flopflop Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Er det ikke veldig rart å operere med en absolutt maksgrense for spill? Hva er begrunnelsen? Prosentandel av netto inntekt? Prisutvikling eventuelt korrigert for inflasjon siden et gitt spill som ble gitt ut for lenge siden? Om et spill er bra nok burde man vel i prinsippet være villig til å bruke "uendelig" mye penger på det? 300 crowns. Flaks for deg, hadde Fallout 3 vært to kroner dyrere hadde du gått glipp av et flott spill og måtte ha brukt et annet bilde som avatar enn det du nå gjør... Endret 12. februar 2009 av flopflop Lenke til kommentar
Laland Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Store titler? Vel, har blåst 900,- av på Halo 3 Legendary Edition (som forøvrig kostet 1400,- to timer etter at jeg bestilte..), 550,- for Fable 2 LE og venter på Halo Wars LE til 600,- nå. 750,- for Far Cry 2 LE også. Har blåst av hauger av kroner på altfor mange spill, men sier vi 900,- for Halo 3 delt på sikkert.. 2-300 timer underholdning, så er det en timepris på 3 til 4.5,- for å spille det. Jo mer jeg spiller jo billigere blir det! Interaktiv underholdning ftw! (ikke si hvor mye jeg kunne ha tjent på den tiden - var telefonselger i sommerferien og tjente rundt 250,- i timen flere dager i strekk med 6 timer dagen!) Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Kom på at jeg har brukt... husker ikke hvor mye, men Guitar Hero: World Tour for full pris. Det var dyrt nok. Endret 12. februar 2009 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Ter0nd Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Du finner jo alltid også nye spill til under 500kr Lenke til kommentar
Krøllalfa99 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg er glad pc-spill er mye mer fornuftig priset enn konsollspill. Lenke til kommentar
rbr Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) skal jeg ha et spill så betaler jeg det som spillet koster. tenker ikke på prisen. Endret 12. februar 2009 av rbr Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Er det ikke veldig rart å operere med en absolutt maksgrense for spill? Hva er begrunnelsen? Prosentandel av netto inntekt? Prisutvikling eventuelt korrigert for inflasjon siden et gitt spill som ble gitt ut for lenge siden? Om et spill er bra nok burde man vel i prinsippet være villig til å bruke "uendelig" mye penger på det? 300 crowns. Flaks for deg, hadde Fallout 3 vært to kroner dyrere hadde du gått glipp av et flott spill og måtte ha brukt et annet bilde som avatar enn det du nå gjør... Ærlig talt, det hadde vært greit for deg å prøve å være litt mer nyansert i tankegangen i denne sammenhengen da! Når folk sier at noe er den maksimale prisen de vil betale for et spill, så betyr ikke det at de nekter å betale 2 kroner ekstra. Det handler om hvor høy prisen kan bli før man begynner å tenke seg litt ekstra om før et kjøp. Når jeg sier at min maksgrense for nye konsollspill er 600, så betyr ikke det at jeg nekter å kjøpe f.eks. Rock Band fordi det koster langt mer, eller at jeg ikke vil kjøpe en spesialutgave til 700. Filmverdenen er kanskje svart-hvitt når det gjelder holdninger, men den virkelige verden er litt mer fleksibel enn som så. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Jeg er glad pc-spill er mye mer fornuftig priset enn konsollspill. Jeg er glad vi får mye bedre spill til konsoll (om det skyldes prisen vet jeg ikke, men ser ikke bort i fra at det har mye med pris og piratkopiering å gjøre) skal jeg ha et spill så betaler jeg det som spillet koster.tenker ikke på prisen. Neste gang du skal kjøpe spill, kom til meg. Du kan få betale så mye du vil Endret 12. februar 2009 av Nimrad Lenke til kommentar
sigis0n Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) .. Endret 14. august 2011 av sigis0n Lenke til kommentar
Krøllalfa99 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 maks 50 kroner, kan no bare laste ned uansett lizm... Det er feil innstilling da. Hvis alle gjorde det hadde bi ikke hatt noen spill. Det er på en måte som å snylte på skatten. Lenke til kommentar
rbr Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg er glad pc-spill er mye mer fornuftig priset enn konsollspill. Jeg er glad vi får mye bedre spill til konsoll (om det skyldes prisen vet jeg ikke, men ser ikke bort i fra at det har mye med pris og piratkopiering å gjøre) skal jeg ha et spill så betaler jeg det som spillet koster.tenker ikke på prisen. Neste gang du skal kjøpe spill, kom til meg. Du kan få betale så mye du vil Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Vanlige spill, maks 600, og da kun om jeg har virkelig lyst på det. Limited Editions og lignende er jeg villig til å strekke meg lenger. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 250-300 kr for et tilfeldig spill. 350-400 for noe virkelig bra. Og da må det være en fysisk utgave av spillet, med cover og manual. Betaler maks 250 for en nedlasting. Før kastet jeg penger ut av vinduet på å kjøpe alt for dyre konsollspill, det angrer jeg på. Forøvrig synes jeg sammenligning med f.eks. kino blir meningsløst. Det er i utgangspunktet blodpris å betale 100kr for en kinotur (med unntak av svært gode filmer på svært gode kinoer), men på kino får man (bør man få hvertfall...) et enormt skjermbilde med utrolig god oppløsning og super lyd. Hadde jeg betalt kr100 for å kunne sitte i halvannen time og spille favorittspillet mitt i den samme salen? Ja, helt klart, men ikke jevnlig. Lenke til kommentar
Shepards Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Toppen 500 kroner er jeg villig til å betale her i heimen .. Lenke til kommentar
JoanTheMan Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Gidder ikke mer enn 600, middelmådige spill lar jeg bli billigere først Lenke til kommentar
Erik Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Betalte 399,- for Gears 2 og har fått ut over 125 timer spilletid av det så langt og jeg må si at for et spill av den type kvalitet ville jeg vært mer enn villig til å betale 600-700,-. Det kommer vel egentlig an på spillet, ville ikke akkurat betalt 50,- for Ridge Racer 6 Lenke til kommentar
swikstor Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Spill er alt for dyrt, noe Valve begrunnet med sin siste rapport under salget de hadde på steam hvor inntjeningene økte med flere 100 % med billigere priser. Personlig er jeg villig til og betale rundt 500 kr for et spill. Koster spillet jeg vil ha rundt eller over 650 kr pleier jeg og heller sjekke flere steder, man finner som regel samme spillet billigere et annet sted. Lenke til kommentar
Einride Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 500 kr for eit spel går an, men då bør det vere snakk om ganske mange timar med gameplay. Type FPS-spel med ein alt for kort story og ingen eller dårlig multiplayer er ikkje aktuelt. Skal eg spele gjennom eit spel fleire gonger må det vere ganske bra. Under 300 kr er ein fin pris for eit spel, og er tydeligvis også kategorisert som eit billeg spel av mange, jamfør tråden om billege PS3-spel Lenke til kommentar
Breathe Fresh Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det spørs veldig på hvilken kvalitet spillet har da, husker N64 spillene koset som regel 800kr før i tiden. Var absolutt verdt å kjøpe blant annet Ocarina of Time, Majoras Mask, Super Mario 64 osv. Nå så blir jeg kanskje litt mer skeptisk til en pris som er over 500kr. Men jeg kjøper ikke ting spontant, jeg tenker over det så ser det ut som spillet har fått bra reviews og innholdet intresserer meg, kjøper jeg det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå