Gå til innhold

Billigste Dualshock 3?

JanF

Anbefalte innlegg

Fikk meg Xbox360 i jula, og eg må si at verken Sixaxis eller DS3 kan måle seg med 360 kontrolleren. Det er veldig rart siden jeg i utgangspunktet liker å kalle meg en ps3-fanboy, men kvalitetsforskjellene er så astronomiske at det blir irriterende.

Hovedproblemet er at stikkene slites ut etter svært kort tid, og irritasjonsmoment som opphenging, ekstrem slakk som fører til elendig presisjon, noen av gradene på stikken forsvinner. Har andre ting og klage på, men skal nøye meg med dette. Er helt forbanna utrolig at de kan ta seg så ekstremt betalt for skrap.

Er det noen som har funnet logitech kontrollere som er trådløse og akseptable på PS3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest på nettet om en person som overfører innmaten fra ps3 kontrollen over til en 360 kontroll.

Dette gjør han på bestilling, men det kostet noen kroner. Skal se om jeg finner linken.

Ellers har du følgende tredjepartskontroller til ps3:

Joytech Wireless Fusion Controller

3321400m.jpg

Madcatz PS3 Wireless

http://images.play.com/covers/3512541m.jpg

Chillstream.

chillstream%20ps3.jpg

Ellers anbefaler jeg disse under, som er en forlengelse av spakene bak og hjelper faktisk veldig!

De kan bestilles fra play.com til ca. 30-40 kr.

5675248m.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet om "den store toll-aksjonen mot VGP" er "avsluttet"? Vurderer å kjøpe en DS3 der, som vil koste ca 270+frakt om den ikke blir tatt i toll, og ca 440+frakt om den bli tatt. Hvor mye er egentlig frakten?

Trenger VGP en form for "oppfordring" til å fikse det så den komme gjennom tollen (de setter vel som "GIFT" og under 200 kr?), og i så fall; hvordan? Må man sende en mail og spørre, telefon, fax, SMS, kommentarfelt når man kjøper varen eller hva? :p

Lenke til kommentar

De setter automatisk på gift og en verdi under tollgrensen, og frakten er på $14.99, ($7.99 i Nord-Amerika).

Tror storaksjonen er over nå, og det er nok bare å prøve. Husker jeg leste på diskusjon.no om mange som kom gjennom tollen for ikke lenge siden.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Har handlet der mange ganger. Aldri betalt noe toll selv om jeg har handlet for 8-900,- Får også nyhetsbrev fra dem der de reklamerer for at det er ingen hefting av toll. Så det skal nok gå bra. Jeg la kontrollen i kurven og logget inn for å sjekke hva de skulle ha i frakt, og det var 36,- så det blir billig uansett. Hadde kjøpt en selv der om jeg trengte, men har 4 så det er ikke nødvendig :)

Lenke til kommentar
Ja, er det noen som har funnet Dual Shock 3 billigere enn 400 spenn?

Koster ca. 400kr på play.com med gratis frakt ;)

DS3 (dual shock 3) koster mye mer, pga tollgrensen.

Når noe blir importert fra utlandet og koster mer enn 200nok må du betale 25 % av varens verdi og et gebyr på rundt 100 kr.

Så det lønner seg ikke fra play.com dessverre, alternativt må du kjøpe i Norge eller hos Videogameplus.ca som sender med falsk verdi på pakkene. Merk at enkelte blir stoppet , men andre går rett gjennom tollen.

Har selv aldri opplevd at pakker fra VGP har blitt stoppet. De er alltid tydelig merket med avsender og gave, og da kan ikke tollen stoppe pakken. Har på det meste fått fire forskjellige pakker fra de samme dag, da med forskjellige avsender på alle pakkene. Genialt firma! De tester også alle 360 titler for om de er regionsfrie eller ikke også, veldig digg.

Lenke til kommentar

Javel, det har de isåfall ingen rett til, da gaven kan ha en verdi på inntil 1000NOK (med mindre vi snakker Rock Band med alle instrumentene) og eneste kravet er at avsender skal være tydelig merket. De har ingen hjemmel til å nekte å "tro" at det er en gave da avsender har signert et tollskjema der de bekrefter at det er tilfelle.

Lenke til kommentar

Broren til en venn av deg?

har i det siste fått pakker fra VGP rett igjennom, men da har de også sendt med en fake kvittering på baksiden av pakken, hvor spillet har kostet 30 CAD f.eks.. :) siste var Skate 2 da de sendte det med en verdi på 29.99 cad, helt greit det! :)

hadde 2 pakker som ble stoppet før jul, men da sendte jeg bare ett analogt brev til tollvesenet og sa innholdet i pakken og prisen, så fikk jeg de etterhvert.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...