Gå til innhold

Dødsone på logitech momo racing

Anbefalte innlegg

Har nå skaffet meg et logitech momo racing ratt! Helt konge! Men det jeg har merket på samtlige spill er at det er en liten dødsone akkurat fra 0-5 grader eller noe sånt. Jeg vet at det er en patch som ordner opp i dette, men hvor finner jeg den? Har prøvd google søk uten noe særlig resultat... En engelsk review side fikk tak i denne "deadzone patchen" og da sa de at rattet var helt perfekt! Vil gjerne ha den jeg og! :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke opplevd problemet, nei. En ørliten slark på kanskje 0,5mm er det eneste. Det er vanskelig å bevege rattet uten at det blir registrert faktisk. Er det slik i alle spill? Sjekk i "Game Controllers" på kontrollpanelet. Her ser du lett hvor følsomt rattet er (evt hvor stor dødgangen er).

Lenke til kommentar
Jeg har ikke opplevd problemet, nei. En ørliten slark på kanskje 0,5mm er det eneste. Det er vanskelig å bevege rattet uten at det blir registrert faktisk. Er det slik i alle spill? Sjekk i "Game Controllers" på kontrollpanelet. Her ser du lett hvor følsomt rattet er (evt hvor stor dødgangen er).

Kansje du ikke er kresen nok? :p

Ja, det er ganske liten dødgang, men du merker det når du kjører i 300 km/t i en sving i F1. Får prøve å g00gle litt mer jeg da...

Lenke til kommentar
Kansje du ikke er kresen nok? :p

Ja, det er ganske liten dødgang, men du merker det når du kjører i 300 km/t i en sving i F1. Får prøve å g00gle litt mer jeg da...

1. Jeg er rimelig kresen, hvis ikke til og med veldig kresen. ;)

2. Jeg bruker rattet mye til F1, for tiden mest F1 Challenge '99 - '02.

3. Jeg HATER dødgang.

Jeg mente det jeg skrev med at det var vanskelig å merke "slarken", jeg må faktisk prøve hardt og lenge for å kunne finne noe som kan tolkes som en slark. Ikke mulig å merke i spill i det hele tatt, det er fysisk vanskelig å bevege hendene så kort. Du har kanskje vært litt uheldig med ditt eksemplar. Har du prøvd fila som sletter kalibreringa? Kan rette opp ett og annet problem (selv om jeg tviler i dette tilfellet).

Lenke til kommentar
Kansje en produksjonsfeil ja.

Kipt i så fall. Synest du jeg skal klage?

Takk for hjelpen uansett. 8)

Vanskelig å si, kjenner du andre som har rattet kan du teste og sammenligne. Den bittelille slarken jeg kan føle kan nok ingen driver/patch forandre på, det tror jeg rett og slett er en bitteliten slark før noen av sensorene i rattet oppfatter bevegelse. Det er ingen motstand i det "området" heller. Men den er så liten at jeg som sagt tror du er "hardere rammet". Er det software som er problemet hos deg ville jeg prøvd programmet som sletter kalibrering (hvis du ikke har gjort det), det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...