Gå til innhold

Achievements har endret måten ejg spiller på


TMB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra omtrent 360-en kom ut, til et års tid siden, var jeg ekstremt opphengt i å samle achievements. Det var ofte med på å bestemme hvilke spill jeg ville kjøpe, og hvilke spill jeg hvertfall skulle holde meg langt unna, bare på grunn av achievementene.

 

Dette blir helt feil synes jeg, følelesen av å samle GS er helt klart tilfredsstillende, men på samme tid blir fokuset flytta over på achievements istedet for å nyte spillet.

Har etterhvert begynt å tenke mer fornuftig, sannheten er at folk gir faen i hva slags achievements du har, og all tid du utelukkende bruker på å samle GS egentlig er bortkastet, særlig hvis du er ute etter større penis.

 

Føler det var mye mer prestisje med mye GS i starten av 360-ens tid, da det var begrenset med juksemetoder, og spill generelt, folk så liksom litt opp til de få som hadde klart noe ekstremt vanskelig. Nå for tiden er jo alt dette snudd på hodet og man skal være rimelig mye innesittende med burken for å kunne skille seg ut fra massene.

 

Et godt råd fra meg er å gå i deg selv, og tenk over hvorfor du spiller, og om du virkelig bør sitte å fikle med achievements, husk at folk ikke ser opp til deg pga achievements. Ikke la achievements gå utover spillvalgene, det er utrolig dumt å kjøpe et søppelspill basert på en film istedet for en spillperle med vanskelige achievements.

 

Hilsen en lykkelig eks-achievementjunkie :)

Endret av Kjeksmestern
Lenke til kommentar
Synes achievments er en helt grei ting :) Men mann kan ikke drive å si "Haha jeg har mer gamerscore enn deg så da er jeg bedre enn deg". Jo mere gamerscore du har, jo flere spill har du som regel.

 

Helt sant! Men jeg har en fyr på vennelista som har i overkant av 83k i gamerscore. Og han spiller nye spill - hele tia.

Noe sier meg at han ikke har særlig mye annet å gjøre? :p

Lenke til kommentar
Når jeg tenker meg om er det vel egentlig ingen achivements som viser at man har skillZ..

 

Tjaaaa.. Tror man må ha ganske skillz for å få "Way of the Mentor" i Ninja Gaiden 2 eller "What Are You Trying to Prove?" i Left 4 Dead.

Veteran difficulty achievements'ene i COD spillene er heller ikke noe hvermansen greier. "Mile High Club" I COD4 krever også litt ferdigheter.

Lenke til kommentar

Det har for meg ødelagt noe av moroa med å spille. Ikke bare på Boxen men generelt.

 

- Jeg får helt dilla på å tro at bare jeg gjør en ting mange nok ganger får jeg en achievement.

- Jeg lurer på om en ting jeg gjør ville ha gitt meg en achievement om spillet hadde vært på Box.

- Jeg blir irritert når utviklere ikke har gjort historiebaserte achievements hemmelige. Fått ett og annet spill spoilet av å skulle sjekke hva det var jeg nettopp fikk achievement for, bare for å plutselig se en achievement jeg får for å f.eks. drepe den eller den personen.

- Jeg opplever at jeg mister noe av den gode flyten i spillet når jeg henger meg opp i noe jeg tror jeg kanskje kan få en achievement for.

 

Dessuten: Det er mange spill som bruker achievements veldig "feil". Far Cry 2 og The Darkness for eksempel. To fps'er som har fått kasta på en multiplayer langt under pari, og dermed et lass med achievements tilknyttet de. Som jeg heller ville ha fått om jeg gjorde noe moro i singelplayeren.

Fable 2 derimot gjorde mye riktig. Lett blanding av historiebaserte achievements, finurlige achievements og multiplayer achievements.

Left 4 Dead gjorde derimot alt riktig, ved å lage achievements for ting som hjelper deg i å bli god i spillet. Noen er kjempelette (Spinal Tap), andre er klin umulige (Untouchables).

 

Jeg har ingen spill jeg har 1000 G på, og har ingen spill jeg kommer til å få det på heller. Har jeg runna et spill er jeg som regel ferdig med det, jeg orker ikke løpe rundt bare for å få 10 G. Da opplever jeg heller et nytt spill.

 

Men de største nerdene i gjengen (jeg er blandt dem :p) har det moro med å slenge achievements etter hverandre. Som når Jonas tryner ned trappa med sekken full av øl. "Hei Jonas, det er 10 G! Can't believe you did that, å gå på trynet ned en trapp med sekk full av øl."

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Når jeg tenker meg om er det vel egentlig ingen achivements som viser at man har skillZ..

Joda. "Inhuman achievement" i Guitar Hero 3. I say no more.

 

jeg har akkurat skaffet meg GH III (tilbudspakke). det er jo TOTALT UMULIG å skaffe achivements jo!

 

Ganske enig der. Du skal være ganske god for å få mer enn 200GS. I tillegg tar det lang tid.

Lenke til kommentar
Når jeg tenker meg om er det vel egentlig ingen achivements som viser at man har skillZ..

Joda. "Inhuman achievement" i Guitar Hero 3. I say no more.

 

jeg har akkurat skaffet meg GH III (tilbudspakke). det er jo TOTALT UMULIG å skaffe achivements jo!

 

Jupp. GH3 er blandt de spillene som har i mine øyne utrolig dårlige achievements. Samtidig ser jeg ikke helt hva som kunne vært gjort annerledes, siden det er et relativt oppbundet spill.

Lenke til kommentar
De på xbox er ikke alltid like bra. Ivertfall ikke de online...

Hva mener du? Dette er Microsoft/Xbox forumet...

 

Tenkte på l4d pc vs generelt xbox spill online. har xbox og synes ikke de alltid er like gode.

 

Om et spill kommer ut til begge både PC og 360, så er nok achievements'ene det samme(?)

 

Jepp, de pleier å være de samme, er det på L4D, Fallout 3, mm.

Lenke til kommentar
Før jeg kjøpte min Xbox 360 hadde jeg mye moro med å spille på PC.

 

Da jeg fikk min 360 så oppdaget jeg Achievements, noe jeg ikke skjønte hva var. Etter å ha spilt i noen timer så var jeg allerede fast bestemt på å få tak i alle sammen.

 

Slik er det enda. Jeg har denne følelsen om at "hvorfor gidde å spille et spill hvis man ikke kan få achievements for det? Da er det jo bortkastet tid".

 

Det skal jo ikke være sånn...man skal jo kose seg med spillet.

 

Kan dette ha noe med at jeg laster ned en del 360 spill istedet for å kjøpe de? At jeg ville ha vært "mer glad i spillet" om jeg hadde hatt en ekte kopi med cover og booklet og hele greia i hånda?

 

:(

 

 

sånn har wow blitt å føler jeg ... achivements eller ingenting liksom :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...