Gå til innhold

Den gamle klassikeren Commander Keen til DOS.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg spilte enern en del, og av nostalgiske årsaker rangeres stadig det høyest. Nå skal det sies at jeg var ung da jeg spilte, så kom vel aldri særlig langt. Var kjempevanskelig! I nyere tid har tatt opp Keen et par ganger, kommet en del lenger, men stadig ikke klart å fullføre spillet (CK:1). Har forsåvidt ikke fullført noen av de andre Keen-spillene heller.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Spillte som mange andre her CK 4, prøvde de andre og men likte dem ikke som jeg likte CK 4. JEg prøvde nylig her en dag CK 4 igjen.. Spillet er vanskelig, og jeg hadde ikke tolmodighet til å spille det skikkelig :p. Der ser vi hva alle casual spillene har gjort oss om til.

Lenke til kommentar

Husker at hver gang jeg var på besøk hos min bestefar som hadde en gammel pc med turbo knapp så var det fast rutine å spille litt commander keen. Hadde alle spillene, men siden jeg var ganske liten og dårlig på engelsk så kom jeg ikke veldig langt.

Fant Commander Keen på steam for en stund siden og har de installert :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Prøver å finne ut hvordan jeg kan gjøre opptak av DOSbox. :)

CTRL + ALT + F5 = video (husk å installere ZMBV codecen som følger med DOSBox).

CTRL + F5 = skjermskudd

CTRL + F6 = lydopptak

Lenke til kommentar

I min tid gikk jeg gjennom alle versjonene. En av mine absolutt favorittspill. CK4 var absolutt den beste av de. Husker også veldig godt følelsen av å spille Keen Dreams. Det var et veldig mye mer anderledes versjon av de andre seks.

Endret av ErlendA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...