hosjkornæsj Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Det er sikkert flere enn meg som syns nintendo lager fantastisk musikk til spillene sine :wub: Så hvilken spillmusikk er dine favoritter? Mine favoritter er fra: The legends of zelda Og Fire Emblem... Zelda favoritter: http://www.youtube.com/watch?v=s_c_rA2s4q8 Fire emblem favoritter: http://www.youtube.com/watch?v=gFqf4RiFMMk http://www.youtube.com/watch?v=Ov8qtvdrXno Endret 5. februar 2009 av hosjkornæsj Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Donkey Kong musikken kan jeg fortsatt huske veldig godt, det samme med den sangen som kom i Gerudo(?) Valley i Zelda på N64. Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Liker OOT Musikken best men Dark World er ganske kul. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg må si Final Fantasy VI på SNES. For å si det mildt så var lydteknologien i den konsollen ganske dårlig i forhold til i dag. Men jeg får fortsatt grysninger på ryggen når opera-scenen dukker opp. Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Megaman 2 :wub: Helt utrolig musikken i det spillet Må også nevne Duck Tales - The moon. Ofte jeg stopper innom tuben å hører på den sangen enda. Lenke til kommentar
xXZorroZorXx Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Mario er jo klassiker! Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Når jeg tenker meg om står det mellom Zelda og Super Mario. Lenke til kommentar
bear^_InnleggNO Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) A link to the past: Overworld - Et klassisk stykke musikk som har fulgt Zelda hele veien. En "oppdatert" versjon av den originale utgaven men denne themen går "inn" i flere Zelda spill og legger man godøret til hører man at dette themet gjenspeiler seg i de aller fleste Zelda spill på en eller annen måte. Super Mario (NES): - Har blitt selve symbolet på spill og de aller fleste som hører denne vet at man har med et spill å gjøre. Selv for en casual som har levet bak søppelcontaineren på Rema de siste 3 årene vet hvilket spill det er snakk om. Metroid: - Merk, ikke Prime serien, men det første Metroid spillet. Mørk og melankonsk stemening som setter rammen rundt et av tidenes beste men mest glemte spill. Som Zelda følger dette themet med i mange Metroid spill, t.o.m over i Prime triologien. Man vet med en gang hvilket spill man har med å gjøre når dette themet flyter over skjermen. Donkey Kong: King K.rool battlesong - Et originalt Nintendo spill utviklet av Rare. Da det kom på SNES i sine dager var det et skikkelig sjokk å se grafikken. Alle Donkey kong spillene har et unikt og fantastisk musikkscore men jeg velger musikkscoren hvor du kjemper mot selveste kongen selv, K.Rool. Den åpner still og fredfylt for å banke over til et rifraf av perfekt bygning av kampen fremfor deg. Zelda: Ocarina of Time : Ocarina songs - Koji Kondo laget veldig mange gode musikkscore til Ocarina of time, og de var alle unike men så perfekt bygget opp rundt teamet de gjenspeilet at vær sang føltes som en del av et større stykke. Endret 6. februar 2009 av bear^ Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Zelda og Mario har imponert meg mest når det gjelder musikk. Hvis jeg skulle ha valgt ut et spill så ville jeg ha valgt Ocarina of Time. Stort sett hver eneste melodi i spillet er uforglemmelig. I senere tid er det Super Mario Galaxy som har imponert meg mest. Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 A link to the past - Dark World link Mener denne sangen gir en merkelig, dyster stemning. Liker også for øvrig resten av sangene i dette spillet Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 og Super Mario Bros. - Main Theme & Overworld To fantastiske sanger! ^_^ Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg tror den enkeltlåten jeg liker best er fra åpningen på FF VI (Terra's theme). Men det spillet som jeg syns det var mest bra musikk i er Chrono Trigger. Selv om det ikke er bare på Nintendo så spilte jeg det første gang på en SNES-emulator. (Ja, jeg spilte det på emulator uten å ha originalen, spank me! ) Lenke til kommentar
lrims Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Simpelt; Legend of Zelda... Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Som flere andre har sagt; Zelda Helt spesifikt: Zelda OOT Favoritten må vel være der i ørkenlandet, Gerudo valley eller hva det nå enn het Var helt betatt av det som liten, ble kjempeglad når jeg fant den på nettet. Nesumar Lenke til kommentar
Laland Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Ocarina of Time, Bolero of Fire. Sånn er det. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Som flere andre har sagt; Zelda Helt spesifikt: Zelda OOT Favoritten må vel være der i ørkenlandet, Gerudo valley eller hva det nå enn het Var helt betatt av det som liten, ble kjempeglad når jeg fant den på nettet. Nesumar Denne her ja http://www.youtube.com/watch?v=OLanWagsaM8 er meget bra. Men jeg synes denne er enda bedre http://www.youtube.com/watch?v=-SovM_ExoVg Lenke til kommentar
Selvin_InnleggNO Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Zelda: Ocarina of Time. Komponisten til det spillet var/er hva man kaller genial. Rett og slett! Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Zelda: Ocarina of Time. Komponisten til det spillet var/er hva man kaller genial. Rett og slett! 99% enig. Unntaket er denne (forrest temple) , som lett kunne fått meg på psykriatisk avdeling dersom jeg hadde hørt den lenge nok. Lenke til kommentar
bear^_InnleggNO Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Kom på et par spill: Secret of Mana: Intro - Nydelig, trenger ikke si noe mer. Introen er bare noe av det mest nydeligste innenfor gammel SNES musikk på spill. Klarer ikke å beskrive musikken for den er bare, er, ja, den må høres for å forstå. Har den på maskinen og finner mange ganger ut at jeg bare skal spille av akkurat denne låten. Final Fantasy 6 (3 i Europa): Intro - Også et veldig bra stykke musikkarbeid som setter tonen for et veldig veldig bra spill. I mine øyne er FF3 det beste FF spillet i serien og eneste spillet hvor jeg har dreti i random battles, slik kraft har det. Musikken er fenomenal god i spillet men selve introen er den først man hører og den jeg husker best fra FF3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå