Tygg3n Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Såg etter ein liknande tråd, men fant ingenting ^^ Tenkte eg kunne lage ein samletråd for hiphop-diskusjon her. Legg gjerne til ein youtube-film(merk EIN) eller spotify-link med ein sang du har funne og liker. Eg veit dette omtrent er det samme som diskusjon sin, men again, dette er ikkje diskusjon Ein felles playlist eg håpte folk kunne delta i: http://open.spotify.com/user/tyggi90/playl...DACL52ZGPskAzJ8 ikkje oppfordre til ulovlegheiter og ingen mas om at hip-hop suger. Eg får begynne: Verbal Kent - Remain hungry Endret 7. februar 2009 av tygg3n Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Digg låt det der. Så kan jeg poste sangen jeg har hørt mest på i det siste. Incise - Scorpion Tail (feat. Need Not Worry] Utrolig mye fett på albumet til Incise, Nobody's Story. Elsker sanger som dette, og hip-hop fra Japan. Utrolig mye digg, blitt helt hekta i det siste. Men synd at omtrent ikke noe av det er å oppdrive på Spotify (eller andre vanlige kilder for musikk eller, lite på itunes-store og play.com f.eks). Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Den eneste hiphopen jeg hører på, er Thomax Beats. Han er en kar fra Bodø, som tar kjipe hiphop akkapelaer og lager beaten selv. Han har også mikset sammen Halvdan Sivertsen og M.O.P. Men siden det kun er lov med én film her, kan dere finne videoen . Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Japansk hip-hop er fantastisk! Nujabes og liknande har vore favoritter i det siste, serleg etter eg såg ein anime-serie som han var med å lagde soundtrack til som heit samurai champloo. Serien var ein "akronologisk" film der hip-hop, break-dance og samuraier for noken hundreår siden er blandet i ein herlig miks. Incise er digg, har ikkje høyrt så mykje på han så får vel sjekke ut meir Og til mixen du hadde laga Habitats, fantastisk. digger mashups! Og flott at det er kvalitetsmusikk sålangt, Håper å slippe å få sjå noke av det Voice-mølet som florerer om dagen. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Mc Solaar - Si je meurs ce soir Digger fransk hip-hop og for den saks skyld høyrt ein del på Mc Solaar. Skjønner ikkje så mykje, men kan litt fransk. Fantastisk chill låt Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Da tar jeg meg den frihet å slenge ut enda mer fra albumet til Incise. Incise - Magic (feat. Nieve) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Er det noe av hiphop jeg liker, så er det denne: Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Og til mixen du hadde laga Habitats, fantastisk. digger mashups! Jeg har ikke laget noe som helst. All creds går til Thomax fre Bodø. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Og til mixen du hadde laga Habitats, fantastisk. digger mashups! Jeg har ikke laget noe som helst. All creds går til Thomax fre Bodø. Haha, sorry. Såg først no kva du hadde skreve der. Eg trudde det var du som hadde laga den. Jaja, digg var den ivertfall Lenke til kommentar
TOMF_InnleggNO Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ill Bill - Glenwood Projects Savner Ill Bill og Non Phixion på Spotify. De hadde noen sanger der, men de ble fjerna. ;| Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Da fortsetter jeg med mitt run av japansk hip-hop. En klar favoritt: Nujabes - Feather (feat. Cise Starr & Akin from CYNE) Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 PureChaos. Genialt! Den CD-en skal skaffet ASAP. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 De to første er fra Incise - Nobody's Story. Den tredje fra Nujabes - Modal Soul Så her kommer det en fra In Ya Mellow Tone 2. Det er en samle CD med mye fet hip-hop, mye jazz-inspirert. Anbefaler å sjekke ut både den og den første. Nieve & Cook - Chronic Intoxication (Anan Ryoko Remix) Kan være vanskelig å få tak i CD'ene, selv har jeg handlet noe fra CDJapan. Ikke veldig billig, men definitivt verdt det. Men på iTunes-store finner du ihvertfall Nieve & Cook - Away With Words. Inneholder blant annet originalen av Chronic Intoxication. Et strålende album det og. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Fikk skaffet meg alle 3 albumene. Den siste var virkelig bra. Om du liker dette burde du sjekke ut Thomax, som jeg har linket til oppe i tråden. Er lignende melodisk hiphop. Endret 8. februar 2009 av Habitats Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hørte den ja, var dritdigg. Blir å sjekke ut mer, men akkurat skaffa meg sinnsyke mengder med disse japanske og lignende ting. Slenger opp ny digg låt fra In Ya Mellow Tone 2. Soulution - Moodswing (feat. Talib Kweli & Asheru) Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Definer japansk. Høres amerikansk ut, spør du meg. Slenger med Thomax, Day by Day mashup. Edit: Ble noe feil i linken. Endret 8. februar 2009 av Habitats Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Youtube-linken funker ikke. Fixed before my post. Digg låt. Håper du slenger opp flere. Men av japansk så tenkte jeg først og fremst på blant annet at Nujabes og en del andre produsenter er japanske, og at selskapet Incise, Nieve og mange andre gir ut plater på, Goon Trax Records, gir for det meste ut i Japan. (Ikke sikker, men det inntrykket jeg har fått). Mange av produsentene samarbeider med amerikanske og canadiske rappere, finner for eksempel Talib Kweli og CL Smooth på en del utgivelser. Så slenger jeg opp noe helt annet. Jedi Mind Tricks feat R.A. The Rugged Man - Uncommon Valor (A Vietnam Story) En sang jeg har vært hekta på helt siden første gang jeg hørte den for en stund siden. Vers nummer 2, av R.A. The Rugged Man, regner jeg som det beste enkeltverset av alle jeg har hørt. Det er fantastisk fremført, i tillegg til en utrolig rørende tekst. Jeg-personen er faren til The Rugged Man, som var med i Vietnamkrigen. Og følelsene han gjengir og det som skjedde med sykdom og dødsfall hos barna (søsknene til R.A.) er sant. Endret 8. februar 2009 av PureChaos Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Bra tekst i den der ja. Liker beaten. Forøvrig morsomt at du skulle nevne Talib Kweli like etter jeg postet det Fikset linken nå btw. Hadde visst postet hele youtube linken mellom tagsene. Looptroop Radio - Thomax mashup! Endret 8. februar 2009 av Habitats Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Fy søren, elsker beatsene til Thomax, keep em coming! Looptroop er også fete, dritgode svensker Digger Promoe. Gatas Parlament - Antiamerikansk Dans (feat. Promoe) Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Svensker? Ja, en lærer noe nytt hver dag. Ikke den beste sangen til GP, men morsomt video. God of Thunder - Thomax mashup! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå