Gå til innhold

Hjelp! Xboxen må startes to ganger for å funke.


Sebgun

Anbefalte innlegg

Problemet er som så at når jeg starter opp xboxen min så begynner ikke de fire grønne lysene å blinke. Dermed kommer det hverken lyd eller bilde på tv-en, men når jeg skrur den av og på 1-2 ganger så funker alt helt fint. Den har vært sånn helt siden jeg fikk den i november og nå har jeg virkelig fått nok :angry:

 

Er det noen her som har en anelse om hva som kan ha skjedd? Bør jeg ringe til MS support?

 

Har forresten en teori om at det kan skyldes at boxen ligger i en litt kald kjeller og derfor må varmes opp litt før den funker.

Endret av Sebgun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du mener at du må trykke to til tre ganger? Kan hende det har noe med kulden, men jeg må også dette av og til fordi knappen er så hard og jeg trykker så svakt. Skal ikke være noe gale.

Ikke helt.. Når jeg skrur på xboxen lyser alltid power knappen i midten, men den grønne ringen kommer ikke, og dermed heller ikke noe tv-signal.

Lenke til kommentar
Høres ut som konsollen ikke er koblet til tv'n. Sjekk at alt sitter som det skal.

 

Ja, xboxen reagerer faktisk på denne måten hvis den ikke er koblet skikkelig til.

 

Hvis RGB-kabelen ikke sitter i boksen får du fire røde ringer. Usikker på om det gjelder HDMI også. Så får du ikke opp fire røde ringer er det i tilfellet i koblingen til TV'en problemet ligger.

 

Hva med kontrollen da? Prøvd å skru på Boxen med den? Hva skjer da?

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Samme problemet både når skrur på med fjernkontroll og på den vanlige måten, men jeg får aldri noen rød ring, og den funker jo når jeg skrur den på for andre/tredje gang.

 

Bruker forresten HDMI-kabelen som følger med Elite.

Endret av Sebgun
Lenke til kommentar

Skrur vanligvis på tv-en før xboxen, men det samme skjer uansett. Skal prøve å få testet kuldeteorien på boxen ved nærmeste anledning. Jeg prøvde akkurat å bruke Denne kabelen men det samme problemet oppsto.

 

Så jeg begynner å bli mer og mer sikker på at det har noe med kulden å gjøre.

Endret av Sebgun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...