Akert Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hoi Jeg fikk ylod på min ps3 60 gb, har snakka med sony support og de sa jeg kom til å få tilbake en makan maskin. Problemet da er at jeg har jo aldri tatt noe backup av hdd'n! Er det tilfeldigvis noen av dere som vet av en måte å plukke ut savegames fra hdd'n? Har prøvd å pakke den i en pc, og en makan ps3, men må formatere den før den kan tas i bruk! tenkte å spørre de om de kunne ta en backup, hvis ikke sender jeg inn en annen hdd, og tar en 50\50 sjanse på at jeg får igjen min maskin! Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Tror nok den desverre har takket for seg. Samme skjedde med min, og de savene forsvant. Hadde bare LBP og Fallout 3 på en minnestikke heldigvis. Men, har begynnt å ta backup nå Lenke til kommentar
kapri Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hva er den beste måten å ta backup på? Jeg har en 60GB verson... litt kjedelig om man skulle miste all saved games Lenke til kommentar
Akert Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 faen og:p, en del saves som f.ex metal gear kan jeg laste ned igjen fra gamefaqs eller noe, siden der hadde jeg klart alt uten å begynt på ny. men finns og andre, som f.ex har jeg nettopp brukt 125 timer av livet mitt i final fantasy 12, og nesten klart å gjøre alt i spillet, så det er ett spill jeg aldri gidder å spille igjen om jeg mister savene mine. Hva med om jeg kjøper en sata-usb kabel (eller hva den heter) og plugger hdd'n i en annen ps3 via usb inngangen, vil jeg få kontakt og kunne plukke ut ting? Hvis du vil ta backup av savegames kan du jo bare stikke en minnepenn i ps3'n, og kopiere de inn på den, og evt. lagre de på en pc, jeg kommer iallefall til å gjøre det i framtiden:p Lenke til kommentar
kapri Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hvis du vil ta backup av savegames kan du jo bare stikke en minnepenn i ps3'n, og kopiere de inn på den, og evt. lagre de på en pc, jeg kommer iallefall til å gjøre det i framtiden:p får prøve det... best å være på den sikre siden Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Vel, jeg sendte inn ps3 maskin til reparasjon for tredje gang mandag som var. (Denne gang døde GPUen...), de to forrige gangene fikk jeg ikke beholde savegamene mine, desverre. Jeg regner da jeg må begynne alle spillee på nytt... igjen. Jeg har iallefall bestemt meg for å gjøre det til en vane å ta backup av savefilene mine. Lenke til kommentar
koga_hiroyuki Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg fikk tilbake en helt ny 60GB på fredag etter at PS3en min hadde vært på reparasjon i ca. 1 måned. Jeg tok til og med av plasten som lå oppe på Playstation. Veldig glad for dette Lenke til kommentar
Akert Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 1 måned ja, ikke så ille det, hadde venta meg lengre. Tailzofikk jeg ikke beholde savegamene mine ringte å spurte supporten om det var noen måte ta ut saves, og han sa det ikke var mulig, fikk heller ikke sende den inn for backup. spurte om det funka med en sata-usb kabel og plugge den i usb ingangen på en annen ps3, og da sa han at det skulle funke med den restore backup tingen Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg var i kontakt med butikken i går. Jeg forklarte at jeg begynner å bli lei av den maskinen, og at den aldri ser ut til å bli ordentlig fikset, eller at jeg muligens har maks uflaks. Så da har jeg følgende muligheter: 1. Får jeg en helt splitter ny 60GB ps3 tilbake, vurderer jeg å selge den, og heller kjøpe en nyere modell senere. Utifra det jeg kan forstå fra Finn.no og QXL, vil en helt ny 60GB være verdt en del. (6000kr?) 2. Jeg vil egentlig spille oppskalerte PS2 spill på maksinen, og vil savne dette. Mannen fra butikken mente jeg nå har to nye år med garanti, så derfor er det mulig jeg beholder 60GB ps3 maskinen. Hvis jeg skulle være så uheldig at noe skjer igjen innen to år, vil jeg ifølge ham kunne kreve å oppheve kjøpe og få pengene tilbake. (6000kr), da kjøper jeg heller en ny ps3 om dette skjer. Hva ville dere gjort? Selger jeg en splitter ny 60GB ps3, er det ganske vansklig å angre på avgjørelsen senere, men på en annen side, er de modellene mindre gode en de nye? Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg har også hatt min 60GB inne på rep for over et år siden. Dette var pga defekt laser. Fikk igjen en maskin som bare virket 10min før den døde. Leverte den inn igjen og fikk da en "ny" maskin, var plastikk på deksler og alt så helt flunke nytt ut. Denne har nå virket uten problemer i lengre tid. Det stemmer at du nå har ny garanti på den "nye" maskina som du har fått. Hvis en forbruker får erstatningsmaskin får man ny garanti på denne. Skulle de ha feks byttet laseren din og du fikk samme maskin igjen har du bare garanti på lasern. Hadde jeg vært deg hadde jeg beholdt 60GB maskina. Jeg gjorde dette, ikke fordi at jeg bruker den noe spesielt til PS2 spill, men er jo noe eget med å ha en "fullverdig" PS3. Bare husk å ta vare på kvittering når du får utlevert den nye maskina de. Også vær klar over at du har 5års reklamasjon. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hvis jeg bestillte maskinen min på komplett. Trenger jeg kvitering da? Den er jo lagret elektronisk på min bruker. Lenke til kommentar
Akert Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg leverte min inn på spaceworld uten kvittering, så du trenger nok ikke det på komplett heller. Lenke til kommentar
Akert Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Fikk tilbake min ps3 igår, prøvde å ta restore backup av den gammle harddisken, men det funka veldig dårlig, fant ikke engang harddisken min:/ Så hvis noen av dere har noen andre gode forslag til å få ut savegames fra den gammle hdd'n så kom med de! Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Prøvde du å sette inn den gamle harddisken i den nye PS3'en? Og så fant den ikke disken? Lenke til kommentar
Akert Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Prøvde du å sette inn den gamle harddisken i den nye PS3'en? Og så fant den ikke disken? Kjøpte en slik en og satte den i ps3 via USB ingangen i fronten, men restore funksjonen fant ikke noe hdd. Hvis jeg setter hdd'n inn i ps3'n så må jeg formatere den før jeg kan komme meg inn på menyen Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Kan jeg stole på å ta back up av gamesaves via usb-stikke? Jeg har hørt at det ikke alltid er lov å kopiere gamesaves fra en maskin til en annen. Gjelder dette alltid? Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Kan jeg stole på å ta back up av gamesaves via usb-stikke? Jeg har hørt at det ikke alltid er lov å kopiere gamesaves fra en maskin til en annen. Gjelder dette alltid? Er ikke noe problem å ta bakcup av save filer. Hvis det ikke er lov å kopiere dem vil du få melding om det når du prøver, feks spill som killzone2 og re5. Noen savefiler virker kun på den profilen de kommer fra. Lenke til kommentar
eriku Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Hørest jævlig kjipt ut. Jeg har aldri hatt et sånt problem med min 60GB PS3. Det er jeg jaggu med glad for og. Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Hei, nå skjedde det igjen. Denne med Gran Turismo 5 inni. Og jeg får ikke spillet ut Jeg drar til Gamestop der jeg kjøpte både spill og maskin (og leverte de inn de andre gangene), så får vi se hva som skjer. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hei, nå skjedde det igjen. Denne med Gran Turismo 5 inni. Og jeg får ikke spillet ut Jeg drar til Gamestop der jeg kjøpte både spill og maskin (og leverte de inn de andre gangene), så får vi se hva som skjer. Hehe, samme skjedde meg før jul, PS3 60GB som jeg hadde hatt i to uker (byttemaskin fra Elkjøp). Fikk enda en nyoverhalt 60GB i går, men da hadde de så klart ikke fått med GT5 som var inni. De la inn at jeg skulle få et nytt gratis som jeg bare kunne hente i butikken. Denne gangen er det i det minste mulig å ta backup av savegame for GT5, det gikk ikke an når min krasjet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå