MrLuni Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 alle skjermkort eg har prøvd på nye oppsettet mitt (står under) blir xtreme varme. Dei blir så varm at det ikke går an å ta på dei. Nå bruker eg gf2 som sikkerhet. For eg tror eg grillet gf4 4200. Samme prob med 9700pro og (ikke ødelagt). ka kan vare problemet? alle varene ble montert idag. Lenke til kommentar
!Alex! Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 vel, for det første hva mener du med ekstrem varme? nye skjermkort blir varme, men det kan jo hende at det er dårlig luftsirkulasjon i kabinettet ditt, har du vifter i kabinettet? det kan jo også hende at det er dårlig kontakt mellom kjernen og kjøleribba, kanskje du burde skifte ut goopen. Lenke til kommentar
!Alex! Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 leste ikke signet ditt før jeg posta, så det er sikkert ikke luftsirkulasjonen, men kanskje hk'et gir for mye spenning til agp-porten. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Du har ikke prøvd å overklokke skjermkortet med agp bussen da? Sånn som, oj se her 66/33mhz agp/pci så enkelt det er å overklokke skjerkortet da. vi setter det på 75/37mhz agp/pci, nå skal det gå unna! Det kan ikke ha vært no sånt da? For dem skal stå på 66/33mhz Edit: glemte å skrive konklusjon Edit: det kommer altid mer. :smile: Hvis du har overklokka og glemt å låse agp og pci porten så kan det jo skje. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Du har ikke prøvd å overklokke skjermkortet med agp bussen da? Sånn som, oj se her 66/33mhz agp/pci så enkelt det er å overklokke skjerkortet da. vi setter det på 75/37mhz agp/pci, nå skal det gå unna! Det kan ikke ha vært no sånt da? For dem skal stå på 66/33mhz Edit: glemte å skrive konklusjon Edit: det kommer altid mer. :smile: Hvis du har overklokka og glemt å låse agp og pci porten så kan det jo skje. Nåvel.. PCI porten er lukket uannsett, men AGP frekvensen kan man stille på.. Kanskje han har økt volten på AGP porten også? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 har bare stilt paa cpu... Det er et gainward 4200gf4 128mb 8x. Eg har nytt kabinett naa med 5 kabinett vifter... det gamle hadde en, og med eit anna gammelt HK va Skjermkortet ganske kaldt igrunn. Da eg skifte til Nf7-s steg tempen saa gale at det ikke gaar an aa ta paa skjermkortet. D bli ogso ganske varmt i kabinettet Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Hvis det blir varmt i kabinettet så kan du umulig ha 5 kabinettvifter... i tillegg så er det sommer og varmt, så kan være det som gjør det. Er ganske sikker på at det ikke er hovekortet som gjøre at skjermkortet blir varmt. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 eg har pr;vd skjermkortet paa andre hovedkort og det gaar helt fint d, ingen spesiell varme. Saa det maa vare noe med nf7-s 2.0 Har faktisk 5 kabi.vifter... Det er ultrasuperdupertmegahypert varmt skjermkort som varmer omraade nedom cpuen Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 eg har pr;vd skjermkortet paa andre hovedkort og det gaar helt fint d, ingen spesiell varme. Saa det maa vare noe med nf7-s 2.0 Har faktisk 5 kabi.vifter... Det er ultrasuperdupertmegahypert varmt skjermkort som varmer omraade nedom cpuen. Eg tok av vifta i sted og coren paa cpuen va lilla!!! Da eg fikk den va den jo blank... Er dette farlig eller? Tok av litt kj;lepasta og. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Du skal ikke ta av kjølepasta, men på... Resett CMOS på hovedkortet for å se om det er noen innstillinger du kan ha kommet borti. Da går alt til default og hvis det forsatt er et problem så er det noe mystisk, har aldri hørt om den feilen før, ever... Lenke til kommentar
Screamer Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Har Abit nf7-s v2.0 selv ingen problemer med varme her! Lenke til kommentar
Battone Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Det er 40 grader på hybelen min og 45 grader i kabinettet... Hvorfor det?? :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå