Gå til innhold

For mange poster stengt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg for min del kunne godt ønsket meg et umodda underforum uten postcount.

Har selv hengt en del på umoddete forum, og jada, det blir mye spam, søppel og bannskap. Men i helsike så mye humor det blir av det! Her på siden er alt pertentlig og prikkfritt. Byr sjeldent til gapskratting.

Jeg er tilhenger av usaklige kommentarer og diskusjoner som går av skaftet.

Lenke til kommentar
http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=603

Ingen advarsel eller ingenting, bare stenging.

Et fint eksempel på når moderatorer modererer…..bare fordi de kan. Det var ingen grunn til å stenge den tråden.

Akkurat det er jeg enig i. Den ligger i tillegg i Småprat, og ingen postcount.

Sagt det før og sier det igjen, om dere er uenig i avgjørelser på bl.a. stenging, så send moderatoren en PM.

Godt mulig det ikke var nødvendig å stenge nevnte tråd, men når de 6-7 siste postene er av skravlekjerring kvalitet, ser jeg iallefall ingen grunn til å opprettholde tråden.

Joda, den ligger i Småprat, og det er ingen postcount, men grunnen til at vi har en emnetittel, er vel for å diskutere et bestemt emne. Skal alle få diskutere alt mulig i alle tråder bare fordi de ligger i Småprat?

Lenke til kommentar
http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=603

Ingen advarsel eller ingenting, bare stenging.

Et fint eksempel på når moderatorer modererer…..bare fordi de kan. Det var ingen grunn til å stenge den tråden.

Akkurat det er jeg enig i. Den ligger i tillegg i Småprat, og ingen postcount.

Jepp, folk må da få lov til å holde diskusjonen i en tråd i live hvis de har lyst. Er som om jeg skulle hatt en samtale med noen på en kafe og eieren plutselig kom og sa: "Nå har dere snakket nok om det temaet der. Skift tema, eller ha dere ut!" Joda, kafe-eieren kunne godt kastet oss ut hvis vi hadde snakket høyt, bannet, steiket og sloss, men ikke hvis det bare var vanlig prat.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar
Godt mulig det ikke var nødvendig å stenge nevnte tråd, men når de 6-7 siste postene er av skravlekjerring kvalitet, ser jeg iallefall ingen grunn til å opprettholde tråden.

Og jeg må få lov til å påpeke at din moderering ikke er av nevneverdig bedre kvalitet, og den slags er ikke spesielt bra når et forum er i oppstartsfasen. Tek.no holder på å bygge opp en spillside, og de har allerede et fantastisk forum. Gamer.no har allerede en god spillside, men trenger å bygge opp et godt forum for å holde på brukerne. Unødvendig moderering kan være akkurat den tingen som skal til for at man ikke gidder å henge her.

Lenke til kommentar

Har selv hengt en del på umoddete forum, og jada, det blir mye spam, søppel og bannskap. Men i helsike så mye humor det blir av det! Her på siden er alt pertentlig og prikkfritt. Byr sjeldent til gapskratting.

Du får nok benytte freakforum for slikt. Gamers forum er plassert i Norge, og norske regler gjelder. Så visse begrensninger må settes.

Dessuten strekker reglene seg ganske så bredt når det gjelder hva en kan diskutere i småprat. Ser ikke helt problemet.

Lenke til kommentar

Du får nok benytte freakforum for slikt. Gamers forum er plassert i Norge, og norske regler gjelder. Så visse begrensninger må settes.

Dessuten strekker reglene seg ganske så bredt når det gjelder hva en kan diskutere i småprat. Ser ikke helt problemet.

Jeg skjønner ikke hva det skulle ha å si at gamer sitt forum er plassert i Norge? Ytringsfriheten i Norge er kun innskrenket når det kommer til rasisme og personhets. Resten av innskrenkningene er det forumet selv som står for. Etter det er det opp til moderatorene å håndheve reglene på forumet på en måte de syns er fornuftig.

Fint nok at det blir holdt litt orden i rekkene, men det får være grenser for hvor rask moddene skal være på avtrekkeren. Spør du meg bør kun poster som spinner helt ut av kontroll og blir flamewar med personangrep stenges. Innlegg som ellers er av dårlig kvalitet og av liten interesse dør ut etterhvert uansett.

Man kan vel innrømme at modding av ting som er av "skravlekjerringkvalitet" i et underforum som heter "småprat" virker litt rart.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar
For min del kunne gjerne moderatorene vært strengere. Syns det oppstår alt for mange "ubødvendige" tråder, så viktig å være tøff i begynnelsen slik at folk lærer etterhvert.

Jeg er fortsatt av den oppfatningen at en tråd er så god som den oppmerksomheten den får, og det folk skriven inni den. Hvis tråder som ikke nødvendigvis har nådd fullt potensiale blir stengt føler folk seg kneblet.

En annen innvending:

"Emnetittelen er ikke beskrivende nok" advarsler.

Jeg ble bedt om å skifte en tittel hvor jeg hadde skrevet "Spaceshooter, et spill jeg laget for to år siden".

Hva er så gale med den tittelen? Det står jo klart at det er et spill som jeg laget for 2 år siden. Hvis noen er nysjerrig på hva for et spill det er kan de trykke seg inn. I samme forumet finnes en post som heter ""Worms!" og "Little Fred"" . Er dette en så mye bedre og beskrivende trådtittel? For meg er den mer enn god nok, men hvis ikke moderasjonene er konsistente har de ingen mening.

Et annet eksempel: "Guild Wars, noen som spiller?".

Hva er det med den emnebeskrivelsen som er mangelfull da?

Skal vi i slike tilfeller skrive:

"Hei, jeg spiller et spill som heter Guild Wars. Er det noen andre her på forumet som spiller også?"

Trodde vi var vant med litt tabloide overskrifter som "Nakensjokk" og "Spurtslå". Man kan ikke forvente at tråder på et forum skal holde høy litterær standard.

Edit:

Det er nesten sånn at jeg blir urolig av å skrive slike innlegg som dette i frykt for at noen skal komme å ta meg. Jada, det kommer vel en "Er du uenig, send en PM" melding. Men poenget med denne tråden her er vel å diskutere hvor listen skal legges. Ytre tanker om avgjørelser og få kommentarer fra andre.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar
Trodde vi var vant med litt tabloide overskrifter som "Nakensjokk" og "Spurtslå". Man kan ikke forvente at tråder på et forum skal holde høy litterær standard.

Er enig i at "Emnetittelen er ikke beskrivende nok" advarslene dine virker helt på jordet, men ellers er jeg helt uenig i alt gnålet ditt om å innføre mer cowboy lignende tilstander her på forumet. Jeg tror faktisk mange med meg er glad for at det opprettholdes en viss kvalitet på postinga (eller litterær standard som du kaller det). Finnes sikkert haugevis av andre 'skravlekjerring' forum rundt om som du kan frekventere i stedenfor å prøve å dra ned kvaliteten her.

Endret av Snapcase
Lenke til kommentar
Jeg ble bedt om å skifte en tittel hvor jeg hadde skrevet "Spaceshooter, et spill jeg laget for to år siden".

Hva er så gale med den tittelen? Det står jo klart at det er et spill som jeg laget for 2 år siden. Hvis noen er nysjerrig på hva for et spill det er kan de trykke seg inn. I samme forumet finnes en post som heter ""Worms!" og "Little Fred"" . Er dette en så mye bedre og beskrivende trådtittel? For meg er den mer enn god nok, men hvis ikke moderasjonene er konsistente har de ingen mening.

Emnetittel og emnebeskrivelse er to helt forskjellige ting. Din emnetittel var Spaceshooter, noe som ikke er en beskrivende tittel. Beskrivelsen er ikke en del av tittelen, dermed ble din post moderert. Poenget med bedre bruk av emnetittelen er at folk slipper å klikke seg inn på en tråd for å skjønne innholdet i den.

Om flere andre tråder ikke følger retningslinjene så må disse selvsagt rapporteres. Vi moderatorer kan ikke overvåke hver eneste tråd som blir opprettet her på forumet. Så god tid har vi ikke.

Lenke til kommentar

Emnetittel og emnebeskrivelse er to helt forskjellige ting. Din emnetittel var Spaceshooter, noe som ikke er en beskrivende tittel. Beskrivelsen er ikke en del av tittelen, dermed ble din post moderert. Poenget med bedre bruk av emnetittelen er at folk slipper å klikke seg inn på en tråd for å skjønne innholdet i den.

Om flere andre tråder ikke følger retningslinjene så må disse selvsagt rapporteres. Vi moderatorer kan ikke overvåke hver eneste tråd som blir opprettet her på forumet. Så god tid har vi ikke.

Nei, er enig at selve tittelen ikke var beskrivende, men man har jo den undertittelen. Jeg tolker den hovedtittelen som en slags overskrift og undertittelen som en ingress jeg skrive litt mer i. Uansett, jeg pleier å kjøre litt tabloid stil på overskriftene mine for å skape nysjerrighet. My bad =)

Nei, cowboy stil på forumene er jeg ikke ute etter egentlig. Har fått nok av forumer med moderatorer som åpenlyst håner folk og den slags tull.

Men jeg skjønner at jeg har litt andre behov en det noen andre folk har her egentlig. Vanligvis er jeg useriøsitet i kondensert form. Må finne meg et forum hvor jeg kan lurke på siden og få utløp for useriøsiteter. Får vel bli freakforum da ;)

Endret av Nailer
Lenke til kommentar

Enig. Man kan argumentere med at dette forumet er for gaming, og ikke alt det andre, men jeg mener fortsatt det er nødvendig at også det andre fungerer bra. Det er litt som en matbutikk som egentlig ikke ønsker å selge Grandiosa, men de må allikevel ha den i sortimentet sitt, eller så går de glipp av kunder i målgruppen som vil ha muligheten til å kjøpe Grandiosa i tillegg til de mer spesielle tingene den butikken selger.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...