Gå til innhold

60GB PAL PS3 sendt inn for reparasjon tredje gang...

Tailzo

Anbefalte innlegg

Jeg satt og spilte Valkyrie Profile 2 (ps2 spill) på min 60GB PAL ps3 maskin. Plutselig slår den seg av og blinker rødt et par ganger og piper. Jeg slår den på igjen, og regnet med det var et mini strømbrudd eller noe.

Det funker til jeg går inn på Valkyrie Profile 2. Men så piper den og slår seg av. (Jeg får ikke engang ut disken!!)

De neste gangene piper den og slår seg av med en gang jeg slår den på. Jeg leser instruksjonsbladet, og det nærmeste jeg kommer av feil som ligner, er om den har for mye støv. Maskinen er egentlig ikke så støvete, men jeg støvsuger den så grundig som mulig alikevel. Jeg venter også en halvtime for å være sikker på at den er avkjølt. Men jeg kan fremdeles ikke slå den på. jeg merker meg dog såvidt også et gult lys i den røde blinkinga og pipinga.

Jeg har kvittering og det er under to år siden jeg kjøpte den. Problemet er; jeg spiller fremdeles ps2 spill, og vil nødig få tilbake en ps3 som ikke kan spille ps2 spill. Hvordan kan jeg selv fikse maskinen? Og instruksjonsbladet sier jeg burde ta ut disken om maskinen skal sendes avgårde, har dette noe å si på garantien? Og kan de gjørde dette i butikken?

Håper noen kan hjelpe meg.

edit:

Jeg fikk en 60GB tilbake, men som feilet etter kort tid. Etter det fikk jeg enda en 60GB, som var splitter ny (kanskje?). Den døde også. De to sistnevnte døde mens jeg surfet på nettet.

Edit igjen:

Nå er den sendt inn for tredje gang. Burde jeg heller kjøpe en nyere modell?

Oppdatert 2011:

Nå har det skjedd igjen, skal til gamestop for å få pengene tilbake.

Endret av Tailzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du nevner et gult lys, så kan være du har fått "The yellow light of death"

Den kjenner jeg ikke til. Er det som når en av mine xbox360 døde, med røde lys istedenfor?

Om det går på garantien, er det fremdeles mulig å få en 60gb tilbake? Og burde jeg ta ut harddisken?

Endret av Tailzo
Lenke til kommentar
Er det slik det ser ut, da med det gule lyset?

Ja, det ser slik ut, Paisley. Tusen takk for raske svar.

Utifra linken jeg fikk og googling rundtomkring...

Hm, noen mener at det kan hjelpe å bytte ut harddisken, mens andre sier at hvis den lyser gult, er den helt død. Og andre igjen at en chip inni ikke funker mer.

Endret av Tailzo
Lenke til kommentar

Trådstarter:

Du må nok levere inn din ps3 der du kjøpte den. Da tipper jeg du får tilbake en ps3 80gb. og et mellomlegg (dette bør du kreve). Dessverre er det ikke noen mulighet til å få tilbake en 60gb, veldig synd, men du får nok råd til en ps2 og penger til ekstra i mellomlegget.

Lenke til kommentar
Trådstarter:

Du må nok levere inn din ps3 der du kjøpte den. Da tipper jeg du får tilbake en ps3 80gb. og et mellomlegg (dette bør du kreve). Dessverre er det ikke noen mulighet til å få tilbake en 60gb, veldig synd, men du får nok råd til en ps2 og penger til ekstra i mellomlegget.

Takk for tipset. Hvor stort mellomlegg bør man kreve?

Og er det ny garanti på den nye maskinen, eller er jeg ille ute hvis jeg skulle være uheldig med den? Vil den forresten være ny, eller en brukt reparert maskin?

Endret av Tailzo
Lenke til kommentar
Trådstarter:

Takk for tipset. Hvor stort mellomlegg bør man kreve?

Begynn høyt, så får du se :lol:

1500kr kanskje? Begynn der ;)

Lenke til kommentar
Trådstarter:

Joda, man får akkurat samme maskin som man leverer inn.

Lenke til kommentar
Trådstarter:

Det finner jeg nok ut av på mandag. Jeg skal holde dere oppdatert, i tilfelle noen andre her støter på det samme problemet.

Lenke til kommentar
Kan trådstarter få til en mer passende overskrift? "PS3 problem" er altfor generell til å gi et bilde av problemstillingen.

Beklager. Jeg gjorde et bedre forsøk nå.

On-Topic: Leste enn plass at man SKAL få samme...SCEE tror jeg...

OT:

Prøv å legg "Kan jeg forvente å få samme modell tilbake fra butikken??" i topic description eller hva det nå heter ;)

Endret av HardC0re Gamer 1997
Lenke til kommentar
Trådstarter:

Man får ikke tilbake en 60gb, den produseres ikke lenger og det finnes nesten ikke deler til reparering!

Derimot bør du tenkte over hva du kunne fått om du hadde solgt konsollen. Si ca. 5-6000

Da får du en ps3 80gb. (= 4000) og kanskje 1500-2000 i et mellomlegg.

Lenke til kommentar
Trådstarter:

Man får ikke tilbake en 60gb, den produseres ikke lenger og det finnes nesten ikke deler til reparering!

Derimot bør du tenkte over hva du kunne fått om du hadde solgt konsollen. Si ca. 5-6000

Da får du en ps3 80gb. (= 4000) og kanskje 1500-2000 i et mellomlegg.

Hei, takk igjen for gode råd :)

Jeg forandret navn på tråden, nå som jeg vet litt mer hva problemet er burde dette være en passende tittel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...