Gå til innhold

Hvor mye er dere villig til å betale for et spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle kanskje vært en poll.

Men har egentlig ingen grense. Kjøper for det meste collectors og limited edt (x360).

Tenker bare på hvor mange timers underholdning jeg får tilbake, så i helhet blir det ubetydlig.

 

For å sammenligne:

Kino - 100kr - 2timer

Konsert - 400kr - 2-4timer

Fallout 3 (coll edt) - 700kr - ca 60timer

Fable 2 (limited edt) - 600kr - ca 20 timer

GTA IV - 500kr - ca 40 timer (ikke ferdig)

GOW2 (coll edt) 600kr - 4timer story, 30-40 timer MP/horde

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Syns 600 kr egentlig er en grense, men kan gjøre noen unntak med CE, men det er veldig sjeldent. Ser jeg et spill som jeg har lyst på, som koster 600+, drar jeg heller til byen og bruker 1 time ekstra for 100 kr billigere.

Lenke til kommentar
Tenk hvor mye dere taper på et spill...

 

Si at dere har 40timer med spilling om dere kjøper GTA. Hva om dere hadde jobbet de 40timene? 40 x 150kr = 6000kr. Når man regner slik på ting, så er det ikke spillene som er så dyre. Det er tiden din som er dyr.

 

Hvis man sitter på rumpa 24/7 og spiller, så er det klart det ligger tap i det. Men nå er det nå slik at de fleste av oss har jobb, og noen skole.

Det er da ingenting som er så godt som å spille en times tid eller to etter en slitsom dag på jobben. Det er da samme om du bruker fritiden din på spill, tv eller internet, trikset er å ikke bli for passiv. bruk noe tid på trening også så er du safe :)

 

Men back to topic.

 

For min del er egentlig 500 kr en grense uansett. Men til 500 kr skal spillet være tatt fra øverste hylle. andre spill kjøper jeg når dem er nedsatt i pris.

Men guitar hero, er et spill som jeg gjerne offrer noen mer kroner til fordi det er et spill som gir en litt annen glede enn å sitte på rumpa å spille.

Lenke til kommentar
Tenk hvor mye dere taper på et spill...

 

Si at dere har 40timer med spilling om dere kjøper GTA. Hva om dere hadde jobbet de 40timene? 40 x 150kr = 6000kr. Når man regner slik på ting, så er det ikke spillene som er så dyre. Det er tiden din som er dyr.

 

Du har et poeng, men det er et dårlig eksempel. Jeg jobber fra 08.30 til 16.00 hver dag, og ønsker ikke å jobbe noe mer. De 40 timene jeg i dette eksempelet har lagt ned i GTA 4 har vært 40 timer etter klokka 18.000, når jeg har kommet meg hjem fra jobb, fått gjort litt smått og spist.

 

Dessuten er ikke tid dyrt med mindre man vil at den skal være det. Gjør du ting du liker, så bruker du tiden din verdifullt. Og da er ikke tiden dyr. Jeg elsker jobben min og stortrives der, men de 7,5 timene jeg bruker der holder for meg og bruker derfor også tid på andre ting jeg liker å gjøre, som da er blandt annet å spille spill.

 

Du kan godt få jobbe 24 timer i døgnet for å ikke tape penger, men da tror jeg ikke du sitter igjen med så mye av verdi utover kontoen din. :)

 

On topic, jeg bruker maks 600. Men jeg skal innrømme at jeg i det siste ikke har kjøpt et eneste spill som var verdt så mye penger.

Lenke til kommentar
Tenk hvor mye dere taper på et spill...

 

Si at dere har 40timer med spilling om dere kjøper GTA. Hva om dere hadde jobbet de 40timene? 40 x 150kr = 6000kr. Når man regner slik på ting, så er det ikke spillene som er så dyre. Det er tiden din som er dyr.

 

Jeg tenker helt motsatt. Altså: Jeg trenger ikke jobbe mer enn to, tre timer for å få råd til de dyreste spillene. ;)

Lenke til kommentar

Jeg driter i ekstra fysisk stuff. Jeg betalte 500 for LBP, og det er VIRKELIG max. Har aldri betalt så mye for et spill (utenom for The Sims for mange år siden) og kommer nok aldri til å gjøre det igjen. Jeg er blitt veldig glad i play.com sine tilbud, og kommer nok til å benytte meg av de tilbudene der mange ganger. 400 er nok min grense.

Lenke til kommentar

Mja. Kan vel si at grensen ligger på 500-600 hundre. I grunn er det helt irrelevant. Kjøper nesten bare helt nye spill, og alle (mine 8) xbox spill er kjøpt på lanseringsdagen (GTAIV, Halo 3, SKATE 2 osv).

 

Når det gjelder PC spill, så prøver jeg å begrense det til 400-500 (men nå koster vel ingen PC spill stort mer enn det heller...)

 

 

edit: Poll støttes.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Det koster generelt mer å utvikle spill til konsoll (konsollavgifer skal betales, og utviklings'kit' skal handles inn. Det er ikke bare å installere noe hva som helst, slik som det er for PC). Også har vel piratkopiering en liten rolle også. Tipper få hadde kjøpt et PC spill til 650kr.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Jeg kjøper veldig, veldig sjeldent "vanlige utgaver" av spill til over 500. Er alltid en eller annen butikk som selger de til 499 eller mindre. Jeg pleier forøvrig å handle Collectors eller Limited edition, så der er ofte prisen litt høyere. Meste jeg har betalt er vel 799, for Fallout 3 boksen med bubbleheads og matboks.

 

Det er også bare storspill jeg kjøper på utgivelsesdagen. De fleste andre kommer på billigsalg noen uker etter, og 200 kroner fra utlandet i en eller annen butikk er greit synes jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...