Basert på filmen "stargate" Stargate Atlantis - Am./Kanadisk) off-spin av stargate sg1. 5. sesong fullført Dead like me - Am. komi/drama om ei ung kvinne som opplever livet etter døden, og tar motvillig mot jobben som 'mannen med ljåen' Ooops.. glrmte nesten helt Two Pints of Lager and a Packet of Chips som er blandt de beste Britiske sit-com seriene det siste 10-året. edit:opera -eat my cookie! Endret 8. februar 2009 av rover Lenke til kommentar
Papillon_InnleggNO Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Slenger meg med på Band of Brothers og Lost. Meget gode serier. Men kongen på haugen i min serie-samling er tross alt Sopranos. Fin-fin underholdning jeg anbefaler på det sterkeste. HBO har jevnt over ganske høy kvalitet på seriene sine. Alt fra Rome og Deadwood til Six Feet Under og The Wire er knakende fint så lenge man er litt glad i de forskjellige sjangerene fra før. I de siste har jeg stor-kosa meg med The Flight of the Concords, komi-serie om en New Zealandsk folk-musikk-duo som prøver å slå igjennom i statene. Små-sær humor, og kanskje ikke for alle, men fryktelig skøy spør du meg!=) Lenke til kommentar
Bikkebakke Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 I de siste har jeg stor-kosa meg med The Flight of the Concords, komi-serie om en New Zealandsk folk-musikk-duo som prøver å slå igjennom i statene. Små-sær humor, og kanskje ikke for alle, men fryktelig skøy spør du meg!=) Jaaaa! Akkurat denne serien eg og skulle promotere! Den er genial morosam, anbefalar den på den sterkaste! Lenke til kommentar
Erik Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 King Of Queens og Seinfeld, to geniale sitcoms som alle burde se. Har sittet de siste par månedene og storkost meg gjennom 18 sesonger til sammen. Fantastisk morsomt!!! Lenke til kommentar
Wilhelmsen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 The Wire Battlestar Galactica Band of Brothers The Shield Spooks Lenke til kommentar
cattoo Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 That 70's Show er jo tidenes komiserie etter mi meining! Har ledd sjukt mykje gjennom alle dei 8 sesongane (ses. 8 var en skuffelse though) Anbefalar den verkelig. Viktig å sjå heile greia fra staren, ikkje berre ein episode i histen og pisten Sjå avatar og link i signatur for beste og mest geniale karakter Lenke til kommentar
Rompetaske_InnleggNO Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Vil anbefale den amerikanske serien The Wire på det sterkeste Beste etterforsknings serien i verden Lenke til kommentar
Huffern Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 That 70's Show er jo tidenes komiserie etter mi meining! Har ledd sjukt mykje gjennom alle dei 8 sesongane (ses. 8 var en skuffelse though) Anbefalar den verkelig. Viktig å sjå heile greia fra staren, ikkje berre ein episode i histen og pisten Sjå avatar og link i signatur for beste og mest geniale karakter That 70's show er konge! Har sett alle sesongene sånn 5 ganger etterhverandre!....har enda ikke fått nok! Værdens beste sitcom uten tvil! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg mener nå at enhver nordmann burde ha disse klassikerne i hylla: 1 2 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå