Ter0nd Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Har ingen hørt om reklamasjon, siden den er under to år kan du jo levere den inn til sony og de reparerer den for deg, det skjedde med søskenbarnet mitt for to måneder siden, og ettert at sony ikke greide å fikse den, fikk han ny 60gb som var ps2 kompitabel Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Trådstarter: Du må nok levere inn din ps3 der du kjøpte den. Da tipper jeg du får tilbake en ps3 80gb. og et mellomlegg (dette bør du kreve). Dessverre er det ikke noen mulighet til å få tilbake en 60gb, veldig synd, men du får nok råd til en ps2 og penger til ekstra i mellomlegget. Joda, man får akkurat samme maskin som man leverer inn. Man får ikke tilbake en 60gb, den produseres ikke lenger og det finnes nesten ikke deler til reparering! Derimot bør du tenkte over hva du kunne fått om du hadde solgt konsollen. Si ca. 5-6000 Da får du en ps3 80gb. (= 4000) og kanskje 1500-2000 i et mellomlegg. LOL, men SCEE og mange andre elektronikk-forhandlere har sagt/skrevet det... Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) HardC0re Gamer: Hvis du vet noe om hvor det står, hadde jeg veldig gjerne brukt den informasjonen for å iallefall få de til å prøve å skaffe en 60GB til meg. Endret 8. februar 2009 av Tailzo Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 HCG1997: Jeg har lest på flere sider hvor folk har hatt samme problemet, altså sende inn en ps3 60gb, men har fått tilbake en annen versjon. Det jeg lurer på er: Hvordan skal man kunne fikse/sende tilbake en ps3 modell som ikke finnes? Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 HCG1997: Jeg har lest på flere sider hvor folk har hatt samme problemet, altså sende inn en ps3 60gb, men har fått tilbake en annen versjon. Det jeg lurer på er: Hvordan skal man kunne fikse/sende tilbake en ps3 modell som ikke finnes? Kanskje de i noen tilfeller kan fikse maskine bare ved å f.eks skifte harddisk? Jeg vet ikke, men det er lov å håpe, selv om jeg er forbredt på det verste. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Formatering av harddisk kan være noe? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 En venn av meg sendte inn sin 60gb på reperasjon for noen måneder siden og han fikk igjen 60gb. Han ble også tilbudt 40gb + 2 spill, men han valgte å heller vente på en ny 60gb. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 En venn av meg sendte inn sin 60gb på reperasjon for noen måneder siden og han fikk igjen 60gb. Han ble også tilbudt 40gb + 2 spill, men han valgte å heller vente på en ny 60gb. Var det da en flunkende ny maskin, eller en brukt maskin som har blitt reparert? Tror også det varierer veldig om man får en 60gb. tilbake/ en ny maskin. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 60 GB selges ikke lenger, nei, men jeg mener å ha lest at Sony har et lite lager av dem for nettopp sånne tilfeller som dette her. Spørsmålet er jo om du er heldig og får av dette lageret, eller ikke. Lenke til kommentar
ashle2k Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Uff, kondolerer. Skjedde med meg også dette i romjula. Hadde også en launch-modell, 60 GB. Leverte den inn på reparasjon for over en måned siden, og har ikke fått noen ny enda. Men forhandleren sender PSen til Nordisk Film, og de sa at de hadde et par 60GBer på lager. Jeg blir pissed om jeg får noe annet! Problemet er nok litt mer utbredt enn man tror, er ikke så få treff på "ylod" akkurat. Endret 8. februar 2009 av Ashle2k Lenke til kommentar
JanF Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Er det bare på launch-versjonene eller? Lenke til kommentar
Not Impressed Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 En venn av meg sendte inn sin 60gb på reperasjon for noen måneder siden og han fikk igjen 60gb. Han ble også tilbudt 40gb + 2 spill, men han valgte å heller vente på en ny 60gb. Var det da en flunkende ny maskin, eller en brukt maskin som har blitt reparert? Tror også det varierer veldig om man får en 60gb. tilbake/ en ny maskin. Jeg leverte inn ps3 60gb til rep den 03.01.2009 og hadde den inne til reparasjon nöyaktig en måned för jeg fikk en ny en. Fikk ikke ps3 i original eske, men med plastikkbeskyttelse og ikke en eneste ripe i lakken på maskinen. Sjekket dette med ripene fordi ps3 suger riper til seg som en svamp. Ringte Expert og snakket også med Nordisk Film. Var ikke snakk om å få en annen maskin enn 60gb siden de hadde flere slike til tilfeller som mitt. Altså hvor maskinen må erstattes. De forklarte at de hadde flere 60 gb maskiner på lager og ingen leveranseproblemer på 60 gb maskinene. Så tar nok en god stund og en haug med ödelagte maskiner för det blir snakk om å få en annen maskin. Tilfellet til tidligere personer som har fått en annen maskin er vel heller det at det var leveringsproblemer til Norden med 60gb maskiner når etterspörselen var störst ute i verden. Og for at folk skal slippe å vente flere måneder på maskin? Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Uff, kondolerer. Skjedde med meg også dette i romjula. Hadde også en launch-modell, 60 GB. Leverte den inn på reparasjon for over en måned siden, og har ikke fått noen ny enda. Men forhandleren sender PSen til Nordisk Film, og de sa at de hadde et par 60GBer på lager. Jeg blir pissed om jeg får noe annet! Problemet er nok litt mer utbredt enn man tror, er ikke så få treff på "ylod" akkurat. Oi, over en måned? Det hadde jeg ikke trodd. Jeg har bestilt Sega's ultimate megadrive collection og den nye burnout paradice. De kommer jo om kort stund... Mulig jeg burde avbestille collection, og kjøpe den på 360 istedenfor. Det er uansett positivt å høre at jeg kan være heldig nok til å få en ny 60GB modell. Håper de husker å gi tilbake spillet som sitter fast inni min maskin. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Mener å huske at en hadde barn som hadde puttet inn flere dvd'er inne i ps3, en og den/de kom ikke ut. Husker ikke nøyaktig hva han gjorde, men du kan jo google det. Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Mener å huske at en hadde barn som hadde puttet inn flere dvd'er inne i ps3, en og den/de kom ikke ut.Husker ikke nøyaktig hva han gjorde, men du kan jo google det. Jeg leverte maskinen med spillet inni, og presiserte dette, samt at jeg måtte ha en 60GB ps3 tilbake, pga muligheten til å spille ps2 spill. Han sa ikke noe om at jeg ikke kom til å få dette, men at jeg måtte regne med en måneds ventetid. Jeg skal holde dere oppdatert. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Var det da en flunkende ny maskin, eller en brukt maskin som har blitt reparert? Han fikk igjen en helt ny maskin. Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Jeg fikk i dag en "ny" maskin. (Faktisk 60GB modell) Etter fem timer med internettsurifing skjedde akkuratt det samme igjen. Må jeg da vente i en hel måned til for å få enda en ny maskin? Fortsettelse følger.... Endret 6. mars 2009 av Tailzo Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg fikk i dag en "ny" maskin. (Faktisk 60GB modell) Etter fem timer med internettsurifing skjedde akkuratt det samme igjen. Må jeg da vente i en hel måned til for å få enda en ny maskin? Fortsettelse følger.... Da hadde jeg spurt om å få en 80 gig + en ps2. Om ikke så må du sikkert vente på en ny i en måneds tid ja. Men har man ikke krav på en utlånsmaskin dersom det tar ovver 14 dager å få ps3'n tilbake? Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Jeg har nå fått tilbake enda en ny maskin, og den også var 60GB. Jeg håper den holder noe lenger enn den forrige Dermed virker det som det fremdeles finnes en del 60GB PAL PS3 maskiner i Sony sitt lager. Denne gangen tok det over en måned da. Wow, det tok ca to måneder denne gang? (Ser på dato for posts...) Endret 15. april 2009 av Tailzo Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Men har man ikke krav på en utlånsmaskin dersom det tar ovver 14 dager å få ps3'n tilbake? Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. Dersom feilen ikke forsvinner etter to reprasjonsforsøk, har man krav på ny vare etter § 30. Siden man ikke har et "behov" etter PS3, har man ikke krav på lånekonsoll etter § 30. Endret 15. april 2009 av Dunedain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå