Folo Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Nå begynner jeg å bli lei av å jobbe overtid, det har seg nemlig slik at klokka på pcen viser ca 20 min for sent. Når jeg stiller den så går det en stund, har ikke tid å sitte å se på hva som egentlig skjer, men etter en stund (kanskje noen timer) så har den stilt seg tilbake. Den stiller seg vel kanskje etter klokka i bios? har ikke sjekka bios siden dette fenomenet skjer på alle (5) pcene. Er det andre automatiske instillinger som finnes, f.eks etter klokka på servern? bare lurer Lenke til kommentar
Folo Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 arg det tok mindre en 10 min jo, nå er kl plutselig 14:45 Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Da er det sikkert et script på serveren som stiller klokkene! Lenke til kommentar
Folo Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 hmm, hva skjer vist jeg stiller klokka på serven da? har stilt i bios uten at det var til noen nytte. Lenke til kommentar
eiga Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 hmm, hva skjer vist jeg stiller klokka på serven da? har stilt i bios uten at det var til noen nytte. Ja, problemet løser du ved å stille tiden på serveren, i tillegg må du ligge på rette tidsonen(+1GMT) på server/klientmaskinen. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 hmm windwos xp har sånn internett time slik at den automatisk justeres alla atom time. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 win2k har vel "net time" i cmd Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Har ikke noen windows box tilgjengelig akkurat nå så jeg kan finne det ut, men det er vel bare å finne ut hvilken adresse som står i network time protocol eller noe slikt og forandre eller fjerne dette. Lenke til kommentar
Tian Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Nå begynner jeg å bli lei av å jobbe overtid, det har seg nemlig slik at klokka på pcen viser ca 20 min for sent. Når jeg stiller den så går det en stund, har ikke tid å sitte å se på hva som egentlig skjer, men etter en stund (kanskje noen timer) så har den stilt seg tilbake. Den stiller seg vel kanskje etter klokka i bios? har ikke sjekka bios siden dette fenomenet skjer på alle (5) pcene. Er det andre automatiske instillinger som finnes, f.eks etter klokka på servern? bare lurer Disse linkene kan nok hjelpe deg--> http://www.itpro.no/sections.php?op=viewar...article&artid=6 http://www.itpro.no/sections.php?op=viewar...rticle&artid=89 Mvh Tian Lenke til kommentar
Folo Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 takk for hjelen, det ser ut som om det var nok å stille på klokka på servern, får se om det blir nødvendig å stille den atomisk ved en senere annledning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå